Gjest Spørrelysten herremann Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Vi gifter oss i november og det blir selvsagt vår største dag;-) Da det er veldig god respons på det meste av spørsmål her inne så har jeg ett lite spørsmål: Er allerede ferdig med innkjøp av morgengaven, en flott diamantring i den øvre prisklasse. ( den skinner fantastisk, men vil selvsagt blekne i forhold til drømmeprinsessen min :rosasmil: ) Men jeg synes det er ganske kjedelig med den vanlige blå lille saken som vi har ringer i, jeg kan selvsagt pakke den inn fint. Men det er liksom veldig A4, og jeg tenker stadig på hvilke alternativer som finnes. Vi skal jo bo på hotell etter bryllupet og der har vi frokost på sengen, kanskje ett alternativ å få hjelp av de som jobber der? Men da har jeg ikke kontroll over ringen selv, og det er jo litt ekkelt dèt føler jeg... De har jo selvsagt safe der, og det kan nok ordnes. Men nå ser jeg at det blir mye MEN i dette innlegget, beklager det folkens.., men jeg er ny Er glad for absolutt ALLE tips som dere vil komme med. Hilsen en storfornøyd gjest hos kvinneguiden sitt forum Har enda litt tid, 18 november er DAGEN
Gjest Pet Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 Få de som serverer frokosten til å legge den på en tallerken under et lokk! Eller spør om tips fra hotellpersonalet, de har sikkert vært borti situasjonen før. Lykke til!
Kykkelikokos Skrevet 29. august 2006 #3 Skrevet 29. august 2006 Jeg ville ikke stolt på hotellpersonalet hvis ringen er svindyr. Hva med å få tak i en av de slags silkeputene som er beregnet for ringer. Hvis ikke kan du kjøpe en silkepute (av liten størrelse) og knyte den fast med et silkebånd som du syr fast i puta. Hvis dere har boblebad eller badekar på badet, legg puta godt synlig ved vasken eller et annet passe sted. Sett opp haugevis av stearinlys inne på resten av badet, tapp i godt badevann, og vekk henne til en fantastisk morgen!
Gjest Gjesta Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 Jeg ville ikke stolt på hotellpersonalet hvis ringen er svindyr. Hva med å få tak i en av de slags silkeputene som er beregnet for ringer. Hvis ikke kan du kjøpe en silkepute (av liten størrelse) og knyte den fast med et silkebånd som du syr fast i puta. Hvis dere har boblebad eller badekar på badet, legg puta godt synlig ved vasken eller et annet passe sted. Sett opp haugevis av stearinlys inne på resten av badet, tapp i godt badevann, og vekk henne til en fantastisk morgen! ← Den hørtes helt fantastisk ut darkness| Tror jeg hadde falt pladask hvis min kjære hadde gjort noe sånt for meg dagen etter... (Nå har jeg selvfølgelig gjort det alt da...) Men tror det hadde gjort større inntrykk enn å involvere fremmede
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 29. august 2006 #5 Skrevet 29. august 2006 Kjæresten min la en gang et diamantsmykke i sminkepungen min, jeg fant den da jeg stelte meg en helt vanlig tirsdag eller hva det var. Jeg syntes det var helt fantastisk! Har absolutt sans for romantikk i hverdagen . Kan det være et alternativ for morgengaven og, kanskje? Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #6 Skrevet 29. august 2006 Jeg synes det er bedre uten masse stafasjer. Foretrekker å få den i handa med et kyss, men det er spennene å pakke opp!. Mitt forslag er basert på hva jeg liker og så lagt på litt for ekstra ekstra, jeg er jo ikke din kone.. :D) Ordne med spesiell frokost med flere retter og ekstravagansa, blomster i rommet/på forkostbrett, sjampanje, kaffe og annet godt å drikke, frukt oppskåret, lekker belysning med stearinglys og passe gardinmengde, lav musikk om mulig osv. (belag dere på lang frokost, det er romantisk og sexy.) ta inn frokosttrallen og dekk opp på bord eller seng, (jeg setter ikke pris på personale når jeg er i sengen..). Og så når du dekker opp så setter du en pen eske med ringen sammen med alt det andre eller på tallerkenen. Finn frem til en håndlaget eske i papir som du knyter silkesbånd rundt, (knytt slik at hun får den opp uten saks...!) eventuelt finn/lag en fin eske i ett annet matreale. Den fra gulsmeden er ikke det mest spennende nei. Du kan like gjerne gi den til henne når dere sitter der på sengen, men innpakket da. Eventuelt hopp over alt, vekk henne med et kyss, snakk dere våkne og gi hverandre pakker. Det er ikke nødvendig å lage masse ekstra ut av det, for det viktigeste er at dere vokner opp sammen og at dere har lovet hverandre å gjøre det resten av livet... Masse stafasjer kan bli stress, og stress er uromantisk,
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #7 Skrevet 31. august 2006 Jeg jobbet tidligere i butikk, og hjalp da en mann i samme situasjon som deg. Vi lot ringen være i den vanlige esken sin, men brukte i tillegg en pen, litt større eske fylt med "krøllet" cellofan i passende farge. Vi la esken med ringen oppå cellofanen og trakk noe cellofan over esken. Til slutt satte vi på lokket på den store esken og satte på noen pene silkebånd. Vil du gjøre noe slikt, kan nok bokhandler/gaveforretninger hjelpe deg. Men ikke gå til en stor og travel en. Da har de ikke tid til å hjelpe deg med innpakning og ideer.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #8 Skrevet 1. september 2006 Finnes det noe bedre enn å få en bitteliten eske man vet det er noe fantastisk inni da? Jeg hadde foretrukket esken og heller et nydelig kort til.....
Ciara Skrevet 1. september 2006 #9 Skrevet 1. september 2006 Jeg ville ikke stolt på hotellpersonalet hvis ringen er svindyr. Hva med å få tak i en av de slags silkeputene som er beregnet for ringer. Hvis ikke kan du kjøpe en silkepute (av liten størrelse) og knyte den fast med et silkebånd som du syr fast i puta. Hvis dere har boblebad eller badekar på badet, legg puta godt synlig ved vasken eller et annet passe sted. Sett opp haugevis av stearinlys inne på resten av badet, tapp i godt badevann, og vekk henne til en fantastisk morgen! ← Dette var jo et kjempebra forslag. Du, darkness, kan ikke du hviske noen ideer øret på samboeren min?
Kykkelikokos Skrevet 1. september 2006 #10 Skrevet 1. september 2006 Skal prøve på det. Men du vet mannfolk, de tar aldri hint
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2006 #11 Skrevet 2. september 2006 Hva er egentlig den "øvre prisklasse" for diamantringer? Ble nysgjerrig nå. Noen vil kanskje si 5000, noen vil si 10 000, eller 15 000, noen vil si 25 000 og noen 40 000. Og noen vil si 150 000. Jeg vet hvor mye min er verdt (forsikret for), og vil da finne ut hvilken prisklasse dere tenker den er i..
Kara W Skrevet 2. september 2006 #12 Skrevet 2. september 2006 Hva er egentlig den "øvre prisklasse" for diamantringer? Ble nysgjerrig nå. Noen vil kanskje si 5000, noen vil si 10 000, eller 15 000, noen vil si 25 000 og noen 40 000. Og noen vil si 150 000. Jeg vet hvor mye min er verdt (forsikret for), og vil da finne ut hvilken prisklasse dere tenker den er i.. ← Hva tenker du på når du sier "øvre prisklasse"? I terorien kan de jo koste hvor mye som helst. For en stund tilbake var det en artikkel i et av disse sladdrebladene med forlovelsesringene til kjendiser. De kostet flere milioner. Jeg vet hvor mye min ring er verdt, men for å i det hele tatt kunne gjette hvor mye din er verdt, så må jeg jo ha sett den først.
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2006 #13 Skrevet 2. september 2006 Hva tenker du på når du sier "øvre prisklasse"? I terorien kan de jo koste hvor mye som helst. For en stund tilbake var det en artikkel i et av disse sladdrebladene med forlovelsesringene til kjendiser. De kostet flere milioner. Jeg vet hvor mye min ring er verdt, men for å i det hele tatt kunne gjette hvor mye din er verdt, så må jeg jo ha sett den først. ← Trådstarter sier han har kjøpt "en diamantring i øvre prisklasse". Det sier meg absolutt ingenting, så jeg lurte litt på hva folk holder for å være øvre prisklasse av diamantringer. Jeg kan si senere spec's for min ring, evt verdi, men jeg ville gjerne høre hva folk tenker uten å lede tankene.. Før tenkte jeg f.eks at en diamantring i øvre prisklasse var.. vel en til 10 000 var øvre prisklasse, og 15 000 var definitivt øvre prisklasse. Fordi jeg er en relativt normal person, jeg kan ikke forholde meg til diamantringer verdt 2 mill, det er i en annen verden enn den jeg lever i
Kykkelikokos Skrevet 2. september 2006 #14 Skrevet 2. september 2006 I Norge er det vel ikke mulig å få tak i ekstremt dyre diamantringer uten å bestille dem spesielt. Jeg vil regne øvre prisklasse for rundt 35 000kr.
Gjest Spørrelysten herremann Skrevet 3. september 2006 #15 Skrevet 3. september 2006 Hei alle! Takker for svarene til nå, er spennende å høre andre sine planer og meninger om dette Med øvre prisklasse så vet jeg jo at dette er høyst subjektivt å snakke om. En ring som har veil. pris på rundt 30 000 er det snakk om. Type top wesselton og den andre klassifiseringen også i høy kvalitet. Derav den sunne skepsisen med å overlate den til veldig mange andre. Men det er ganske lett å skaffe en-steins ringer til priser rundt 70 000,- hos de store butikkene, for de som har det å bruke. Men takker veldig for tips som sagt her inne, veldig mye vi har fåt med oss her inne vi ellers hadde glemt. Har jo enda en god del tid igjen vi, men tiden flyyyr jo nå!! først år, så halvår nå måneder igjen, kommer panikken når det er uker igjen? Eller..., hva når det er kun dager igjen? hehe, det gjenstår å se
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #16 Skrevet 6. september 2006 Med øvre prisklasse så vet jeg jo at dette er høyst subjektivt å snakke om. En ring som har veil. pris på rundt 30 000 er det snakk om. Type top wesselton og den andre klassifiseringen også i høy kvalitet. Men det er ganske lett å skaffe en-steins ringer til priser rundt 70 000,- hos de store butikkene, for de som har det å bruke. ← Ok, da var det bare meg som var litt utenfor. Jeg har vel aldri sett og tenkt så mye på diamantringer som kanskje andre jenter gjør.. Jeg vet bare at da jeg fikk vite verdien på min ring, holdt øynene på å trille ut av hodet på meg, det var mye høyere verdi enn jeg noensinne hadde forestilt meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå