Gå til innhold

En god foundation

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Minnie_*
Skrevet

Den foundation jeg har nå ser ikke bra ut (unaturlig, tretter porene veldig osv.) så trenger tips til en annen foundation. Den må se fin og ganske naturlig ut, ikke tette porene så mye og ikke være så dyr (helst under 140 kr).

Takker for alle tips ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Chanel sin

(Det er umulig å få en god foundation under 140kr!)

Skrevet

Jeg har funnet en jeg har lagt min elsk på! Kanebo sin Golden Glow! (brun tube) Den gir en fin glød i huden, derav navnet, og er lite dekkende. Er den for lite dekkende kan du a) ta to lag eller b) blande den med en annen foundation du har. Jeg har ofte gjort alternativ b for festbruk etc. og det blir helt supert. Da dekker den litt mer, men alikevek ikke så mye som jeg synes alle andre gjør. Ikke blir det skiller på huden heller.

Du får kjøpt den på Cubus, tror den koster 240,- eller noe... husker ikke helt...

Skrevet

De har en bra en på Body Shop, den ligger vel på rundt 150 kr (husker ikke helt). Den heter Tinted Glow Enhancer, og dekker litt, men ikke så mye. I tillegg gir den huden et litt blankere skjær. Veldig fin :)

Skrevet

Kan dessverre ikke hjelpe deg med en god foundation under 140 kr, men over den prisgrensen derimot anbefaler jeg Helena Rubinstein "color clone"-foundation. Den er lett og ser naturlig ut og gir fin glød. Koster over 300 kr, men varer og varer og varer....Clinique har også en som er bra (men ikke like god som førstenevnte alternativ), den heter perfectly real foundation eller noe i den duren. Hadde den før jeg kjøpte color clone og tror den er litt billigere. :)

Skrevet

Jeg gidde ikke bruker foundation lenger, nå går det bare i Bare Escentuals i.d. minerals. Det ser utrolig naturlig ut, også er det lagt av mineraler sånn at man får ikke kviser av det. i.d. minerals

Men hvis du absolutt must har en foundation så likte jeg best fra Clinique.

Skrevet
Jeg gidde ikke bruker foundation lenger, nå går det bare i Bare Escentuals i.d. minerals. Det ser utrolig naturlig ut, også er det lagt av mineraler sånn at man får ikke kviser av det. i.d. minerals

Men hvis du absolutt must har en foundation så likte jeg best fra Clinique.

Bare Minerals er foundation, bare i løs form ;)

Skrevet

Chanels og Cliniques. Har lyst til å prøve Kanebo, men de jeg har sett på ser så kakete og overdekkende ut. Jeg har aldri funnet en dritbillig og god foundation. Sjelden jeg finner bra billig sminke, eneste er øyenbrynsblyantene fra H&M, de funker faktisk

Skrevet
Chanels og Cliniques. Har lyst til å prøve Kanebo, men de jeg har sett på ser så kakete og overdekkende ut. Jeg har aldri funnet en dritbillig og god foundation. Sjelden jeg finner bra billig sminke, eneste er øyenbrynsblyantene fra H&M, de funker faktisk

H&M har visst bra concealere også, de fikk god kritikk i en test.

Ang foundation under 140 kr så kan jeg dessverre ikke hjelpe, forutenom å tipse om at man kan lese litt brukeranmeldelser på makeupalley.com.

Skrevet
Bare Minerals er foundation, bare i løs form ;)

Hva er da egentlig forskjellen mellom foundation og pudder? :klø:

Skrevet
Hva er da egentlig forskjellen mellom foundation og pudder? :klø:

Pudder (og da snakker jeg om konvensjonelt pudder, ikke mineralfoundation) er bare ment for å fiksere sminken og matte ned huden. Den dekker ikke i noen stor grad, og er mer et tilleggsprodukt.

Men nå finnes det mange hybridprodukter, for eksempel kompaktfoundation, som gjerne er i pudderform, men som kjennetegnes ved at den dekker mer enn et pudder, og gjerne "smelter" på huden. Pudder er matt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...