Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #21 Skrevet 8. november 2006 Unnskyld meg, men det her er jo bare dumt. det er et sted der ungdom kan spørre om ting de lurer på, få hjelp og hjelpe andre. det der er antakeligvis ikke det værste deres 13 og 15 årsgamle døtre hører om.. er faktisk mange som får masse hjelp der inne, så skal dere prøve å få det vekk? hvis dere ikke vil at barna deres skal være der inne så får dere gjøre noe med det selv, blokkere siden fra pc'en deres eller noe, men å få hele forumet fjernet?! "De fleste er mellom 13 og 16. Men er noen der på 11-12 også. Den siste tiden har over halvparten av medlemmene sluttet å være der. Vil du vite hvorfor? Fordi fra slutten av mai så fikk libresse.no moderatorer (endelig), de fleste tåler ikke det fordi da for dem ikke holde på som de vil." vet ikke hvor du har det fra, men det er bull. er ikke folk som hjerjer som de vil der og har aldri vært det. var noen som passet på før å, det er bare at det er blitt bedre nå.
Gjest Libbejente Skrevet 8. november 2006 #22 Skrevet 8. november 2006 Dette var tragisk. Å henge ut en side ment for ungdom. Vet dere hva? Jeg tror mange virkelig liker forumet, får mye hjelp der og slipper å spørre foreldrene sine om alt. Det å være 14 år nå er ikke det samme som det var for 25år siden, tidene forndrer seg. La nå oss ha vårt forum i fred.
Gjest <3Me** Skrevet 8. november 2006 #23 Skrevet 8. november 2006 jeg er selv meldem av Libresse, og er aktiv i alle samtalene og diskusjonene. har du et barn som er meldlem, har du ET FORNUFTIG barn.. bare dere som er overbeskyttende.. vi har moderatorer, som sletter unødvendlige innlegg.. hadde du lest på siden, så hadde du sett det.. men de kan ikke være på siden 24/7 ! Ja, sånne diskusjoner er lov for barn, som du kaller dem.. men på Libresse trenger man ikke bare være "barn" man kan hjelpe andre.. jeg føler meg mye bedre etter å ha gitt ett godt svar til en annen der inne.. VI tar vare på hverandre!! så slutt å bekymre dere.. de melder seg inn med fri vilje, og kan slutte å besøke siden hvis det blir for mye.. er egentlig ille noe dere kan gjøre med det. så slutt å klag over det...
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #24 Skrevet 8. november 2006 hva er så farlig med det da? det er jo bare diskusjoner, slik som her.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #25 Skrevet 8. november 2006 De fleste er mellom 13 og 16. Men er noen der på 11-12 også. Den siste tiden har over halvparten av medlemmene sluttet å være der. Vil du vite hvorfor? Fordi fra slutten av mai så fikk libresse.no moderatorer (endelig), de fleste tåler ikke det fordi da for dem ikke holde på som de vil. ← Og hvor har du dette fra? Mange sluttet å være der pga ei jentes død(selvmord) der lederne av siden slettet ALT hun noengang hadde skrevet. Slik at ikke vi fikk ha et minne om henne. Akkurat som om hun aldri hadde vært til...
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 8. november 2006 #26 Skrevet 8. november 2006 Hva i all verden er vitsen å bumpe en tråd som døde for flere måneder siden? Var der inne en tur for noen år siden og det er et sted jeg ikke ønsker at min datter skal være.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #27 Skrevet 8. november 2006 Libresse er en flott side, der unge hjelper unge! Og den siste tiden har vi fått moderatorer som sørger for at upassende innlegg slettes umiddelbart. libbejente
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #28 Skrevet 8. november 2006 Hva i all verden er vitsen å bumpe en tråd som døde for flere måneder siden? Var der inne en tur for noen år siden og det er et sted jeg ikke ønsker at min datter skal være. ← Kanskje fordi endelig vi libressejenter oppdaget det og synes at siden ikke blir fremstilt noe særlig bra her inne..
Gjest libbebruker Skrevet 8. november 2006 #29 Skrevet 8. november 2006 Libresse.no er en kjempe god side som mange jenter liker. Jeg er veldig ofte innpå siden og hvis jeg lurer på noe spør jeg bare.. Vi kan velge hva vi vil lese selv og de trenger jo ikke å lese om sex heller da. de fleste er fra 13-16 år
Gjest libbejente Skrevet 8. november 2006 #30 Skrevet 8. november 2006 hva FAEN? teite, voksne folk ass! jeg er 14 år selv, jeg er der.. jeg hadde ikke klart meg mye uten hjelpen derfra. dere virker som gamle, teite voksne!:O de fleste får masse hjelp derfra, og det ER moderatorer som sletter useriøse ting. dessuten, tviler jeg på at hvis noen skriver om selvmord, påvirker det andre til å gjøre det.. tvert imot! jeg ble veldig sjokkert nå, over folk som prøver å ødelegge for andre!
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #31 Skrevet 8. november 2006 DERE burde lære av oss... vi er jo bare en gjeng ungdommer som prøver å komme oss gjennom hverdagen, med flest gode minner. . . mange inne på forumet briker fritiden sin der, for å HJELPE andre!! syns det er tragiskt av dere å hakke ned på et fo forum, som er nesten prikk likt deres... *libbeJente* <3
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. november 2006 #32 Skrevet 8. november 2006 Synes det er dumt å rakke ned på libresse.no når det faktisk hjelper andre, og får til og med jenter/gutter til å føle seg bedre, bli oppmuntret osv. Mer positivt enn det skader. Dere foreldre som ikke vil at deres barn, skal være inne på forumet, vet barnet ditt at du stiller deg åpen for å bli spurt om sex, venner, kjærester og pinlige ting? For å bli spurt om ALT? om hvilke band som er kulest. Om hvor man får kjøpt den fine genseren, som hun så på tv?
Gjest Libresse-medlem Skrevet 8. november 2006 #33 Skrevet 8. november 2006 Synes det er fint at ungdommene faktisk har et sted å gå til jeg, å dele sine tanker med andre. Tenk om dem ikke hadde hatt det!
Gjest Bruker på libresse.no Skrevet 8. november 2006 #34 Skrevet 8. november 2006 Jeg er selv bruker på libresse.no. Jeg er 13 år og trives der. Alle vi jentene som er der inne er virkelig glad i forumet, og vil ikke miste det. Nå har det seg slik at vi har fått to moderatorer som sletter upassende innlegg og rydder opp. Forumet har blitt mye bedre den siste tiden. Når jeg lurer på noe, så spør jeg inne på forumet der. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre om jeg ikke har det forumet å henvende meg til. Jentene der trøster, støtter og gir råd. Hvis noen ødelegger det for oss, tror jeg det kommer til å bli stort oppstyr. Ikke ødelegg for oss! Dere kan snakke med barna deres om ting dere ikke vil de skal gjøre osv. , men ikke ødelegg for oss andre. Forumet på libresse.no er til stor hjelp for oss jenter.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #35 Skrevet 8. november 2006 Å, he**egud! Går det ann?? Skal ikke unga deres få lov til å lure på sex heller nå? Spørre om noen kan være så snill å hjelpe de litt med leksene? Prøve å få litt trøst pga OVERBESKYTTENDE MØDRE?? Hjelpes meg... Dette blir jeg bare oppgitt over... Til dere hatere her, GÅ Å SE PÅ Libbe-forumet, OGSÅ kan dere si at dere ikke liker det, og kanskje sende inn enda en klage til de...! GLAAD libbe-bruker <3
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #36 Skrevet 8. november 2006 Jada,gjest. Vi hørte deg på det FØRSTE innlegget du skrev. Det er ikke noen vits i å skrive en hel side med det samme.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #37 Skrevet 8. november 2006 Heij stygge voksne! libbe e verdens beste sted for oss jenter son sliter og slik,vi er alle venn med alle. vi skriver det vi føler for,støtter hverandre i tynt og tykt...! det er en del jenter der i 16 års aldeen,å eldre(maks 23 torr jg)å de hjelper oss yngre med egen erfaringer.Vi sier om våres egen erfaringer å hjelper andre av dt. jeg er selv 14 snart,å jeg har vært der siden jeg var 12-13...(logga mg inn der før jul)å trives kjempe!jeg har slitt med mye selv i livet,de har hjelper meg. MANGE der inne har oss som bedre venner enn de på skolen. mulig?ja det er det. så tenk litt etter hva dere tenker om oss der inne.vi er bare unge jenter som holder kontakt og hjelper hverandre.
