Kath Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Hei Hva gjør deres toastmaster når gjestene venter på brudeparet? Jeg var i et bryllup i sommer hvor jeg ikke ante hvem som var toastmaster for vi hadde satt oss ved bordet og hun introduserte seg selv. Er det ikke vanlig at en toastmaster har en mer aktiv rolle? Jeg vil gjerne at vår skal kunne gjøre seg litt kjent med alle gjestene. Er det kanskje noen som har noen forslag til hvordag han skal gjøre dette? takker og bukker for alle svar :bukke: Kath
razmatazz Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 Tror det er vanlig at toastmaster mingler med gjestene før man setter seg til bords, og at h*n i samme slengen forhører seg om det er noen tillegg til talelisten.
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #3 Skrevet 29. august 2006 Kommer ann på hvor mange gjester man har, men jeg har alldri opplevd at det blir poengtert veldig hvem som er toastmaser. Han/hun kan nevne det når hun hilser, og ellers så er det vanlig at vertskapet peker ut toastmaser om noen spør, men ikke noe utover det. Noen har også med i invitasjonen hvem som er toastmaser, og telefonnr/e-post til denne slik at talere kan melde seg på forhånd.
Kara W Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 Hva toastmaster gjør kommer ann på hva han er blitt enig om med brudeparret Toastmasters oppgave er først og fremst å gi opplysninger om hva som skal skje hvor og når, og praktiske detaljer som f.eks hvor toalettet er. Videre skal han/hun ofte prøve å lette stemningne rundt bordet. Jeg skjønner godt at du gjerne vil at toastmaster skal være en mer aktiv og "tilgjengelig" person. Hvordan dette best gjøres kommer litt ann på hvordan bryllupet er lagt opp. Hvis du f.eks frakter alle gjestene med buss, så er dette en ypperlig anledning for toastmaster å reise seg opp og introdusere seg. Kommer folk til stedet selv, kommer de gjerne såpass spredt, at en egen introduksjon, uten noe mer, kan bli litt mye. Hvis foreldre ikke agerer som vertskap, eller de ankommer senere, kan man be toastmaster ta imot gjester etterhvert som de kommer. Da kan han/hun samtidig introdusere seg og gi eventuelle beskjeder. Hvis det skal skje noe aktiviteter før middagen, er det naturlig at toastmaster tar seg av dette. Passer ingen av de overnevte forslagene, så kan man be toastmaster gå rundt og presantere seg for alle gjestene. Det dannes som regel grupper, og det er ganske greit å gå bort til en gruppe og introdusere seg. Er toastmaster av den personligheten, kan man også be han/hun om å gå bort til folk som ser litt ensomme ut og få ham/henne til å introdusere dem til andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå