Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å få VELDIG lyst til å prøve å bli gravid. Men skal gifte meg om ca 9 måneder, vil jo gjerne ha drømmekjolen jeg har funnet også...

Når bør en kutte ut p-pillene med tanke på å helst ikke være gravid i bryllupet (er jo greit å kunne ta et glass musserende vin i sitt eget bryllup), men bli det ikke så lenge etter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville enkelt og greit sluttet på pillene rett etter bryllupet.. Dvs etter bryllupsreisen, da man jo må renge med å ha en helvetes lang mens i det man slutter.. og det er vel ikke det man vil ha verken i bryllupet eller på bryllupsreisen.. ;)

Skrevet

Vi var ganske babysyke begge to, men jeg ønsket ikke å være gravid i bryllupet. Jeg har nær familie som har slitt med ekstrem svangerskapskvalme, og vet hvor ille det kan være. Det er få som blir så dårlige, men mange blir rimelig redusert de første månedene. Jeg ønsket ikke at kvalme skulle være den dominerende følelsen på bryllupsdagen min! ;)

På den annen side var vi veldig baby-syke begge to, og ville starte snarest etter bryllupet. Det kan som kjent ta en stund før mensen kommer tilbake etter p-pilleslutt, og da er det jo vanskligere å bli gravid. Vi valgte derfor å slutte med p-pillene noen måneder før bryllupet, og kjørte med sikre perioder/kondom i stedet. Jeg brukte EL-tester for å finne ut av de sikre periodene, og for å finne ut hvordan kroppen min fungerte. Dermed var vi superklare for innsats når bryllupet var overstått.

Skrevet

Jeg sluttet med p-piller 3 mnd før bryllupet, men det tok oss 13 mnd å bli gravid...

Skrevet
Vi var ganske babysyke begge to, men jeg ønsket ikke å være gravid i bryllupet. Jeg har nær familie som har slitt med ekstrem svangerskapskvalme, og vet hvor ille det kan være. Det er få som blir så dårlige, men mange blir rimelig redusert de første månedene. Jeg ønsket ikke at kvalme skulle være den dominerende følelsen på bryllupsdagen min! ;)

På den annen side var vi veldig baby-syke begge to, og ville starte snarest etter bryllupet. Det kan som kjent ta en stund før mensen kommer tilbake etter p-pilleslutt, og da er det jo vanskligere å bli gravid. Vi valgte derfor å slutte med p-pillene noen måneder før bryllupet, og kjørte med sikre perioder/kondom i stedet. Jeg brukte EL-tester for å finne ut av de sikre periodene, og for å finne ut hvordan kroppen min fungerte. Dermed var vi superklare for innsats når bryllupet var overstått.

Høres ut som et godt tips. Det virker så utrolig lenge å vente med å prøve til da, også vet jeg jo at det kan ta lang tid når man prøver også... (Spesielt når man har gått på p-piller noen år...)

Men jeg tenker også som deg. Har ikke lyst til å være kvalm eller høygravid på bryllupsdagen min. Så får bare smøre meg med tålmodighet ;)

Takk for svar :)

Skrevet
Men jeg tenker også som deg. Har ikke lyst til å være kvalm eller høygravid på bryllupsdagen min. Så får bare smøre meg med tålmodighet  ;)

Det går an å være noe midt i mellom da. Vi håpet å få barn før bryllupet, men det tok en stund før jeg ble gravid. Var derfor 4,5 måned på vei i bryllupet, og det fungerte fint. Var ferdig med kvalmen og hadde ikke blitt større enn at jeg kom meg inn i en vanlig kjole med snøring bak.

Vet at det ikke er så lett å planlegge dette nøye, men ville bare illustrere at det er flere muligheter. Hvis jeg hadde vært babysyk, hadde jeg ikke orket å vente ni måneder til jeg skulle begynne å prøve, så prøving og så ni måneder gravid.

Skrevet
Det går an å være noe midt i mellom da. Vi håpet å få barn før bryllupet, men det tok en stund før jeg ble gravid. Var derfor 4,5 måned på vei i bryllupet, og det fungerte fint. Var ferdig med kvalmen og hadde ikke blitt større enn at jeg kom meg inn i en vanlig kjole med snøring bak.

Vet at det ikke er så lett å planlegge dette nøye, men ville bare illustrere at det er flere muligheter. Hvis jeg hadde vært babysyk, hadde jeg ikke orket å vente ni måneder til jeg skulle begynne å prøve, så prøving og så ni måneder gravid.

Må si meg litt enig her.

Vi brukte over året på å bli gravide, og fant ut at vi like godt kunne ta bryllupet først, og ikke vente på babyen...

Dermed var kjolen kjøpt og invitasjonene sendt da det plutselig viste seg at vi hadde fått klaff.

Var 4,5 mnd på vei da vi giftet oss, og hadde på meg kjolen jeg hadde kjøpt før jeg ble gravid. (Den måtte legges ut bittelitt, men man kunne ikke se på meg at jeg var gravid.)

Men 4,5 mnd på vei er nok max, for etter dette kom magen ganske fort. (Og nye plager begynte å dukke opp.)

Fram t.o.m. 3-4 mnd på vei var jeg ganske kvalm og kresen på mat, så man vet jo aldri... Det passet hvertfall fint at det ble i den beste perioden av svangerskapet.

Skrevet

Det er det som er problemet mitt... Synes det høres utrolig lenge ut å vente halvannet år før jeg får førstemann, og det er kun hvis det er full klaff noe det sjelden er...

Men skal jo litt til for å få full klaff som dere også da... Men går kanskje an å prøve en periode 5 måneder før bryllupet, ordner det seg ikke da drøyer vi til etter... Takk for tips :)

Skrevet

Hvorfor gifter dere dere ikke bare nå med en gang..??

• 2 uker senere...
Skrevet
Hvorfor gifter dere dere ikke bare nå med en gang..??

:hoho: For det tar jo ikke tid å planlegge et bryllup...

Jeg sluttet på pillen 4 mnd. før bryllupet, og brukte sikre perioder som prevensjon fram til bryllupet. Nå er det 3 mnd. siden vi giftet oss og jeg har ennå ikke blitt gravid (er i PP3 nå).

Skrevet

Hvis alt klaffer med jobb og slikt har jeg veldig lyst til å slutte med p-plasteret noen måneder (ca 3?) før bryllupet, så vi kan starte å lage baby rett etter bryllupet!:)

*krysse fingrene*

For, er det ikke slik at man bør vente noen måneder med å begynne prøvingen etter man har gått på p-piller eller lignende, pga hormonene og andre ting fra pillen sitter igjen i kroppen? :klø:

Skrevet

Jeg ville ha sluttet på p-piller senest 3-4 måneder før og brukt heller kondom i usikre perioder. Det kan jo ta opptil et år før du får EL da.....

Teria: Jo jeg har hørt man helst skal vente en mnd etter p-pilleslutt, men tror de har gått litt bort fra det. Er usikker!

Skrevet
:hoho: For det tar jo ikke tid å planlegge et bryllup...

Nei, det gjør det ikke om man ikke vil at det skal gjøre det!!!

Vi bestemte oss for å gifte oss på 5 ukers varsel... Og det var ingenting med det bryllupet jeg ville gjort annerledes med mer tid på "planleggingen".

Dessuten må man da slett ikke har et bryllup.. Jeg sa at de kunne GIFTE SEG!

Skrevet

Ville sluttet i dag, og brukt annen prevensjon frem til prøvingen begynner. Kroppen kan bruke lang tid på å få i gang eggløsningen etter flere år på p-pillen! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...