Gjest Anonymas fra libresse Skrevet 8. november 2006 #38 Skrevet 8. november 2006 Nå må dere roe ned. libresse.no er et supert sted for unge jenter å være! der får de svar på ting de måtte lure på. Siden kunne ha vært litt mer tvilsom FØR, men NÅ er det moderatorer, anonym knapper er fjernet slik at all anonym mobbing er borte og seriøsitet har økt noe voldsomt. Mange jenter får god hjelp, støtte og medfølsomhet i triste eller mindre hyggelige saker. det kan være ei jente som har kjærlighetssorg som trenger litt trøst, eller ei jente som er redd hun har problemer med mensen å ikke tørr snakke med moren. På libresse.no får hun trøst og støtte og ikke minst hjelp, fra drøssevis med andre jenter, der iallefall noen har vært i hennes possisjon. Alt med selvmord og selvskading er forbudt å diskutere på forumet, men om det forekommer, så er skal det være en trøst for dere foreldre! for da er det en gjeng med unge jenter som diskutere om hvordan den jenta som har et problem bør slutte. Denne måten å stanse selvskading på kan være utrolig! Som ung jente selv skal jeg si dere at den største påvirkningskilden vi ung jenter har i alderen: 9-10 år og oppover ---> er andre unge jenter. Når det er snakk om sex og samliv, er libresse.no er utrolig side som er rik på opplysninger og informasjon. Vi har flere unge jenter der som har god erfaring og kan hjelpe andre gjennom en tøff sak. Dere leser kanskje bare overskriftene: "sex", "gravid?" osv. Det som foregår innenfor har dere kanskje ikke like mye peiling på. La meg informere dere litt på den fronten: På libresse.no får unge jenter INFORMASJON om PREVANSJONSIDLER og det er hele tiden sterk oppfordring av alle brukerne der inne at man SKAL bruke prevangsjon. Hadde jeg selv skulle hørt på veninnene mine i slike saker, villa de sagt at det hadde vært noe tull. De ville vært i den situasjonen at de hadde stått ansikt til ansikt med meg å måtte svare på et pinlig tema, å valg det "kuleste" og "tøffeste" svaret. På libresse.no derimot, kan vi være oppriktige og tenke oss om før vi sier noe vi ikke mener. Der inne, ville det nok ikke vært ei eneste jente som villa ha sagt at prevangsjon er noe tull. Dette var litt av der som foregår på sidene. De fleste der inne er fornuftige unge jenter. Aldersgruppene på brukerne av forumet, er nok mest fra 13-20 år. Der det også er folk under 13, og folk over 20. Sett dere litt mer inn i forumet før dere dømmer det opp og ned. Noen spørsmål kan virke rare, men de fleste er spørsmål som det faktisk er MANGE andre som også lurer på. Jeg vil blandt annet si at jeg selv oppdaget denne siden gjennom naturfaglæreren min i 10 klasse. Vi skulle lære om nettopp sex og samliv, og han henviste alle i klassen til www.libresse.no. Der ville vi få svar på ting vi lurte på, og vi ville se at disse "dumme" spørsmålene som vi selv satt med, var nettopp samme spørsmålene som ble stilt på forumet. God fornøyelse!
Gjest bente85 Skrevet 8. november 2006 #39 Skrevet 8. november 2006 Kjempeflott innlegg, Anonymas. Og jeg må si at jeg er helt enig i det du skrev.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå