Spirito Skrevet 29. august 2006 #1 Del Skrevet 29. august 2006 Inspirert av en annen tråd: Akryl, polyester og andre kunstfiber er laget av plast eller plastliknende fiber. Det blir statisk, lukter vondt og er klamt og ekkelt, men ikke minst smelter det. Disse fibrene er svær brannfarlige og ved antenning smelter de på huden slik at man ikke får av plagget. Plagg i ull og bomull er brannhemmende og smelter ikke, og hvis det mot all formodning skulle antenne er det lett å få av seg plagget. De som har sett brannskader forårsaket av kunstfiberplagg bruker det aldri igjen. Kanskje noe å tenke på for andre også, så slipper dere kanskje å se det med egne øyne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #2 Del Skrevet 29. august 2006 Hvor mange sånne brannskader har vi i Norge hvert år? Hvor mange trafikkulykker har vi i Norge hvert år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirito Skrevet 29. august 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 29. august 2006 Hvor mange sånne brannskader har vi i Norge hvert år? Hvor mange trafikkulykker har vi i Norge hvert år? ← Kjører du uten sikkerhetsbelte fordi mange dør i trafikken allikevel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 29. august 2006 #4 Del Skrevet 29. august 2006 Akryl og polyester er heller ikke behagelig å ha på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest1 Skrevet 29. august 2006 #5 Del Skrevet 29. august 2006 Kjører du uten sikkerhetsbelte fordi mange dør i trafikken allikevel? ← :klø: Var vel ikke helt det gjesten her mente da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. august 2006 #6 Del Skrevet 29. august 2006 Huff. Men hva skal en bruke når det regner da? Når en skal sykle en godt stykke og gjerne vil holde seg tørr f. eks? De fleste regnjakker er i polyester, er de ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 29. august 2006 #7 Del Skrevet 29. august 2006 Huff. Men hva skal en bruke når det regner da? Når en skal sykle en godt stykke og gjerne vil holde seg tørr f. eks? De fleste regnjakker er i polyester, er de ikke? ← Er nok ingen brannfare når det regner så du er trygg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. august 2006 #8 Del Skrevet 29. august 2006 Er nok ingen brannfare når det regner så du er trygg! ← Men seriøst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millis Skrevet 29. august 2006 #9 Del Skrevet 29. august 2006 Er nok ingen brannfare når det regner så du er trygg! ← Med regn kommer lyn og torden, så du er langt fra trygg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirito Skrevet 29. august 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 29. august 2006 :klø: Var vel ikke helt det gjesten her mente da... ← Han mente vel at jeg snakket om bagateller i forhold til farligere ting. Vel, jeg er ikke av typen som lar være å snakke om en ting fordi noe annet er verre. Hvorfor kan man ikke prøve å gjøre det beste ut av det på alle områder? Jeg kan ikke hindre trafikkulykker, men jeg kan kanskje få noen til å innse at akryl ikke er ufarlig. Jeg blåser igrunnen i hva denne gjesten mente, han kan mene hva han vil om saken for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirito Skrevet 29. august 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 29. august 2006 Men seriøst? ← Noen ting må man jo ha litt plast i, sånn som regntøy. Det jeg siktet til var mer det å ta på seg en akrylgenser og sette seg til ved peisen med stearinlys eller bruke akrylsokker og varme føttene på bålet... Mange tenker ikke over at det er farlig, og jeg ville bare fortelle at det er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. august 2006 #12 Del Skrevet 29. august 2006 Noen ting må man jo ha litt plast i, sånn som regntøy. Det jeg siktet til var mer det å ta på seg en akrylgenser og sette seg til ved peisen med stearinlys eller bruke akrylsokker og varme føttene på bålet... Mange tenker ikke over at det er farlig, og jeg ville bare fortelle at det er det. ← Lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. august 2006 #13 Del Skrevet 29. august 2006 Eller den utgaven som jeg får fullstendig krupp av, nemlig småbarn pyntet i sin fineste julestas ( som veldig ofte er i kunstoff) og telys på alle bord....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #14 Del Skrevet 29. august 2006 Han mente vel at jeg snakket om bagateller i forhold til farligere ting. Vel, jeg er ikke av typen som lar være å snakke om en ting fordi noe annet er verre. Hvorfor kan man ikke prøve å gjøre det beste ut av det på alle områder? Jeg kan ikke hindre trafikkulykker, men jeg kan kanskje få noen til å innse at akryl ikke er ufarlig. Jeg blåser igrunnen i hva denne gjesten mente, han kan mene hva han vil om saken for min del. ← Vi kan ikke gå rundt og være redd for alt - da blir vi gale alle mann. Har du statistikk som viser hvor mange som blir brannskadet av sænt materiale hvert år? Man kan ikke la være å kjøre bil fordi det er større fare for å dø i trafikkulykke enn det er å få brannskader pga kunstfiber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 29. august 2006 #15 Del Skrevet 29. august 2006 Jeg hater akryl! Det er det verste jeg vet når det gjelder klær og jeg får en guffen følelse av å ha det på meg. Og brannfaren er faktisk en (annen) veldig god grunn til å styre unna dette grusomme materialet. *streng når det gjelder akryl* *grøss* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest g Skrevet 29. august 2006 #16 Del Skrevet 29. august 2006 Jeg hater akryl! Det er det verste jeg vet når det gjelder klær og jeg får en guffen følelse av å ha det på meg. Og brannfaren er faktisk en (annen) veldig god grunn til å styre unna dette grusomme materialet. *streng når det gjelder akryl* *grøss* ← Jeg hater også akryl. Billig drittmateriale. At det er brannfarlig gjør det bare lettere å rettferdiggjøre hatet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #17 Del Skrevet 29. august 2006 Andre igjen har sine grunner til hvorfor de ikke ønsker å bruke ull og bomull, jfr. en tråd vi hadde her for ikke så lenge siden om H&Ms Harmony-kolleksjon og http://www.american.edu/ted/aral.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #18 Del Skrevet 29. august 2006 Andre igjen har sine grunner til hvorfor de ikke ønsker å bruke ull og bomull, jfr. en tråd vi hadde her for ikke så lenge siden om H&Ms Harmony-kolleksjon og http://www.american.edu/ted/aral.htm ← Det kjem mykje fint i spandex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #19 Del Skrevet 29. august 2006 Er ikke spandex/elastan syntetisk det også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 29. august 2006 #20 Del Skrevet 29. august 2006 De som har sett brannskader forårsaket av kunstfiberplagg bruker det aldri igjen. Kanskje noe å tenke på for andre også, så slipper dere kanskje å se det med egne øyne? ← Jeg bruker fremdeles syntetiske plagg, selv om jeg har sett stygge skader. Det går rett og slett ikke an å gå rundt og krisemaksimere alt mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå