ceca Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Jeg har mange bøker stående. Og enda flere i esker. Husker mange av bøkene når jeg blar noen sider. Hva gjør dere med bøkene deres? Tar dere vare på alle? Gir dere dem bort? Ceca
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 Jeg gir bort eller resirkulerer bøker som jeg vet jeg ikke vil lese igjen. Ulesbare bøker er bare skrot.
Gjest Gjesta Skrevet 29. august 2006 #3 Skrevet 29. august 2006 De aller fleste beholder jeg. Bortsett fra noen Lotte-bøker o.l som ligger i en eske, står alle fremme i bokhyllene våre. Bøker som jeg ikke likte og ikke tror jeg kan få noe videre ut av, de sender jeg ut i verden.
Gjest Hilde79 Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 Bøker jeg ikke liker, eller ikke har noe interesse av, pleier jeg å bytte bort i "bok-bytte-sjapper". Jeg kaster ikke bøker. Det føles ikke riktig. Noen andre har sikkert glede av dem.
Gjest Gjesta Skrevet 29. august 2006 #5 Skrevet 29. august 2006 De setter jeg i bokylla, og låner gjerne bort!
Ciara Skrevet 29. august 2006 #6 Skrevet 29. august 2006 Tar vare på alle. Kommer ikke på noen virkelig dårlige bøker jeg har, selv om jeg kanskje ikke har helt sansen er alle interessante på en eller annen måte. Jeg elsker bøker, og kunne ikke tenke meg et hjem uten dem.
Fibi Skrevet 29. august 2006 #7 Skrevet 29. august 2006 Jeg elsker bøkene mine, og aldri i livet om jeg ville kastet noen av dem. Har alle sammen i bokhyller i stua. Barne og ungdomsbøkene har eldstejenta fått inn på rommet sitt. Synes bøker er kjempefint, og gir mye "karakter" til et rom.
Gjest Hilde79 Skrevet 29. august 2006 #8 Skrevet 29. august 2006 Synes bøker er kjempefint, og gir mye "karakter" til et rom. ← Enig. Bøker er kunst på mange måter
Gjest mariQua Skrevet 29. august 2006 #9 Skrevet 29. august 2006 Kaster VELDIG sjelden bøker, det må være hvis jeg ikke liker dem (ala Bridget Jones-pocketer jeg har fått i blader). Jeg har bøkene mine i bokhylla og i esker, avhengig av hvor mye plass jeg har der jeg bor.
Gjest Gjest1 Skrevet 29. august 2006 #10 Skrevet 29. august 2006 Jeg tar vare på alle. Drømmen er en gedigen villa med bibliotek en gang i fremtiden
Arkana Skrevet 29. august 2006 #11 Skrevet 29. august 2006 Jeg elsker bøker og kaster aldri noen. Alle tas vare på enten det er i bokhyllene eller i esker.
Anglofil Skrevet 29. august 2006 #12 Skrevet 29. august 2006 Jeg kaster aldri bøker, simpelthen fordi jeg elsker dem alle som en og jeg leser dem gjerne flere ganger. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #13 Skrevet 29. august 2006 Alt tas vare på. Elsker bøker altfor mye til å kaste noen av dem.
Gjest Pet Skrevet 29. august 2006 #14 Skrevet 29. august 2006 Bøker som jeg vet jeg ikke kommer til å lese igjen fordi de ikke har gitt meg noen leseopplevelse å snakke om, kaster jeg eller gir bort. Ser ikke noe poeng i å ha stua full av bøker som ingen har noe forhold til. Vet om folk som handler i store mengder på posesalg Mammutsalget bare for å fylle opp bokhyllene. Vet ikke helt om det er fordi de synes bokrygger er så pene eller fordi de vil at folk skal tro de er veldig beleste...
Amanlis Skrevet 29. august 2006 #15 Skrevet 29. august 2006 De setter jeg i bokylla, og låner gjerne bort! ← Og jeg har blitt flink til å skrive navn i bøkene med en gang jeg får dem, i tilfelle jeg låner dem bort.
Titti72 Skrevet 30. august 2006 #16 Skrevet 30. august 2006 Jeg kjøper bare pocketbøker og de gis bort når jeg har lest dem.
Gjest gjest1 Skrevet 30. august 2006 #17 Skrevet 30. august 2006 Har ikke mer plass i bokhyllene mine nå, så når jeg kjøper noe nytt, må noen vike plassen og de går i kasser og esker i kjelleren i mine foreldres hus... Leiligheter i byene nå til dags er så små, at jeg er helt avhengig av mamma og pappas kjeller for oppbevaring av tingene mine
Ciara Skrevet 30. august 2006 #18 Skrevet 30. august 2006 Vet om folk som handler i store mengder på posesalg Mammutsalget bare for å fylle opp bokhyllene. Vet ikke helt om det er fordi de synes bokrygger er så pene eller fordi de vil at folk skal tro de er veldig beleste... ← Jøss, det er jo patetisk!
Susan Sto Helit Skrevet 30. august 2006 #19 Skrevet 30. august 2006 Jeg tar vare på alle. Drømmen er en gedigen villa med bibliotek en gang i fremtiden ← Samme her! (Eller et lite rekkehus med eget bibliotek/kjellerstue) Leser mye om igjen, og er veldig "slepphendt" når det gjelder å låne bort bøker. (Har opplevd å låne bort en bok, og måttet kjøpe samme boka på nytt, for jeg husket ikke hvor den var. Så kom den plutselig tilbake, og nå har jeg to... ) Men mesteparten av bøkene ligger nå i kasser i en av bodene, eller har ikke flyttet fra foreldrene mine ennå. Hender faktisk jeg savner noen. Har til og med problemer med å kaste "utleste bøker" (Fillete, med løse sider.) Ofte til tross for at jeg har kjøpt en ny versjon. Dette gjelder vel spesielt "Complete novels of Jane Austen" som er min desidert mest leste bok.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 30. august 2006 #20 Skrevet 30. august 2006 Jeg elsker bøker og blir glad av å ha dem rundt meg. Skal innrømme at jeg har kastet en bok en gang. De var virkelig ekstremt dårlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå