Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om noen kan gi meg noen gode råd og tips angående intimbarbering. Jeg har aldri gjort det før, bare "trimmet" vekk litt på sidene med barberhøvel (Gillette Venus med helt nytt blad). Det blir jo greit, men for det første synes jeg det vokser ut igjen med en gang, og for det andre synes jeg det er vanskelig å få det pent og helt glatt....Har hørt at man skal barbere med hårretningen, men har ikke fått det bra likevel. (har altså prøvd begge veier).

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo mer du gjør det jo lettere er det. Men det må jo vedlikeholdes hele tiden. Og med hårene, ja. Det er viktig. Første gangen må du nok streve litt... men etterhvert går det lettere. Jeg har aldri blitt såt eller fått nupper iallefall.

Skrevet

Jeg barberer først med, og så mot. Da blir det ikke nuppete her iallfall.

Skrevet

På kondomeriet selger de egen intimbarberingskrem, da slipper du å få nupper og sår. Dessuten kan det være lurt å kjøpe gillette barberhøvel for gutta, den er mye skarpere fordi de skal jo bruke den i ansiktet. Får mye bedre resultat med den, syns jeg....

Skrevet
På kondomeriet selger de egen intimbarberingskrem, da slipper du å få nupper og sår.

Har tenkt litt på denne jeg.. har du prøvd den? Bra?

Skrevet

Olje er fint å bruke ved barbering (mandelolje, jojoba)

Skrevet

Jeg har prøvd Kondomeriets hårfjerningskrem. Makan til skrot skal du lete lenge etter. Mulig de har en bedre intimbarberingskrem, men jeg ser liksom ikke helt hvordan det skal bli bedre enn vanlig barbering.

Det finnes foresten kremer som skal redusere mengden hår som kommer igjen. Har kjøpt en på Din Hud og Hårpleie i Holtegata i Oslo. Der gjør de også Brazilian waxing, hvis du kunne tenke deg å prøve det.

Skrevet
På kondomeriet selger de egen intimbarberingskrem, da slipper du å få nupper og sår.

Har tenkt litt på denne jeg.. har du prøvd den? Bra?

Dersom det er den blåe boksen, Blitz Blank eller hva den heter, (vet ikke om de har andre sorter), funker den dårlig om du har kraftig hårvekst. I så fall "kutter" den bare hårene, og du ender opp med å barbere uansett...

Skrevet

Jeg bruker blitzblank fordi jeg IKKE tåler noe annet.. Prøvte forsiktig å bruke barberhøvel i sommer med olje, og jeg har fortsatt MANGE røde prikker igjen langs bikinilinja :grine: Mitt siste håp er å prøve voksing hos hudpleier, jeg må bare manne meg opp litt først!

Skrevet

Bruker voks, det er så sinnsykt hærlig å slippe å tenke på hår i 4-5 uker!

Første gangen var det VONDT, men nå er det helt greit! Jeg synest faktisk det er mer smertefullt å vokse leggene!

Etter voksing så smører jeg et tynt lag med brulidine (-kjøpes på apotek)

Skrevet
Vokser du da selv?

Ja. første gang var det mye knoting, men nå går det supert! Vokser meg "der nede", under armene og leggene på en halv time.

Skrevet

Jeg vokser også alltid, synes det fungerer best, også holder det jo lenge da. Men det som er noe dritt er jo at man må spare litt for å få vokset igjen. Og akkurat den perioden hvor man sparer er ikke så grei syns jeg.

Tibz ,hva slags krem er det du bruker?? er det for å unngå nupper eller?? Er den bra??

Skrevet

For å unngå røde prikker kan du smøre deg inn med en mild antiseptisk salve som heter helosan, fåes til under hundrelappen på apoteket, og varer leeeenge. Da får du fuktighet i tillegg. Jeg får aldri røde prikker når jeg bruker den. Du kan evt tørke over med en bomulsdott med pyrisept på i stedet, det går også helt fint, men da får du ikke fuktighetseffekten. Viktig dog: bare -utenpå-, vil jo ikke ødelegge den naturlige bakteriefloraen i skjeden.

Skrevet
Ja. første gang var det mye knoting, men nå går det supert! Vokser meg "der nede", under armene og leggene på en halv time.

Da må jeg si du er jammen rask!!!

Skrevet

"Intimhygiene" fra Kondomeriet er ganske grei å smøre på for å forhindre nupper. (Den er vel egenlig for rengjøring av leketøy)

Skrevet

Tibz ,hva slags krem er det du bruker?? er det for å unngå nupper eller?? Er den bra??

Bruker Brulidine, jeg synest den er kjempe bra. Ja, det er for å unngå nupper!

Også bruker jeg skrubbehanske når jeg dusjer. :)

Skrevet (endret)
Da må jeg si du er jammen rask!!!

Ja er vel det, men så har jeg holdt på noen år da....

I begynnelsen brukte jeg over en time

-øvelse gjør mester!

Jeg bruker voksen som heter Moom.

Endret av Tibz
Skrevet
Jeg bruker voksen som heter Moom.

Hvor er den å få tak i? Hørtes fremmed ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...