Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått kontor med papirtynne vegger, og klarer knapt å konsentrere meg. Veileder tipset meg om at jeg kunne forsøke med instrumentalmusikk på øret, av en type som ikke er så "krevende".

Men hva? Har noen noen som helst forslag til meg? Det skal IKKE innby til lytting, og heller ikke irritere vettet av meg. :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest mariQua
Skrevet

Jeg synes mye soul funker bra som bakgrunnsmusikk, f.eks. D'Angelo og Maxwell.

Skrevet
Jeg synes mye soul funker bra som bakgrunnsmusikk, f.eks. D'Angelo og Maxwell.

Takk. :) Og det blir ikke slitsomt for ørene? Poenget er jo at jeg skal kunne konsentrere meg samtidig. To ting på en gang.... :forvirret:

Skrevet

Clannad, Enya, Sade... - rolig musikk som funker greit når musikken i seg selv ikke er viktig,.

Gjest mariQua
Skrevet
Takk. :) Og det blir ikke slitsomt for ørene? Poenget er jo at jeg skal kunne konsentrere meg samtidig. To ting på en gang.... :forvirret:

Jeg synes ikke det er slitsomt i det hele tatt. Soul og Smashing Pumpkins kan jeg høre på om og om igjen, selv om jeg må konse skikkelig.

Skrevet

Ta en tur på biblioteket og lån litt forskjellig. Da kan du teste ut forskjellig type musikk.

Jeg setter på altfløyte eller pan-fløyte hvis jeg er stresset. Men vanligvis har jeg på radio P1.

Skrevet

Jeg liker å ha Pink Floyd i bakgrunnen når jeg skal konsentrere meg

Skrevet

Klassisk musikk. Rolig jazz.

Det finnes nok massevis av samleplater som er passelig snille slik at du samtidig klarer å konsentrere deg. Kanskje du kan prøve noen søk på Amazon? De har jo alt mulig, og som regel fyldige omtaler av platene.

Lykke til!

Skrevet

Gothan Project. Fin bakgrunnsmusikk.

Gjest Fruktfat
Skrevet

U2.

det er faktisk eneste cd`en som kan surre og gå om og om igjen uten at jeg er irritert (og jeg er ikke fan engang).

Skrevet

Anbefaler noe av Zero 7 eller Air. Behagelig, myk bakgrunnsmusikk.

Skrevet

Rolig jazz er kjempefint! Som noen nevte her er D'Angelo, Maxwell o.l. bra, men det klarer ikke jeg for da bare glemmer jeg alt annet jeg gjør :ler:

Skrevet

Skriver under på Zero 7 :)

Klassisk musikk fungerer også bra, i alle fall for meg.

Gjest Gjest_Frk Åberg_*
Skrevet

Jan Johansson - rolig pianojazz. Har jazz på svensk og jazz på ryska, og den er perfekt som bakgrunnsmusikk når jeg f.eks. har venner på besøk og vi bare skal sitte og prate. Fine melodier som ikke er for intrengende.

Gjest Elfrida
Skrevet

Air anbefales av meg også. Og Päronsoda. Rolig soul og blues a la Nina Simone, Billlie Holiday, Sarah Vaughan kan også funke. Portishead eller Massive Attack kanskje? Moby. Morcheeba.

Skrevet

Noen som kan anbefale mer rolig jazz? :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Enigma?

Var det ikke de som hadde den joikesangen som var på absolute music 10 en gang i tiden? Tror jeg hadde blitt gal av å høre på slikt.

Skrevet

Jeg synes Moby er veldig beroligende å høre på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...