Gå til innhold

Toastmaster

Gjest Gjest i kveld

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest i kveld
Skrevet

Vi skal ha en liten middag med kun nærmeste familie samt forloverne i vårt bryllup. Det blir ikke så veldig mange der, men til festen etterpå vil det bli en tredobling. Det vi lurer på er vår toastmaster, er det naturlig at han stiller med sin kjære fra starten av, eller kan hun komme til festen? Dette er en som vi ikke kjenner overhodet, og det kan vel være begrenset hvor gøy det blir for henne å sitte med 20 stk hun ikke kjenner i en middag, ikke vet jeg.. :klø:

Noen som har en " fasit " på hva som er vanlig kotyme med tanke på dette? Det hadde vært veldig veldig kjekt. Det nærmer seg og vi fikk plutselig spørsmål, hadde ikke ofret henne en tanke først, men tenkte at det var logisk med fest på henne.

Alle svar er gode svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er helt unaturlig å invitere en til å være toastmaster i bryllupet - uten å invitere partneren hans. Dette være om han ikke er på jobb - og får betalt for det.

Om jeg var invitert i bryllup - og bedt om å være toastmaster - og de ikke inkluderte partneren min ville jeg reagert.

Nå synes jeg heller ikke det er naturlig med en toastmaster i et lite selskap på 20 - med kun familie heller - men om dere føler at dere trenger det synes jeg absolutt hun bør inviteres.

Skrevet

Jwg synes det er helt naturlig å invitere toastmasterens partner. Plasser henne sammen med noen som er litt snakkesalige hvis dere er redd for at hun skal kjede seg.

Skrevet

Om man inviterer partnereren til toastmasteren avhenger vel om man kjenner personen/leier inn en proff? Eller er jeg helt på viddene her?

Skrevet

Jeg ville da bedt toastmasteren min med følge hvis de var bekjente... Synes det er veldig rart om jeg og min kjære hadde blitt bedt til hvert vårt tidspunkt i et bryllup. Kan jo bli veldig tungvint med transport og lignende også hvis de ikke bor i nærheten.

Men er toastmasteren profesjonell er saken selvfølgelig en helt annen. Da er det ingen grunn til at dere skal spandere mat på følget hans.

Skrevet

Som de andre sier, er toastmasteren en proff som dere ikke kjenner skal dere ikke invitere følget hans. Men ut fra det jeg leser i hovedinnlegget så er toastmaster en dere kjenner fra før.

Skal andre gjester inviteres med følge, så synes jeg selvfølgelig at toastmasteren også skal bes med følge. Hvis det kun er familien deres til middag (med forlovere), også kommer toastmasteren som en kompis sånn alene-invitert, så tror jeg at iallfall jeg ville reagert hvis jeg var toastmaster. Da ville jeg nok følt meg utnyttet, invitert til middag kun fordi de vet jeg fikser å være toastmaster, liksom..

Gjest gjest i kveld, dagen etter;-)
Skrevet

Tusen takk for alle de svarene! Vår mann stiller med frue selvsagt, ingen forandring der nå. Vi var rett og slett nysgjerrig på hva som var vanlig, og ville lufte det. Responsen er overveldende på denne korte tiden, du veit vi har jo bare ein gang til å debutere i bryllup :tommelsmil: Og da er det ikke måte på hva slags spørsmål som kan komme opp.

Men vi har stadig vel to måneder igjen, skal ikke se bort i fra at det kommer flere ting vi lurer på :idesmil:

Bare det helst ikke blir tidlig vinter i trøndelag så skal vi være ekstremt fornøyd :icon_razz:

Gjest lilletroll
Skrevet
Jeg synes det er helt unaturlig å invitere en til å være toastmaster i bryllupet - uten å invitere partneren hans.  Dette være om han ikke er på jobb - og får betalt for det.

Om jeg var invitert i bryllup - og bedt om å være toastmaster - og de ikke inkluderte partneren min ville jeg reagert.

Nå synes jeg heller ikke det er naturlig med en toastmaster i et lite selskap på 20 - med kun familie heller - men om dere føler at dere trenger det synes jeg absolutt hun bør inviteres.

Signerer!

Skrevet

hva med å invitere toastmaser og følge hjem til dere sammen med noen av de andre gjestene en gang, til kaffe eller noe, så kjenner alle noen fler :D (spesielt fint om toastmasterens følge er litt genert.) Eventuelt prøv å plassere de inntil hverandre til bordet. Når dere er kun 20 så er det lett å bli integrert, men også lett å føle seg ekstra utenfor.

(og ja, det blir fort feil å ikke invitere følge til toasmaser, så jeg synes dere gjorde rett der :D)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...