royaltrux Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Lurer litt på hva dere synes. Tror jeg kan huske at tema kom opp før lenge siden, men klarer ikk finne på søkene. Jeg har begynt på skolen igjen og tenke at det må vær vel lov å gå i samme antrekk 2 dager i råd hvis ikke de er tydelig skitten, lukter eller ser ellers ufint ut.... Tror jeg hadde godt brukt jeans eller bukse 2 dager i råd, men genser o.l. vet jeg ikke... Noen tanker? Jeg stressa meg litt om jeg skal ha på noe helt nytt i morgen (virker litt "trying too hard" på meg da siden i dag var første dag) men vil heller ikke at folk skal se og tenke "ja vel, hun går rundt i samme klær dag etter dag..."
Gjest gjesta Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 om du ikke kjenner personene i klassen veldig godt, så tror jeg neppe noen la merke til hva du hadde på deg. Og gjorde noen det, kom det så mange inntrykk senere at de ikke husker det til imorgen. Ikke stress med det du jeg bruker sjelden helt sammen antrekk flere dager på rad, bruker mye cardigan, så bytter den og bruker samme skjørt eller omvendt. bruker ikke mye bukser jeg da. men det sammen hadde gjaldt da. men kunne forsåvidt brukt samme antrekk, tar iallefall ikke hensyn til hva andre mener.
royaltrux Skrevet 29. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2006 Ja riktig det du sier, tror ingen kom til å merke det allikevel. Det er jo en helt annen ting om en komme i klær som er tydeligvis skitten eller lukter.... Tror jeg får bare tar det med ro, og heller bare se hva jeg føler for nå jeg står opp.
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 Jeg bruker av en eller annen grunn sjelden samme antrekk to dager på rad, men jeg kan bruke en del av antrekket flere dager på rad, forutsatt at plagget er rent. Samme sko kan jeg derimot bruke dag etter dag etter dag...
Gjest Tanita Skrevet 29. august 2006 #5 Skrevet 29. august 2006 Jeg syns det er ok så lenge det er rent og pent!
Gjest Frk. Grønn Skrevet 29. august 2006 #6 Skrevet 29. august 2006 Jeg syns det er ok så lenge det er rent og pent! ← Enig! Og når man har brukt det 2 dager på rad og buksa/skjørtet fortsatt er rent og pent kan man jo bare bytte topp neste dag!
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #7 Skrevet 29. august 2006 Bukser hender det jeg bruker opptil en uke, men gensere og topper bruker jeg 1-2 dager max. Er det ikke svett og skittent så er det jo bare å bruke det en dag til. Sparer litt vask.
Catzy Skrevet 29. august 2006 #8 Skrevet 29. august 2006 Jeg luktetester det meste unntatt truser og sokker. Pleier å bruke topper 2 dager, med mindre jeg har svettet dem ned eller fått flekker på dem. Noen ganger 3, noen ganger bare 1, litt avhengig av tranghet og bruk. Bukser vasker jeg kun når de er flekkete eller lukter rart, og det tar lenger tid enn med topper. Jakker og gensere går som regel til de er møkkete. Men jeg pleier å variere litt mellom de forskjellige plaggene. Sirkulerer kanskje 2-3 topper et par dager på rad, muligens til samme bukse. Litt variasjon er fint. Men jeg legger ikke alt til vask hver kveld, da tror jeg klærne ville blitt veldig fort slitt, og jeg hadde brukt altfor mye tid på vasking. Catzy
Dina Skrevet 29. august 2006 #9 Skrevet 29. august 2006 Bukser kan jeg fint bruke flere dager på rad, men aldri topper/gensere!
Gjest gjest1 Skrevet 29. august 2006 #10 Skrevet 29. august 2006 Jeg kunne aldri gjort det selv, men ser ikke rart på andre om de gjør det. Merkelig, det der. Klær trenger iallfall ikke vaskes etter 1-2 gangers bruk! Slikt hysteri er bare tøys.
Gjest gjest1 Skrevet 29. august 2006 #11 Skrevet 29. august 2006 Jeg kan nok finne på å gå med samme antrekk to dager på rad, men det skjer heller sjelden. Men jeg beholder gjerne deler av antrekket. Men uansett, så lenge jeg ikke har sølt eller noe slikt så blir det meste (bortsett fra undertøy og sokker da) brukt flere dager, så etter en dags bruk havner det inn i skapet igjen og taes frem noen dager senere. Er det svett, flekkete eller ser veldig brukt ut så går det selvsagt til vask (jeg er fæl til å rulle gensre opp til albuene, og enkelte gensre blir veldig krøllete og slappe i armene av det. Da havner de til vask igjen selv om de ellers er rene)
Gjest gjest1 Skrevet 29. august 2006 #12 Skrevet 29. august 2006 Hehe. Jeg takler ikke gå med genserne helt ned til håndleddet, så samtlige gensere har rulle-arm her. Ikkeno problem, siden de alltid er rullet opp uansett :-)
Gjest KATTAstrofe Skrevet 29. august 2006 #13 Skrevet 29. august 2006 Jeg kan godt ha samme antrekk på meg på skolen to ganger på rad. Jeg skifter som regel når jeg kommer hjem uansett, så mine klær blir ikke skitne etter en halv dags bruk.
loffen Skrevet 29. august 2006 #14 Skrevet 29. august 2006 Synes godt du kan bruke samme antrekk to dager i rad jeg. Det er jo egentlig bare fornuftig.
muldvarpen Skrevet 30. august 2006 #15 Skrevet 30. august 2006 jeg bruker aldri samme antrekk to dager på rad. det er ikke nødvendigvis sånn at det blir møkkete, og jeg kan godt bruke det igjen før jeg vasker det, men jeg synes man skal variere!
Gjest Tweek Skrevet 30. august 2006 #16 Skrevet 30. august 2006 Jeg syns det er ok så lenge det er rent og pent! ← Jeg syntes å det, og annet er at hvis du går med samme toppen/buska kan du bare bytte det ene og gå med toppen igjen dagen etter der.. Man kan jo gå med et plagg en dag, og legge det til sides og går med det et opar dager senere igejn
Gjest meg Skrevet 30. august 2006 #17 Skrevet 30. august 2006 Bruker ofte samme bukse men skifter topp hver dag - vet ikke helt hvorfor, det er bare en vane tror jeg...
Gjest Naria Skrevet 30. august 2006 #18 Skrevet 30. august 2006 Bruker ofte samme bukse men skifter topp hver dag - vet ikke helt hvorfor, det er bare en vane tror jeg... ← Slik er det her også. Men jeg legger som regel ikke en topp/genser til vask om jeg kun har brukt den en dag og den ikke er møkkete. Da venter jeg et par dager før jeg bruker den igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå