Gå til innhold

Hva slags bryllup i utlandet er godkjent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere som vet om alle mulige bryllup i utlandet også godkjennes i Norge?

Jeg vet jo at bryllup i Sjømannskirker og noen ambassader i utlandet er godkjent, men hva med bryllup som foregår feks i Las Vegas, i en italiensk kirke eller på et skotsk slott? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg har skjønt må disse reglene ha blitt endret ganske mye i det siste. Mange mente, da jeg fortalte om hvordan jeg skal gifte meg, at dette ikke ville være gyldig i Norge - jeg skal gifte meg i USA m amerikansk prest.

Men jeg har ringt rundt (endte på Likningskontoret som visstnok var de som hadde kontroll) og han jeg snakket m sa at sålenge vi får med oss et ekteskapsbevis og sender inn det når vi kommer hjem så ER det gyldig her hjemme også.

Skrevet

Så lenge bryllupet er godkjent i det landet der man gifter seg skal det mye til at det ikke er godkjent her hjemme.

Skrevet

Var en bruker her inne som giftet seg i Las vegas

og det var gyldig her hjemme og så vidt jeg husker

Skrevet

så lenge det ikke strider i mot norsk lov godkjennes bryllup for utenlandsk rett. man må bare vise dokumentasjon når man kommer hjem igjen.

det må selvfølgelig godkjennes av de lokale myndighetene der man planlegger å gifte seg også, det kan hende de har litt spesielle regler .

Skrevet

vet at noen sjømannskirkene også kan ha muligheter for å bruke italienske, greske eller spanske kirker også, selvfølgelig med da norsk prest og norske lover og regler. på sjømannskirken.no står alt om kirkene de har til disposisjon i de landene de har kontorer/kirker. det står også om veldig mye annet når det gjelder lover og regler om å gifte seg i utlandet. blant annet reisende prester, ambasader osv.

lykke til :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...