Gå til innhold

Vaskemaskinproblemer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I april kjøpte vi en vaskemaskin på Elkjøp, Ariston kombi (vask og tørk i ett!).

Hørtes jo kjempeflott ut og med tørkemuligheter!! Ikke det at vi bruker den muligheten, men en dag det gjelder har vi det...:Nikke:

Så kommer problemet... :frustrert: Hver 3. vask lå over halve tabletten (Omo) igjen i kammeret... :overrasket: Og dette var IKKE gamle tabletter, men av den nye typen Omo som reklamerer på tv om at den løser seg SÅ bra opp i vannet og nettopp kan brukes i kammeret... :roll: Not. Så ringte jeg service og etter mye om og men fikk jeg snakke med en som mente at jeg ikke burde legge tablettene i kammeret, men fortsette å bruke disse nettene som følger tablettene og legge dem rett med klærne. Ok, da gjorde jeg det. Og hva skjer...??? :frustrert: Da ligger omtrent halve tabletten igjen i nettet!!!!! :grine: Og jeg har vasket full vask, og jeg har tatt ut ganske mye av vasken og vasket litt over halvfull.

HVA GJØR JEG??

Noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med de nye vasketablettene fra OMO så følger det ikke med noe nett. De skal legges i det kammeret der du vanligvis legger løst vaskepulver. Jeg har aldri hatt noe problem med de tablettene.

Jeg synes nesten det kan virke som om det enten er for mye klær eller for lite vann i maskinen. Har opplevd at vaskepulver/tablett har klistra seg inn i noe tøy og ikke løst seg opp ordentlig hvis maskinen har vært for fyllt med tøy.

Prøv flytende vaskemiddel og vaskeball.

Skrevet

:sjenert:

Nå fant mannen en mynt i filteret eller hva det er for noe. Litt flaut at jeg har hisset meg sånn opp, men jeg ba ham sjekke der for flere uker siden og tok det som en selvfølge at han hadde gjort det da vi ble enige om at han skulle det. Skal sette på en vask i morgen og se hva som skjer...;):Nikke:

Skrevet
:sjenert:

Nå fant mannen en mynt i filteret eller hva det er for noe. Litt flaut at jeg har hisset meg sånn opp, men jeg ba ham sjekke der for flere uker siden og tok det som en selvfølge at han hadde gjort det da vi ble enige om at han skulle det. Skal sette på en vask i morgen og se hva som skjer...;):Nikke:

Mannfolk skal som regel gjøre ting "etterpå", og "etterpå" kan være et vidt begrep... ;)

Håper vasken går fint nå

Skrevet

Sikkert det som var problemet. Jeg har også Ariston maskin, en annen type riktignok. Har kun hatt problem med en tablett en gang i nett, da var nok maskinen for full.

Den nye typen har jeg ikke hatt problemer med. (Den fjernet faktisk rødvinsflekken på mitt nye hvite skjørt også :sjarmor: )

Skrevet

Håper det var mynten som var synderen og at vasken går bra.

Skrevet

:Nikke:

Jeg venter spent selv på vasken som går nå...

Skal melde i fra jeg...;)

Skrevet
:tommel: Kammeret var helt rent for pulver...;):hoppe:...og tøyet var helt rent og luktet likeså...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...