Gjest Gjest_linnea_* Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 det jeg lurer på er å få en viten om hvor mye dere sparer til barna deres, om hvor mange barn dere har om om dere er skilt så dere sparer hver for dere.jeg og samboeren har 2 barn å vi er litt uenig med hvor mye som vi skal spare osv.
Rioja Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 Vi sparer barnetrygden, og kommer til å gjøre det også med nr. 2. Dette fungerer greit for oss så lenge vi har det så greit økonomisk som vi har!
Rødvinspiken Skrevet 29. august 2006 #3 Skrevet 29. august 2006 Vi har to barn og sparer fast 200,- til hver pr. mnd.
Gjest Gjesta Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 Sparer ikke noe direkte, men tenker at jeg sparer indirekte ved å betale ned husholdningens gjeld og bygge opp verdier slik at jeg kan yte hjelp når den tid kommer.
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #5 Skrevet 29. august 2006 Vi sparer heller ingenting til våre, men passer på at de sparer selv. Jeg er i utgangspunktet i mot at foreldrene sparer penger på barnas egne kontoer. Men jeg har lenge tenkt på å opprette en konto i mitt eget navn, så jeg kan disponere pengene etter behov når de blir større ( konfirmasjon, sertifikat, utdanning, bryllup etc.).
Millis Skrevet 29. august 2006 #6 Skrevet 29. august 2006 Vil ikke spare noe som helst i barnas navn. Det kan godt være at ikke de er modne nok til å disponere evnt. penger rett. Men de har hver sin sparekonto der besteforeldre osv pengegaver blir satt inn. Vil heller yte hjelp når tiden kommer slik at pengene kan gå rett. Jeg vil også oppfordre dem til å tjene penger selv, og spare til det de ønsker seg.
Chiquita Skrevet 29. august 2006 #7 Skrevet 29. august 2006 Vi sparer 200,- til hver av de to barna våre. Settes inn på barnas konto.
Gjest Gjest_zadine_* Skrevet 30. august 2006 #8 Skrevet 30. august 2006 Vi har en egen konto til tulla, der gaver og sparegrisen hennes går inn. Og så har jeg opprettet en konto i mitt nevn der vi sparer 500 kr pr mnd. Det er til henne, men til slike ting som sertifikat, konfirmasjon, bryllup, bunad eller annet. er jo ikke sikkert vi har noen særlig inntekt når vi kommer så langt i livet;-)
Rioja Skrevet 30. august 2006 #9 Skrevet 30. august 2006 Tenkte bare jeg skulle legge til at vi sparer på konto i mitt navn...
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #10 Skrevet 30. august 2006 Vi er gift og har to barn. Jeg sparer i fond; 100,- pr mnd til hvert av barna og 200,- til meg selv. Ukepenger osv sparer de selv for å kjøpe ting de ønsker seg el til lommepenger på ferie el.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #11 Skrevet 30. august 2006 Vi sparer det hun får av familie ol, hun har vel 6000,- på konto (i mitt navn) Ellers så sparer vi barnetrygden og bruker den på større ting til henne; nytt bilsete, barnemøbler ol, har vel 18 000,- på den kontoen nå. Det er en Barnas trygghetskont. Datteren vår er 3 år.
Gjest allium Skrevet 30. august 2006 #12 Skrevet 30. august 2006 Sparer ikke. Barna har større glede av en uthvilt mor nå, enn de vil ha av at jeg jobber ekstra for å klare å spare til dem. Faren min sparer til barna, og kontoene står i mitt navn.
tuji Skrevet 30. august 2006 #14 Skrevet 30. august 2006 Akkurat nå er økonomien så trang at vi ikke sparer noe fast.
Lillie Skrevet 31. august 2006 #15 Skrevet 31. august 2006 Vi sparer 500 kr måneden. I tillegg får sparebøssa litt penger nå og da.
Nala Skrevet 2. september 2006 #16 Skrevet 2. september 2006 Vi er gift, og har to jenter (1,5 og 4 år). Vi sparer 300 kroner i måneden til hver av dem. Pengene settes inn på fond. Ser ikke helt hensikten med å spare på ordinær bankkonto når vi skal spare i godt og vel 18 år. Kan legge til at vi sparer i mitt navn.
Varja Skrevet 2. september 2006 #17 Skrevet 2. september 2006 Jeg sparer 500 kroner i måneden på datterens konto. Disse pengene har jeg ikke tenkt skal stå der til hun blir voksen, men jeg bruker av pengene til større ting for henne ved behov. Der setter vi også inn penger hun får av besteforeldrene. Denne kontoen vet hun om og jeg synes det kan være bra trening å ha sin "egen" konto. I tillegg har jeg begynt å spare 500 i måneden på fond i mitt eget navn. Har ikke tenkt å fortelle henne noengang at disse pengene er "hennes", men jeg tenkte det kan gjøre meg istand til å støtte henne litt økonomisk i studietiden (om 17-18 år). Skulle jeg få bedre råd seinere så kommer jeg til å spare mer på fondet.
Gjest Hufsa Skrevet 2. september 2006 #18 Skrevet 2. september 2006 (endret) Vi sparer 500 kr måneden. I tillegg får sparebøssa litt penger nå og da. ← Det samme gjør jeg til min datter.. sparer 500 i to forskjellige fond altså 250 på i forskjellige fond Endret 2. september 2006 av Hufsa
Klips Skrevet 2. september 2006 #19 Skrevet 2. september 2006 Sparer og sparer... Barnetrygden går inn på egen konto (i mitt navn), men har ingen planer om å la den stå helt urørt til de blir 18. Kan godt bruke en del på ting som kommer hele familien til gode, som store ferier osv. Foreløpig får de jo heller ikke pengegaver, eller ukelønn, eller noe annet som er verdt å spare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå