Gjest synseren Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Det har seg slik at vi har fått besøk av en kattunge. Vi er usikre på om den har et hjem. Først var den redd oss men nå er den ikke så redd som den var. Saken er den at vi ikke vet noe om lillepus. Har den feks. rømt hjemmefra og finner ikke hjem igjen? Skal vi gi den mat? Vi synes så synd på den hvis den er helt alene i denne verden. Den har tydeligvis funnet selskap i vår pus. Hva ville dere gjort? Vi har snart ikke hjerte til å la den være igjen alene ute. Den har ved et par anledninger vært inne hos oss og mjauer når vi tar den ut igjen. Hva skal vi gjøre med lillepus som har smeltet hjertene våre.
Gjest Kitten Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 Jeg ville tatt bilde av den og hengt opp i nærområdet, spurt om noen eier den. Så evt. tatt meg av den til evt. eiere dukket opp.
Gjest gjesta Skrevet 28. august 2006 #3 Skrevet 28. august 2006 Jeg ville tatt bilde av den og hengt opp i nærområdet, spurt om noen eier den. Så evt. tatt meg av den til evt. eiere dukket opp. ← Enig i dette.
Gjest gjesta Skrevet 28. august 2006 #4 Skrevet 28. august 2006 Enig med de andre som har svart. Har lillepus vært veldig sulten? Tynn og/eller pjuskete i pelsen? Man skal selvsagt ikke kidnappe andres puser, men i og med at den er ung og dere tross alt ikke vet noe, synes jeg dere gjør riktig i å ta dere av den. Selv om dere risikerer å ta pusen til noen andre, risikerer dere også i verste fall livet til lillepus dersom dere slutter å se til den... Likevel, heng opp plakater! Og spør litt rundt, avhengig av hva slags område dere bor i. Forresten synes jeg at dere skal gi den en ormekur også. Det hadde ikke pusene våre fått da de flytta inn som kattunger, og jeg trenger vel ikke gå særlig inn på hvor :hår: det var da den ene tassen kastet opp en helt grusom mengde spolormer under stuebordet... Hun ble nesten like redd som oss, stakkar!
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #5 Skrevet 29. august 2006 Hvor ung er denne katten da? Er det snakk om en liten kattunge hadde jeg tatt den inn, for kattunger skal ikke gå alene ute. Ellers er rådet om å henge opp lapp med bilde av katten lurt. Kan også sette på katten et halsbånd der dere skriver en beskjed om at dere ønsker å bli oppringt av eier siden dere lurer på om katten har noe hjem. Da kan eier få muligheten til å bekrefte at vedkommende finnes og ikke ønsker at katten skal tas inn av fremmede.
Bellanice Skrevet 29. august 2006 #6 Skrevet 29. august 2006 Er vel ikke akkurat veldig sannsynlig at det en min lille bortkomne pus som har funnet veien til deg, Synseren.. Men jeg sender en PM og hører hvor i landet du befinner deg jeg
Gjest synseren Skrevet 29. august 2006 #7 Skrevet 29. august 2006 I dag har vi ikke sett noe til lillepus. Håper den har funnet hjem igjen. Til gjest, vi tipper at lillepusen er 3 - 4 måneder gammel. Vi klarte ikke la være å gi den mat i går kveld Swett Jane. Den var veldig sulten og spiste opp alt. Den er ikke noe spesielt tynn eller pjuskete i pelsen, den ser sunn ut enda. Hvis den dukker opp igjen kommer vi til å ta bilde av den og henge opp lapper: Ayrabeth og Kitten. Har sendt pm til deg, Bellanice. Takk for at dere bryr dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå