Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Jeg vil gjerne kjøpe noen nye bøker til datteren min, som vi begge kan kose oss med å lese Har dere noen forslag?
Frida Frosk Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 Den lille muldvarpen som lurte på hvem som hadde bæsjet på hodet hans. (Vet ikke om det er eksakt tittel, men noe sånt...)
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 karsten og petra bøkene er stor stas her i huset for 4 og 5 åringene!!!
Bobble Skrevet 29. august 2006 #5 Skrevet 29. august 2006 Pablo Pingvinen som ikke tålte kulde. Det var yndlings boka mi då eg var lita
SunAndMoon Skrevet 29. august 2006 #6 Skrevet 29. august 2006 Ludde er også koselig bøker, samme med Dustefjerten. Lillesøsteren min elsket karsten og petra, måtte lese bøkene for henne gang på gang... (Hun er nå 16 år)..
Gjest Tuppelure Skrevet 30. august 2006 #7 Skrevet 30. august 2006 Astrid Lindgrens bøker om Emil, og/ eller Barna i Bakkebygrenda. Thorbjørn Egners klassikere om Dyrene i Hakkebakkeskogen, samt Folk og røvere i Kardemomme by. Elsket disse da jeg selv var småtass!
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #8 Skrevet 30. august 2006 Også bøkene om lillesøster... Som ikke vil gå i barneghagen og ikke ha bleie på... Husker ikke hvem som er forfatteren her desverre, men det er utrolig fornøyelige bøker som det er lett å kjenne seg igjen i, både for barn og voksne, med herlige illustrasjoner! Anbefales!
Fibi Skrevet 30. august 2006 #9 Skrevet 30. august 2006 Gubben og katten er kjempekoslige og har veldigfine illustrasjoner. Mine barn var også veldig glad i Ludde på den alderen.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #10 Skrevet 30. august 2006 Gubben og katten er kjempekoslige og har veldigfine illustrasjoner. Mine barn var også veldig glad i Ludde på den alderen. ← Skulle akkurat anbefale Gubben og katten selv, som sagt over; veldig fine illustrasjoner med noen småfigurer som lever sitt eget lille liv i bildene.
Gjest Gjest_Ingrid_* Skrevet 4. september 2006 #12 Skrevet 4. september 2006 Pulverheksa! Disse bøkene er både spennende og morsomme, og ungene elsker de! - Og de har litt "voksenhumor" (eks; drømmeprinsen som har mistet sjarmen) slik at det ikke blir så kjedelig å lese dem for 100de gang! Når to .. bøkene er også søte, og fungerer godt for unger i (nesten) alle aldre, spesielt er boken "når to er sinte på hverandre" en herlig bok om et litt vanskelig tema.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2006 #13 Skrevet 5. september 2006 Henger meg på anbefalingen om Lillesøster-bøkene. De heter: Lillesøster skal tisse, Lillesøster på ski, Lillesøster skal til tannlegen osv. Ludde og "Den lille muldvarpen.." leste vi på 2-3 års stadiet.. De er nok litt kjedelige nå.. Ellers er Karsten og Petras ABC veldig populær i øyeblikket..
juni Skrevet 13. september 2006 #14 Skrevet 13. september 2006 "Kenguruen Rufus" (eller noe veldig lignende, vi har den på engelsk, heter Rusus the roo) av Titus Kodzoman. Nå sjekket jeg websiden for å forsikre meg om navnet, så at boken kan bestilles der, www.titus.no. Både nevøen min og jeg elsker den, den er like kul for begge to! Ellers skal jeg skaffe meg Pingvinen som ikke tålte kulde, for den elsket jeg også som liten!
Gjest ruskesara Skrevet 14. september 2006 #15 Skrevet 14. september 2006 Ludde er også koselig bøker, samme med Dustefjerten. Lillesøsteren min elsket karsten og petra, måtte lese bøkene for henne gang på gang... (Hun er nå 16 år).. ← Ludde og Karsten og Petra har vært sikre vinnere her i huset, alle bøkene bærer preg av å ha blitt lest nesten i hjel. Ludde er veldig morsom da, selv etter å ha blitt lest 100 ganger.
Gjest lilletroll Skrevet 14. september 2006 #16 Skrevet 14. september 2006 Bøkene om Mamma Mø. ← Kjempe herlige historier og tegninger! karsten og petra bøkene er stor stas her i huset for 4 og 5 åringene!!! ← Astrid Lindgrens bøker om Emil, og/ eller Barna i Bakkebygrenda. Thorbjørn Egners klassikere om Dyrene i Hakkebakkeskogen, samt Folk og røvere i Kardemomme by. Elsket disse da jeg selv var småtass! ← Ja dette leser vi også mye av. Ludde er vel for de litt mindre kanskje.. Og så har vi nettopp lest ferdig en koselig en fra go' boken nå som heter Teddy Bjørnsen. Kan også anbesfales.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #17 Skrevet 14. september 2006 Jeg vil også tipse om pulverheksa-bøkene. Min datter elsker de. Hun er bare 3,5 år, men de passer også for eldre barn. Bøkene er med henne i senga hver kveld, og den eldste har hun hatt i over ett år nå. Fortsatt må den leses nesten daglig.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #18 Skrevet 14. september 2006 gubben og katten har jeg aldri skjønt sjarmen med... ikke ungene våre eller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå