Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Jeg føler meg rett og slett kontrollert. Ei jeg kjenner, spør ofte om vi vil komme til dem eller om de kan komme til oss. Og det er jo koselig. Men det er jo ikke alltid det passer. Hvis det ikke passer, så skriver jeg f.eks at jeg skal jobbe. Så kommer den dagen den invitasjonen gjaldt og da får jeg en ny melding fra henne. Hvor hun spør hva jeg driver med. da svarer jeg som f.eks at jeg er på jobb. Bør jeg gjøre noe med dette, eller bør hun bare få holde på?
Gjest Gjest1 Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 Jeg føler meg rett og slett kontrollert. Ei jeg kjenner, spør ofte om vi vil komme til dem eller om de kan komme til oss. Og det er jo koselig. Men det er jo ikke alltid det passer. Hvis det ikke passer, så skriver jeg f.eks at jeg skal jobbe. Så kommer den dagen den invitasjonen gjaldt og da får jeg en ny melding fra henne. Hvor hun spør hva jeg driver med. da svarer jeg som f.eks at jeg er på jobb. Bør jeg gjøre noe med dette, eller bør hun bare få holde på? ← Jeg ser ikke problemet? :klø:
Gjest Gjesta Skrevet 29. august 2006 #3 Skrevet 29. august 2006 Bør hun få holde på med hva da? Invitere deg? Spørre deg hva du driver med? :klø:
Gjest Gjest1 Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 Det er lov å takke nei til invitasjoner, du trenger ikke å gi begrunnelser. Det ville ikke jeg gjort. Du kan bare si at det ikke passer.
Angelfairy Skrevet 29. august 2006 #5 Skrevet 29. august 2006 om dette er ei god venninne av deg, bør du i allefall bare si at det ikke passer, og ikke juge for henne, med å si at du f.eks er på jobb! det er bare dårlig gjort
loffen Skrevet 29. august 2006 #6 Skrevet 29. august 2006 Det er lov å takke nei til invitasjoner, du trenger ikke å gi begrunnelser. Det ville ikke jeg gjort. Du kan bare si at det ikke passer. ← Helt enig. Da har hun jo heller ingen 'grunn' til å sjekke at du faktisk gjør det du sa du skulle den aktuelle dagen!
Gjest Gjest1 Skrevet 29. august 2006 #7 Skrevet 29. august 2006 om dette er ei god venninne av deg, bør du i allefall bare si at det ikke passer, og ikke juge for henne, med å si at du f.eks er på jobb! det er bare dårlig gjort ← Jeg forstod det slik at TS ikke juger om hvor hun er, men at hun informerer om at "jeg er på jobb" når h*n er på jobb
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 29. august 2006 #8 Skrevet 29. august 2006 Jeg ser ikke problemet? :klø: ← Problemet er at hun tekster, for å "sjekke" om jeg er på jobb. Bør hun få holde på med hva da? Invitere deg? Spørre deg hva du driver med? :klø: ← Å kontrollere om det stemmer at jeg er på jobb. Å invitere er helt greit, men trenger ikke å kontrollere om jeg er på jobb. Når jeg har tekstet om t jeg er på jobb, så er det unødvenig å spørre hva jeg driver med. Det er lov å takke nei til invitasjoner, du trenger ikke å gi begrunnelser. Det ville ikke jeg gjort. Du kan bare si at det ikke passer. ← Det er ikke alldtid jeg begrunner hvorfor jeg må takk nei. Men det hender jeg gjør det. Sier jeg at det ikke passer, så får jeg høre at jeg ikke vil besøke henne. om dette er ei god venninne av deg, bør du i allefall bare si at det ikke passer, og ikke juge for henne, med å si at du f.eks er på jobb! det er bare dårlig gjort ← Hun er ingen venninne. Jeg har aldri sagt at jeg er på jobb, hvis jeg ikke er det.
Gjest Bellatrix Skrevet 29. august 2006 #9 Skrevet 29. august 2006 Problemet er at hun tekster, for å "sjekke" om jeg er på jobb. ← Hvordan vet du det? Det kan ikke ha vært at hun har glemt hva du skulle?
Gjest Gjesta Skrevet 29. august 2006 #10 Skrevet 29. august 2006 Kanskje hun har glemt at du sa du skulle jobbe? Å spørre "hva driver du med" er vel litt sånn sms-frase, er det ikke?
Gjest trådstarter igjen Skrevet 29. august 2006 #11 Skrevet 29. august 2006 Helt enig. Da har hun jo heller ingen 'grunn' til å sjekke at du faktisk gjør det du sa du skulle den aktuelle dagen! ← Men hun gjør det, nesten hver eneste gang. Jeg forstod det slik at TS ikke juger om hvor hun er, men at hun informerer om at "jeg er på jobb" når h*n er på jobb ← Nei jeg lyver ikke. Har jeg sagt at jeg skal jobbe, så skal jeg jobbe. Har jeg sagt at jeg skal i bursdag, så skal jeg i bursdag.
Gjest Gjest1 Skrevet 29. august 2006 #12 Skrevet 29. august 2006 Problemet er at hun tekster, for å "sjekke" om jeg er på jobb. Å kontrollere om det stemmer at jeg er på jobb. Å invitere er helt greit, men trenger ikke å kontrollere om jeg er på jobb. Når jeg har tekstet om t jeg er på jobb, så er det unødvenig å spørre hva jeg driver med. Det er ikke alldtid jeg begrunner hvorfor jeg må takk nei. Men det hender jeg gjør det. Sier jeg at det ikke passer, så får jeg høre at jeg ikke vil besøke henne. Hun er ingen venninne. Jeg har aldri sagt at jeg er på jobb, hvis jeg ikke er det. ← Kan jo hende hun tror du juger da? :klø: At hun er litt overfølsom for når folk takker nei...? Takker du/dere ofte nei? Skjer det ofte at hun sender deg meldinger?
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 29. august 2006 #13 Skrevet 29. august 2006 Hvordan vet du det? Det kan ikke ha vært at hun har glemt hva du skulle? ← Jeg tviler på det. For hun er slik over andre også, har jeg hørt. Kanskje hun har glemt at du sa du skulle jobbe? Å spørre "hva driver du med" er vel litt sånn sms-frase, er det ikke? ← Kanskje. Det kommer mange rare meldinger fra henne i perioder. Kan jo hende hun tror du juger da? :klø: At hun er litt overfølsom for når folk takker nei...? Takker du/dere ofte nei? Skjer det ofte at hun sender deg meldinger? ← Ja, det kan hende at hun tror. Jeg tror hun sliter med seg selv, uten at jeg skal gå nærmere inn på det her. Hun spør de helgene jeg alltid jobber og hun vet at jeg jobber annen hver helg og har gjort det i et år nå. Så det har blitt litt nei fra oss. Vi orker ikke å reise bort etter jobb, så lenge avstanden oss i mellom er stor.
Gjest Gjest1 Skrevet 29. august 2006 #14 Skrevet 29. august 2006 Jeg tviler på det. For hun er slik over andre også, har jeg hørt. Kanskje. Det kommer mange rare meldinger fra henne i perioder. Ja, det kan hende at hun tror. Jeg tror hun sliter med seg selv, uten at jeg skal gå nærmere inn på det her. Hun spør de helgene jeg alltid jobber og hun vet at jeg jobber annen hver helg og har gjort det i et år nå. Så det har blitt litt nei fra oss. Vi orker ikke å reise bort etter jobb, så lenge avstanden oss i mellom er stor. ← Kan du ikke si neste gang at "jeg jobber jo annenhver helg vet du, men neste helg kan jeg". For da føler hun at du vil komme også, og så slipper du kanskje maset hennes?
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #15 Skrevet 29. august 2006 Kan du ikke si neste gang at "jeg jobber jo annenhver helg vet du, men neste helg kan jeg". For da føler hun at du vil komme også, og så slipper du kanskje maset hennes? ← Tusen takk. Det var en god ide.
Gjest Tanita Skrevet 29. august 2006 #16 Skrevet 29. august 2006 Det har jeg gjort også, spurt ei venninne om å finne på noe og så kan hun ikke fordi hun skal jobbe. Når den dagen kommer, har jeg allerede glemt at hun jobber, og da hender det at jeg sender en sms og spør hva hun gjør osv. Det er veldig lett å glemme når andre venninner jobber og ikke. Så jeg tror nok ikke hun sjekker om du lyver eller ikke. Det er nok mer sannsynlig at hun har glemt det. Ser egentlig ikke problemet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå