Bønna Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Masseslagsmålet på Lillestrøm var avtalt mellom to familier. Et sentralt element for bakgrunnen til oppgjøret var at søsteren til en 16-åring var blitt kalt hore. Hører jeg noen rope hurra for innvandringen til Norge?
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 Masseslagsmålet på Lillestrøm var avtalt mellom to familier. Et sentralt element for bakgrunnen til oppgjøret var at søsteren til en 16-åring var blitt kalt hore. Hører jeg noen rope hurra for innvandringen til Norge? ← Må da være ypperlig for deg at de går løs på hverandre. Nå ble det jo til og med et for deg heldig utfall - den ene familiefaren døde i dag.
Bønna Skrevet 30. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2006 (endret) Må da være ypperlig for deg at de går løs på hverandre. Nå ble det jo til og med et for deg heldig utfall - den ene familiefaren døde i dag. ← Ja, en 45-årig mann fikk skallen sin knust med balltre fordi søsteren til en 16-åring ble kalt hore. Hvorfor er ikke det ypperlig for meg? Ganske enkelt fordi innvandringspolitikken medfører at jeg får økt risiko for å få hundre innvandrere utenfor døra som krever blodhevn. Fordi en av mine har kalt søstera til en annen for hore. Har du noen gode motargumenter som tilsier at fremmedkulturell/fremmedetnisk innvandring er en god ide? Innlegget er moderert. Pheps -mod Endret 25. oktober 2006 av Pheps
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #4 Skrevet 30. august 2006 Har du noen gode motargumenter som tilsier at fremmedkulturell/fremmedetnisk innvandring er en god ide? ← Ja, og de har jeg kommet med i flere andre debatter med deg. At dette slagsmålet IKKE er en bra ting er vi begge enige om. Jeg skjønner derimot at det ikke er representativt for alle innvandrere. (Om du ikke har lagt merke til det så er det mange innvandrere som har gått ut og vist seg mot slike hendelser.) Jeg er ikke i mot at folk drar ut på byen selv om det viser seg at folk blir slått ned og drept stadig pga fylla. Det handler om å kunne se på mer enn enkelthendelser.
Bønna Skrevet 30. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 30. august 2006 Ja, og de har jeg kommet med i flere andre debatter med deg. ← Slike har jeg aldri sett fra en gjest. Og ingen andre heller for den saks skyld. Uansett er det patetisk av en gjest å påberope seg tidligere argumenter. Har du argumenter eller har du ikke? Hvis ikke kan du bare holde kjeft!
Carrot Skrevet 30. august 2006 #6 Skrevet 30. august 2006 Ikke for å legge byrde til den dødes familie - men hvorfor skal jeg skjønne og ha medfølelse med noen som ender opp som drapsmenn og voldsmenn fordi noen slengte "hore" etter en jente på 16 år? Det skjer hver dag, over alt i dagens skoler? Burde vi "norske" også ta med balltre og dra hjem på døren til alle som "forurettet" våre unger da for å "forsvare vår ære" liksom?? Vold avler vold - enkelt og greit - ikke en god løsning kanskje men hvorfor ikke samle dem og la dem sloss fra seg? Gi dem ullevoll stadion til fri utfoldelse og så kan de få gjort opp en gang for alle... Jeg er rimelig lei alt fokus de får - på tide å ignorere "dem" som tenker og handler etter "gamle æreskoder" spør du meg.. la oss "fryse" dem ut med stillet og ignorering..
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #7 Skrevet 30. august 2006 Ja, og de har jeg kommet med i flere andre debatter med deg. At dette slagsmålet IKKE er en bra ting er vi begge enige om. Jeg skjønner derimot at det ikke er representativt for alle innvandrere. (Om du ikke har lagt merke til det så er det mange innvandrere som har gått ut og vist seg mot slike hendelser.) Jeg er ikke i mot at folk drar ut på byen selv om det viser seg at folk blir slått ned og drept stadig pga fylla. Det handler om å kunne se på mer enn enkelthendelser. ← Og kan du svare meg hvor mange av disse såkalte enkeltepisodene vi må oppleve før vi kan begynne å generalisere? Det har etterhvert blitt fryktelig mange av disse "enkeltepisodene" i det siste men det det er jo politisk ukorrekt å hevde at dette er noe annet enn "enkeltepisoder Folk som juler hverandre opp pga slike banaliteter som dette her har ingenting i Norge å gjøre. Ikke skjønner jeg hvorfor de frivillig gidder å være her heller med tanke på hvor moralsk fordervet vi må være i deres øyne :evil:
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #8 Skrevet 30. august 2006 Slike har jeg aldri sett fra en gjest. Og ingen andre heller for den saks skyld. Uansett er det patetisk av en gjest å påberope seg tidligere argumenter. Har du argumenter eller har du ikke? Hvis ikke kan du bare holde kjeft! ← Det viser bare at du har oversett mine innlegg gang på gang. Hvorfor det er patetisk å fortelle deg at jeg har kommet med argumenter tidligere vet ikke jeg. Jeg kan komme med noen av dem, siden du betviler at jeg har noen: - det moralske ansvar som del av verdenssamfunnet. - den positive berikelsen det gir å være sammen med mennesker som er annerledes enn deg selv. - kunnskap og toleranse om andre mennesker og deres måte å tro på. (om man bare gidder å være litt åpen.) Og kan du svare meg hvor mange av disse såkalte enkeltepisodene vi må oppleve før vi kan begynne å generalisere? Det har etterhvert blitt fryktelig mange av disse "enkeltepisodene" i det siste men det det er jo politisk ukorrekt å hevde at dette er noe annet enn "enkeltepisoder ← Jeg synes ikke det har vært så fryktelig mange episoder, sett i et lengre tidsperspektiv. At det har vært en opphopning de siste ukene gjør at det virker som mye. Generalisering synes jeg stort sett er en uting, spesielt når det gjelder å dømme hele folkegrupper ut fra hva et mindretall gjør. (Ja, det er et mindretall som er med i gjenger.)
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #9 Skrevet 30. august 2006 Vold avler vold - enkelt og greit - ikke en god løsning kanskje men hvorfor ikke samle dem og la dem sloss fra seg? Gi dem ullevoll stadion til fri utfoldelse og så kan de få gjort opp en gang for alle... ← Ja, alle innvandrere slåss hele tiden. Jeg vet faktisk om en del nordmenn som er på byen for å slåss hver helg, får de lov å være med på Ullevål? (Nei, det stemmer, nordmenn som oppfører seg likt overser vi!)
Carrot Skrevet 30. august 2006 #10 Skrevet 30. august 2006 Ja, alle innvandrere slåss hele tiden. Jeg vet faktisk om en del nordmenn som er på byen for å slåss hver helg, får de lov å være med på Ullevål? (Nei, det stemmer, nordmenn som oppfører seg likt overser vi!) ← Hallo? Hvor ofte ramler norske slekter sammen til gateslagsmål da du? Eh, aldri?? Og jeg sa vel ikke at alle innvandrere bare sloss? Jeg er bare så lei av at de får så mye oppmerksomhet rundt det - og at de faktisk forventer vår medfølelse og respekt for sine "kamper" være seg A-gjengen, B-gjengen, lillestrømm eller onkel skrue for den del.. Det er som tatt ut av en tegneserie og laaaangt fra den virkelighet jeg kjenner i allefall..... Vitterlig sloss nordmenn også - spesielt i fylla, men fortsatt; vold avler vold, svarer du på en rett høyre med å gi en venstre tilbake kommer du ingen vei - om du derimot viser deg "større" og går derfra har du vunnet....... Carrot - som snur og går
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #11 Skrevet 30. august 2006 Ja, alle innvandrere slåss hele tiden. Jeg vet faktisk om en del nordmenn som er på byen for å slåss hver helg, får de lov å være med på Ullevål? (Nei, det stemmer, nordmenn som oppfører seg likt overser vi!) ← Hva er grunnen til at man ALLTID i ALLE sånne diskusjoner blande inn nordmenn :klø: Ja nordmenn kan også sloss og hva så?? Det er nå engang sånn at man tolererer mer av de som står man nærmest enn "fremmende". Du kan gjerne hevde det ikke er sånn men dette er biologosk forankret i oss at vi søker mot "våre egne". Om broren min slenger med leppa på min hjemmebane så kan jeg fint leve med med selv om det selvfølgelig ikke er noe jeg setter pris på. Men la oss å si at den slags oppførsel hadde kommet en fremmend jeg hadde tatt imot som min gjest hjemme hos meg hadde begynt å slenge med leppa og utvise en utakknemmelighet til de grader mangler folkeskikk hadde ihvertfall jeg sparket vedkommende på huet og rævva ut :evil:
Gjest Ninakanin Skrevet 30. august 2006 #12 Skrevet 30. august 2006 Innvandrere som ikke er født og oppvokst her, bør sendes på huet og ræva ut om de ikke oppfører seg. Hva vi skal gjøre med nordmenn som ikke oppfører seg? Plassere dem i det norske rettsystemet, der de hører hjemme, vel! Folk med annen hudfarge enn etniske nordmenn, men som er født og oppvokst her? Jo, de er nordmenn, og skal i fengsel sammen med de etniske nordmennene.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #13 Skrevet 30. august 2006 Folk med annen hudfarge enn etniske nordmenn, men som er født og oppvokst her? Jo, de er nordmenn, og skal i fengsel sammen med de etniske nordmennene. ←
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #14 Skrevet 30. august 2006 og at de faktisk forventer vår medfølelse og respekt for sine "kamper" være seg A-gjengen, B-gjengen, lillestrømm eller onkel skrue for den del.. ← Dette er nytt for meg. Forventer de medfølelse og respekt? Hvor har du sett det? Jeg har bare sett at andre innvandrere viser avsky for en slik måte å handle på.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #15 Skrevet 30. august 2006 Hva er grunnen til at man ALLTID i ALLE sånne diskusjoner blande inn nordmenn :klø: ← Jeg tror de fleste i a-og b- gjengen er norske, faktisk.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #16 Skrevet 30. august 2006 Hva er grunnen til at man ALLTID i ALLE sånne diskusjoner blande inn nordmenn :klø: ← Fordi enkelte mener at nordmenn er så mye bedre enn andre folkeslag.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #17 Skrevet 30. august 2006 Jeg tror de fleste i a-og b- gjengen er norske, faktisk. ← Juridisk er det nok det Men kom ikke her å påstå at de lever etter norske normer og regler.
Gjest gjesta Skrevet 30. august 2006 #18 Skrevet 30. august 2006 Juridisk er det nok det Men kom ikke her å påstå at de lever etter norske normer og regler. ← Lever de etter hovednormene og reglene i noe land/kultur da?
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #19 Skrevet 30. august 2006 Fordi enkelte mener at nordmenn er så mye bedre enn andre folkeslag. ← Og hvorfor skal det være klandreverdig å mene at nordmenn er et bra folkeslag da egentlig? Er ikke du stolt av å være nordmann
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #20 Skrevet 30. august 2006 Lever de etter hovednormene og reglene i noe land/kultur da? ← vel så vidt jeg vet er det faktisk ikke unormalt å "forsvare" familiens "ære" på den måten som vi så i lillestrøm i helgen i mange muslimske land
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå