Gjest mitchy Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Må klage på min nærbutikk - Maxi på Bjølsen. Jeg handler alltid etter arbeidstid, så jeg er vant til at det er lange køer foran kassen. Det er mitt valg, jeg kunne handlet senere. Men, omtrent hver eneste gang jeg handler der så hører jeg denne beskjeden "kassen stenger", og en 7-8 personer som allerede har stått i kø lenge må stille seg bakerst i noen andre køer. Jeg skjønner at de ansatte ikke vil jobber lengre enn arbeidstiden, men går det ikke an å få noen til å overta kassen??? Det kan vel ikke komme som en overraskelse at man blir ferdig klokken 4? Er dette vanlig i andre butikker? Jeg husker ikke at jeg hadde dette problemet på Rimi..
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 Hei, bitchy. Det hadde sikkert vært mer effektivt å skrive brev til butikken i steden for å syte på et internettforum...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. august 2006 #3 Skrevet 29. august 2006 Sånn er det på Obs! på Triaden også. Vi klager og klager, men hjelper det? Ikke en dritt. Så i lunsjen går vi opp en etasje og helt i andre enden av senteret for å handle på Rimi i stedet, tar kortere tid og er mye mindre irriterende enn å stå i kø en halvtime på Obs!. Må nevnes at det er ALLTID kø der, uansett. Og da mener jeg ikke et par-tre stykker, nei, sju-åtte i hver kasse, minst, og så stenger den ene fordi vedkommende skal ha lunsj. Klart de skal få spise, men butikksjefen er jo helt på jordet som ikke setter inn et par stykker ekstra i kassa. Det er nok av folk ellers i butikken, to-tre stykker som fyller på frukt, f.eks, men kassa er tydeligvis siste prioritet.
Gjest Gjesta Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 Det hadde sikkert vært mer effektivt å skrive brev til butikken i steden for å syte på et internettforum... ← Joda. Det hadde det nok, men trådstarter må da kunne innhente informasjon om hvordan dette håndteres i andre butikker først? Det er IKKE vanlig å stenge ei kasse der det er kø på denne måten.
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #5 Skrevet 29. august 2006 Maxi på Skårer setter et posestativ bak den som står bakerst i køen når det nærmer seg at kassen skal stenge, slik at ingen nye stiller seg opp i den kassa. (I teorien skal ingen stille seg opp, men et er alltid noen som "bare skal ha..", men det er en annen diskusjon) Det er en god løsning. Ellers liker jeg systemet de har i mange land der det er en kø som til slutt ender i mange kasser.
Gjest Gjest1 Skrevet 29. august 2006 #6 Skrevet 29. august 2006 Maxi på Skårer setter et posestativ bak den som står bakerst i køen når det nærmer seg at kassen skal stenge, slik at ingen nye stiller seg opp i den kassa. (I teorien skal ingen stille seg opp, men et er alltid noen som "bare skal ha..", men det er en annen diskusjon) Det er en god løsning. Ellers liker jeg systemet de har i mange land der det er en kø som til slutt ender i mange kasser. ← Det gjør de på min butikk også
Brunhilde Skrevet 29. august 2006 #7 Skrevet 29. august 2006 Ellers liker jeg systemet de har i mange land der det er en kø som til slutt ender i mange kasser. ← Helt enig! Det er en mye bedre ordning. Har aldri opplevd problemet som trådstarter tar opp. Jeg handler fast på Meny og der løser de av når en er ferdig for dagen. De er også flinke til å tilkalle mer folk til kassene hvis det er mer enn 4-5 som står i kø. Er veldig godt fornøyd med butikken "min".
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #8 Skrevet 29. august 2006 Ellers liker jeg systemet de har i mange land der det er en kø som til slutt ender i mange kasser. ← Det går faktisk fortere når det er flere køer, man slipper å være i butikken så lenge. Er det en kø, blir den ofte veldig lang og det tar lang tid før man kommer til kassa. Men det er selvfølgelig mer rettferdig. Den som står først, blir først ekspedert og man slipper at kassen man står i blir stengt eller at andre køer går fortere. Fordeler og ulemper med begge løsningene egentlig.
Flugelhorn Skrevet 29. august 2006 #9 Skrevet 29. august 2006 Hei, bitchy. Det hadde sikkert vært mer effektivt å skrive brev til butikken i steden for å syte på et internettforum... ← Typisk gjestesvar Men over til spørsmålet.. Har opplevd at de i kassen sier når vi stiller oss opp "desverre så stenger vi denne kassen nå" noe som er helt ok, men at de bare stenger når det er lang kø synes jeg er frekt.... Hvis de absolutt må gå bør de plinge etter andre som kan overta.. Høres ut som om det trengs en opprydning i rutinene...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. august 2006 #10 Skrevet 29. august 2006 Det er butikksjefens ansvar at det er noen i kassa, ikke de ansatte som har betalt til et visst klokkeslett. Det er ikke sikkert at det er noen å plinge etter. Klag til butikksjefen.
Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 29. august 2006 #11 Skrevet 29. august 2006 Må klage på min nærbutikk - Maxi på Bjølsen. Jeg handler alltid etter arbeidstid, så jeg er vant til at det er lange køer foran kassen. Det er mitt valg, jeg kunne handlet senere. Men, omtrent hver eneste gang jeg handler der så hører jeg denne beskjeden "kassen stenger", og en 7-8 personer som allerede har stått i kø lenge må stille seg bakerst i noen andre køer. Jeg skjønner at de ansatte ikke vil jobber lengre enn arbeidstiden, men går det ikke an å få noen til å overta kassen??? Det kan vel ikke komme som en overraskelse at man blir ferdig klokken 4? Er dette vanlig i andre butikker? Jeg husker ikke at jeg hadde dette problemet på Rimi.. ← Hvis det er noen trøst i tyskland så stenger de kassen og butikken kl. 1600. Hvis du står i kø fremfor en kasse kl 1600 så får du ikke med varene dine ut. De må du pent sette på plass igjen og så rusle ut av butikken. DET er faktisk IKKE KØDD.. og hva forlanger de tyske når de kommer til Norge????
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #12 Skrevet 29. august 2006 Det går faktisk fortere når det er flere køer, man slipper å være i butikken så lenge. Er det en kø, blir den ofte veldig lang og det tar lang tid før man kommer til kassa. Men det er selvfølgelig mer rettferdig. Den som står først, blir først ekspedert og man slipper at kassen man står i blir stengt eller at andre køer går fortere. Fordeler og ulemper med begge løsningene egentlig. ← Hvordan har det seg? Hvis det er like mange i kassene og like mange kunder så går det vel like fort selv om køene slås sammen til en lang en? :klø:
Ciara Skrevet 29. august 2006 #13 Skrevet 29. august 2006 Klag til butikksjefen. ← Helt enig. Har en venn som jobber i matbutikk, og han er ofte frustrert. Ofte bemannes det for dårlig, og når han må til lunsj må kassa stenges. Som oftest er det han som får alle de sure oppstøtene. Så klag til butikksjefen, det er både mest rettferdig og mest effektivt.
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #14 Skrevet 29. august 2006 Hvordan har det seg? Hvis det er like mange i kassene og like mange kunder så går det vel like fort selv om køene slås sammen til en lang en? :klø: ← Vet ikke helt hvordan det har seg. Kan være at følelsen av kortere kø gjør at man synes det går fortere framover? Jeg har erfart at en butikk skiftet køsystem fra én lang kø til kø foran hver kasse, og jeg syntes det var dumt først, men har senere sett fordelen av det. Man går til den korteste køen og slipper å stille deg i en laaaang kø med titalls foran deg. Folk orket ikke stå i så lang kø, og mange satte varene på plass og forlot butikken pga lang kø.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. august 2006 #15 Skrevet 29. august 2006 Vet ikke helt hvordan det har seg. Kan være at følelsen av kortere kø gjør at man synes det går fortere framover? Jeg har erfart at en butikk skiftet køsystem fra én lang kø til kø foran hver kasse, og jeg syntes det var dumt først, men har senere sett fordelen av det. Man går til den korteste køen og slipper å stille deg i en laaaang kø med titalls foran deg. Folk orket ikke stå i så lang kø, og mange satte varene på plass og forlot butikken pga lang kø. ← Forskning har vist at hvis det står en foran deg, så føler du ikke at du står i kø. To foran, så er det greit, men tre eller fler er irriterende og du føler at du har stått i kø i hundre år før du i det hele tatt har kommet fram til køen. Sikkert derfor en lang kø oppleves verre enn mange korte, selv om man alltid havner i feil kø
Amalie_85 Skrevet 29. august 2006 #16 Skrevet 29. august 2006 Hvis det er noen trøst i tyskland så stenger de kassen og butikken kl. 1600. Hvis du står i kø fremfor en kasse kl 1600 så får du ikke med varene dine ut. De må du pent sette på plass igjen og så rusle ut av butikken. DET er faktisk IKKE KØDD.. og hva forlanger de tyske når de kommer til Norge???? ← :klø: Dette opplevde aldri jeg når jeg var i Tyskland. Men når jeg jobba på butikk brukte jeg ofte å passe på at det ikke stilte seg flere bak de som allerede sto der. Men mange ble sure like vel. "Da hadde vi jo aldri gått hit da, får skaffe skilt" Og de hadde nesten ikke stoppa vogna en gang. Så det vil alltid være klager fra noen. Jeg og syns det er kjempe kjempe irriterende. Så er ikke noe å si på det. Men man må og tenke på at de som kanskje skal hjem skal rekke busser og slikt. Og problemet ligger ofte hos sjef som da ikke har noen skikkelig ordning på dette.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #17 Skrevet 30. august 2006 Vet ikke helt hvordan det har seg. Kan være at følelsen av kortere kø gjør at man synes det går fortere framover? Jeg har erfart at en butikk skiftet køsystem fra én lang kø til kø foran hver kasse, og jeg syntes det var dumt først, men har senere sett fordelen av det. Man går til den korteste køen og slipper å stille deg i en laaaang kø med titalls foran deg. Folk orket ikke stå i så lang kø, og mange satte varene på plass og forlot butikken pga lang kø. ← Ok, så det FØLES raskere. Er ikke nødvendigvis raskere!
Gjest Tweek Skrevet 30. august 2006 #18 Skrevet 30. august 2006 Hvordan har det seg? Hvis det er like mange i kassene og like mange kunder så går det vel like fort selv om køene slås sammen til en lang en? :klø: ← Det tar like langt tid, for di i kassene og ekspedere alle de kundene, men du kommer fortere ut av butikken, for i stedet for å stille det sist i den ene lange køen, kan du se ann de andre køene og ta den som går fortest. Da går det mye kjappere
~Capricorn~ Skrevet 31. august 2006 #19 Skrevet 31. august 2006 Når vi skal gå for dagen kommer det alltid andre og overtar. Er jo noen som begynner fire og. Men hvis det er flere som skal gå enn de som begynner, må en kasse eller to stenges uten at noen overtar. Men da er det alltid en eller annen som stiller seg opp ved kassene og henviser til andre kasser. Men vi er egentlig veldig flinke på å få unna køene. Noe som vi satser mye på. (kundene er ihvertfall stort sett fornøyd, selv om vi ikke alltid er nok folk på kveldstid til å fylle opp alle kassene..) Og til lunsjen blir vi alltid avløst av andre.
Gjest Tweek Skrevet 31. august 2006 #20 Skrevet 31. august 2006 Når vi skal gå for dagen kommer det alltid andre og overtar. Er jo noen som begynner fire og. Men hvis det er flere som skal gå enn de som begynner, må en kasse eller to stenges uten at noen overtar. Men da er det alltid en eller annen som stiller seg opp ved kassene og henviser til andre kasser. Men vi er egentlig veldig flinke på å få unna køene. Noe som vi satser mye på. (kundene er ihvertfall stort sett fornøyd, selv om vi ikke alltid er nok folk på kveldstid til å fylle opp alle kassene..) Og til lunsjen blir vi alltid avløst av andre. ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå