Gå til innhold

Hunden sparker med bakbena

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hannhunden vår på drøyt 1 år har siden han begynte å markere sparket med bakbena der han har tisset når vi går tur. Jeg trodde det var for å spre lukten sin, for å være sjefen i nabolaget liksom. Men i det siste har han begynt å gjøre det der hvor han ikke tisser, antagelig fordi han kjenner en annen lukt.

Jeg må ofte le, fordi han er så iherdig i sitt forsøk at gress og stein fyker rundt :)

Men hva er grunnen til at han gjør det....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde det var for å markere jeg, spre lukta på mest mulig området...

Har en hanhund på over 1 år jeg, har ikke begynnt å løfte foten enda, men det hender han sparker rundt seg.

Skrevet

Jeg mener å ha lest et sted at de dekker over andre hunders lukter. Det ser komisk ut men vil gå over etter 2-års alderen.

Skrevet

Min hund er snart 10 år og sparker like ivrig. ;)

Skrevet
Jeg mener å ha lest et sted at de dekker over andre hunders lukter. Det ser komisk ut men vil gå over etter 2-års alderen.

Har aldri sett en hannhund som ikke har gjort det til tider. :)

Skrevet
Det ser komisk ut men vil gå over etter 2-års alderen.

:ler:

Nei, det er slett ikke sikkert. Hanbikkja vår på 4 holder fortsatt på.

Skrevet

jeg sa at det har jeg lest ikke erfart selv. min hund er ikke så gammel enda, men jeg leser så mye hundelitteratur og mener det stod i den ene boken. Meen, mye som ikke har stemt i dem da.. ;)

Skrevet

Innbiller meg å ha hørt et eller annet sted at dominante hunder sparker sånn for å spre lukten sin, men om det er noe i det aner jeg ikke. :ler:

Min gjør det heldigvis ikke, men jeg har en venninne som har en hannhund som sparker som besatt etter at han har markert, og jeg skjemmes nesten enkelte ganger over at hun ikke stopper ham. Spesielt en gang han gjorde det på plenen til noen, han sparket så ille at det var en diger gressløs flekk igjen etter ham! Jeg hadde blitt småirritert hadde det vært min plen.

Skrevet

Hunder svetter via potene, ergo sprer de mer av sine dufter når de sparker det rundt bak seg. Simple as that, det lærte jeg på Animal Channel. ;)

Skrevet
:ler: Ok, ja nå fikk vi svaret på det Moskva Morten.
Skrevet

Tispa til en kompis av meg sparker som besatt etter hu har driti. Og hun går gjerne langt ut i lang-gresset for å gjøre fra seg... Har det lissom med markering å gjøre? Spre dritten sin? Vitsen med det da? :ler:

Skrevet

Den ene tispa mi driver også med det, 3år og like ivrig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...