Gjest gjesta Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 I vårt bryllup neste sommer kommer ikke jeg til å holde tale, fordi jeg greier ikke å snakke foran mange mennesker. Derfor får jeg naturlig nok ikke takket forlover, kakebakere, gaveutpakkere osv. osv i noen tale. Skal jeg be min kjære gjøre det for meg? Eller holder det med takkekort? Kommer folk til å bli sure for at jeg ikke takker dem i noen tale?
tuji Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 Nei, de kommer ikke til å bli sure for det, det er jeg nesten sikker på. Det er andre måter å takke på også. Jeg holdt heller ikke tale i bryllupet vårt.
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #3 Skrevet 29. august 2006 Trodde det var ganske vanlig at brudgommen hadde tale men ikke brude jeg...
Gjest Gjesta Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 Nå er det jo ganske vanlig at bruden ikke holder tale, så tror ingen vil reagere på det. Det viktigste er vel at du viser det
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2006 #5 Skrevet 5. september 2006 Har vært i bryllup hvor verken brud eller gom talte, jeg. Slapp av, det går sikkert helt fint, skal du se.
Susan Sto Helit Skrevet 5. september 2006 #6 Skrevet 5. september 2006 I utgangspunktet er det ingen tradisjon at bruden taler. Dette er noe hun kan velge å gjøre hvis hun vil. Alt av takking o.l. skal i utgangspunktet ivaretaes av øvrige taler og talere.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2006 #8 Skrevet 5. september 2006 Ingen blir sure fordi om du ikke holder tale - det er jeg helt sikker på. I tillegg til takkekort kan du vise din takknemlighet dagene før bryllupet. Ikke tenk på det på dagen din, hvertfall ikke stress med det. Men du kan godt skryte av hvor god kake tante Anna bakte dersom det passer seg sånn. Du kan kjøpe en liten ting til de du ville takket og gi dem på forhånd, forloveren din vil du ha sjanse til å takke mange ganger vil jeg tro. Jeg holdt tale i mitt bryllup, men i form av eventyr. Så jeg fikk ikke takket noen spesielt uten mamma og pappa og besteforeldre, og selvsagt mannen min da. Men jeg ga forloveren min gave, det samme til tante og kusine som pakket opp gaver, pluss at jeg tydelig uttrykte hvor utrolig takknemlig jeg var / er. De satte veldig pris på det!!
monja Skrevet 5. september 2006 #9 Skrevet 5. september 2006 Tror du kan avstå fra å holde tale med god samvittighet. Det er jo ikke påkrevd at bruden taler på samme måte som brudgommen. Synes ikke noen skal tvinges til å holde tale om de ikke vil det. Jeg skrev sang til min mann istedet for tale jeg.
Milje Skrevet 5. september 2006 #10 Skrevet 5. september 2006 I vårt bryllup neste sommer kommer ikke jeg til å holde tale, fordi jeg greier ikke å snakke foran mange mennesker. Derfor får jeg naturlig nok ikke takket forlover, kakebakere, gaveutpakkere osv. osv i noen tale. Skal jeg be min kjære gjøre det for meg? Eller holder det med takkekort? Kommer folk til å bli sure for at jeg ikke takker dem i noen tale? ← Det er ikke så vanlig at bruden gjør det. Men en annen erfaring jeg harer at noen skriver en sang i stede for tale. Når de har noe de ønsker og få frem
Milje Skrevet 5. september 2006 #11 Skrevet 5. september 2006 (endret) I vårt bryllup neste sommer kommer ikke jeg til å holde tale, fordi jeg greier ikke å snakke foran mange mennesker. Derfor får jeg naturlig nok ikke takket forlover, kakebakere, gaveutpakkere osv. osv i noen tale. Skal jeg be min kjære gjøre det for meg? Eller holder det med takkekort? Kommer folk til å bli sure for at jeg ikke takker dem i noen tale? ← Det er ikke så vanlig at bruden gjør det. Men en annen erfaring jeg har er at noen skriver en sang i stede for tale. Når de har noe de ønsker og få frem Endret 5. september 2006 av Milje
Gjest gjesta Skrevet 5. september 2006 #12 Skrevet 5. september 2006 Ser at mange sier at jeg kan lage sang i stedet. Det har jeg heller ikke lyst til, jeg hater sånne fellessanger i selskap. Vi kommer helt sikkert til å få alt for mange uansett, både besteforeldrene våre og tanter/onkler liker å lage sanger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå