Gjest Gjest_pia_* Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Samboer har to ekser som han har vert sammen med i 7år den ene og 2 år den andre, vårt forhold er ganske nytt! vi har vert sammen i 6 mnd nå. Problemer er at eksene hans driver støtt å stadig å ringer og skriver meldinger til han. Han vil vere venner med de å skjønner ikke at jeg blir sjalu og syns at fortid skal vere fortid. begge to bor på andre deler av landet så jeg slipper iallefall å se de annet enn om de skulle komme hjem i ferier å sån- er dette virkelig normalt at han skal få vere venner med eksene? spurte han om han kunne love at han ikke kom til å ringe eller ta kontakt så lenge ikke de gjorde det, men på det svarte han at han ikke kunne love d.. er lei meg å han skjønner det rett å slett ikke for han ser ikke noe galt i at de er venner. er det bare meg som er for sjalu? eller hva tenker dere om dette?? blir veldig gla for svar
Gjest Kitten Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 Etter hva du skriver så høres det ut som det er sjalusien din som er problemet. Bare fordi de er ekser så vil du ikke at han skal ha noen kontakt med dem? Du må huske på ayt det er en grunn til at de er ekser da, og at det er du som er kjæresten hans!
Gjest Lanyah Skrevet 29. august 2006 #3 Skrevet 29. august 2006 Jeg hadde ògså reagert sånn, så det er det eneste jeg kan trøste deg med. Jeg har desverre ikke noen gode råd..., jeg blir sjalu bare han får en melding av en jente jeg...! Det er vel veldig varierende på om folk er venner med eksene sine, etter hvordan det ble slutt.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 Noen ganger blir man sammen med noen for å finne ut at man passer bedre sammen med venner, og det må jo være lov. Så lenge det ikke virker som det er noe mer enn bare platonisk vennskap, syntes jeg du skal stole på kjæresten din Han er jo åpen om at han har kontakt med dem, det hadde vært noe annet om det var bak din rygg. På den andre siden kan han godt respektere at du har problemer med det. Har man vært sammen med noen, ihvertfall så lenge som eksene til typen din har, er det ikke bare bare å "bare være venner" etterpå. Hvem slo opp, og hvorfor? Selv om du kan stole på kjæresten din, kan du gjerne ikke stole på at du kjenner eksene hans sine intensjoner. Kanskje de vil noe mer med det..? Så jeg forstår deg godt.
Gjest Naria Skrevet 29. august 2006 #5 Skrevet 29. august 2006 Jeg ser virkelig ikke poenget i å pleie vennskap med ekser, så fremt man ikke har barn sammen. Jeg ser ikke problemet med å snakke litt hvis man tilfeldigvis treffes eller noe slik, men å holde kontakt per telefon, mail, MSN eller lignende skjønner jeg ikke hvorfor skal være nødvendig. Men det kan kanskje ha noe med å gjøre at jeg selv, ikke er interessert i å ha mer med mine ekser å gjøre. Heldigvis deler min samboer samme syn, så her har det aldri vært et tema.
Gjest Gjest_eksevenn Skrevet 29. august 2006 #6 Skrevet 29. august 2006 Jeg ser virkelig ikke poenget i å pleie vennskap med ekser, så fremt man ikke har barn sammen. Jeg ser ikke problemet med å snakke litt hvis man tilfeldigvis treffes eller noe slik, men å holde kontakt per telefon, mail, MSN eller lignende skjønner jeg ikke hvorfor skal være nødvendig. Jeg har en eks som også er en av mine aller beste venner. Det strengt tatt ikke "nødvendig" å pleie vennskap med ham, på akkurat samme måte som det ikke er "nødvendig" å pleie vennskap med hvilken som helst andre av mine venner. Jeg er venner med ham fordi det vennskapet gir meg veldig mye, en god del mer enn andre vennskap jeg har. Jeg ser ikke noen forskjell i å være venner med ham enn å være venner med ikke-ekser. Det må da heller være mindre "nifst" for en ny kjæreste med ekser som er venner enn med andre gutter jeg er venner med. Eksen har jeg jo tross alt prøvd med og funnet ut at vi overhodet ikke funker sammen som par, og at jeg aldri hadde kunnet bo sammen med ham, i motsetning til andre guttevenner, som jeg jo faktisk ikke vet med sikkerhet ikke vil være bra kjærester, om du skjønner.. Jeg hadde ihvertfall ikke kuttet ut denne eksen som venn hvis en ny kjæreste ba meg om det, på samme måte som jeg ikke hadde kuttet ut andre venner kjæresten min ikke likte. Synes det blir veldig feil å be folk om å kutte ut vennene sine.
Gjest gjesta Skrevet 29. august 2006 #7 Skrevet 29. august 2006 Jeg og min eks er kjempe gode venner, så faktisk kan det være at det er kun det de er. Venner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå