Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Er det noen som kan hjelpe meg med dette? har/er kunde hos et firma som heter Yreg, webhotell og websideleverandør. I sommer gikk kontrakten min ut, og jeg skulle lever oppsigelse, denne ble sent litt sent. Etter noen uker mottok jeg et brev om at de hadde mottatt oppsigelsen for sent, og at jeg var bundet til kontrakten for nye 2 år? Hvordan kan jeg komme meg ut av dette? Jeg har funnet tilsvarende leverandør som leverer mye billigere.
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 Dersom en slik ordning står i den opprinnelige kontrakten er du nok bundet.
Gjest ArneP Skrevet 29. august 2006 #3 Skrevet 29. august 2006 Dersom en slik ordning står i den opprinnelige kontrakten er du nok bundet. ← Det er vel litt avhengig av om vedkomne er kunde som forbruker eller som næringsdrivende. Er hun forbruker kan neppe denne type bestemmelser være gyldige.
Nordica Skrevet 30. august 2006 #4 Skrevet 30. august 2006 Synes det høres skikkelig på kanten ut.. Snakket nettopp med noen som hadde akkurat samme problem som deg. Sa opp to dager for sent og var dermed bundet for to nye år... Gi gjerne en lyd her dersom du finner ut at det går an å komme seg ut av avtalen! Bør man ikke egentlig ha angrerett eller gjelder ikke den ved forlenging av kontraker?
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #5 Skrevet 30. august 2006 Dette er dere ikke de nye til å oppleve, har selv vært der, men har ikke lengre kontrakter enn et års kontrakter heldigvis. Derimot kan du prøve å si at du ikke vil ha noe hotell eller lignende lenger, men at du bare vil parkere domenet jos dem istedenfor. Da betaler de den vanlige prisen til denne internasjonale "potten" som må innbetales for å holde navnet reservert. Da har firmaet selv mulighet til å kunne forandre selve avtalen mellom deg og dem, og om de ikke er villige til dette er det kun fordi de er vanskelige med deg. For parkering betaler man normalt kun noen hundrelapper. Den som intet prøver intet vinner, men om du skulle slite med dette så skriv et lite brev til forbrukerombudet og spør der?
abelille Skrevet 31. august 2006 #6 Skrevet 31. august 2006 Den hørtes noe merkelig ut, det firmaet hørtes litt mystefistisk ut. Det vanlige er at kontrakten blir løpende etter at den ordinære kontrakten går ut. Husker det var en sak fra en bank ang fast rente for noen år siden. Der gikk perioden ut i løpet av sommeren, og dersom man ikke ville ha fast rente (til høyere nivå en tidligere), måtte man gi beskjed om det innen noen få dager. Det var en del som kom fra ferie og plutselig fikk den beskjeden. Den gang husker jeg det ble en sak ut av det, og at det ikke var lov å gjøre det på den måten, så man skulle tro at det samme prinsippet gjelder her. Jeg ville tatt en kjapt telefon til forbrukerrådet og hørt om de kjenner til denne firmaet, og om denne typen kontrakter er lovlig.
Gjest Gjest_trådstarter Skrevet 1. september 2006 #7 Skrevet 1. september 2006 Ser ut for at jeg er låst til denne avtalen.. føler meg virkelig bondefanget! Jeg har signert en kontrakt der det står svart på hvitt at jeg binder meg til to nye år hvis jeg ikke sier opp innen fristen....skikkelig festlig, dyre er de også! kontra andre leverandører...så nå får dette bli en advarsel til dere andre - les kontrakten nøye, husk alle frister
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #8 Skrevet 1. september 2006 Det finnes slike avtaler i flere bransjer. Forbrukerombudet liker dem IKKE. Fordi de ikke er fordelaktige for forbrukeren, men for selgeren. De har samarbeidet med flere bransjer og fått dem til å endre vilkårene (bla. bilbransjen og canal digital).
liv Skrevet 1. september 2006 #9 Skrevet 1. september 2006 Vår leverandør (b-one.net) må en si opp 45 dage før kontrakten går ut, ellers løper den for et helt nytt år! Og det må sies opp skriftlig så vi må sende brev til Danmark
Gjest Jobber i yreg Skrevet 24. september 2007 #10 Skrevet 24. september 2007 Er det noen som kan hjelpe meg med dette? har/er kunde hos et firma som heter Yreg, webhotell og websideleverandør. I sommer gikk kontrakten min ut, og jeg skulle lever oppsigelse, denne ble sent litt sent. Etter noen uker mottok jeg et brev om at de hadde mottatt oppsigelsen for sent, og at jeg var bundet til kontrakten for nye 2 år? Hvordan kan jeg komme meg ut av dette? Jeg har funnet tilsvarende leverandør som leverer mye billigere. Du skulle lest kontrakten litt nøye...3 mnd før skal man sende brev...veldig trist at det måtte bli sånn...men eg hadde prøvd å snakket med de gjentatte ganger...kanskje de gir etter..lykke til...hadde du snakket med meg så hadde vi sikkert kunnet ordnet noe...kanskje du bare snakket med feil pers lykke til videre
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2007 #11 Skrevet 24. september 2007 Huff da Yreg har for mitt vedkommende vært meget useriøse, hvis du googler litt vil du finne mange i samme båt, jeg nektet å betale da de heller ikke holdt sin del av kontrakten de ville ha 7000 kroner før jeg hadde fått noe som helst etter mange telefonsamtaler kom jeg heldigvis ut av det, og kontrakten ble brutt, jg hadde gått til advokat hvis ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå