Gjest Sukk Skrevet 28. august 2006 #1 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg har begynt i ny jobb, men innenfor samme kommune som før. Jeg hadde en del dager fravær tidligere i år på den gamle jobben pga syke barn. Nå har barna blitt syke igjen og jeg er nervøs for at jeg snart har brukt opp alle 8 dagene. Begynner egenmeldingene på nytt når man får ny jobb eller fortsetter de å regne antall sammen med de gamle? Finnes det noe vedtak som jeg kan lese på nett om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #2 Del Skrevet 29. august 2006 dersom du har samme arbeidsgiver så begynner du ikke på 0 selv om du bytter jobb innad. Kun om du hadde byttet arbeidsgiver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 29. august 2006 #3 Del Skrevet 29. august 2006 8 dager? Hos oss mener jeg de har 10? Men tror ikke du kan begynne å telle på nytt, har du ikke en mann som kan være hjemme med barna? (Er du alene med barna er det 20 dager...) Eventuelt må du ha sykemelding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 29. august 2006 #4 Del Skrevet 29. august 2006 I min kommune er det 15 dager dersom man har mer enn et barn, 10 dager dersom man bare har et. Dersom man er enslig forsørger har man dobbelt så mange dager. Du er helt sikker på disse reglene i kommunen din? Vanligvis finner du informasjon om reglene i kommunen din enten på egenmeldingsskjema eller under noe reglement (vanligvis på intranett dersom dere har det). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibi Skrevet 30. august 2006 #5 Del Skrevet 30. august 2006 I min kommune er det 15 dager dersom man har mer enn et barn, 10 dager dersom man bare har et. Dersom man er enslig forsørger har man dobbelt så mange dager. Du er helt sikker på disse reglene i kommunen din? Vanligvis finner du informasjon om reglene i kommunen din enten på egenmeldingsskjema eller under noe reglement (vanligvis på intranett dersom dere har det). ← Rettighetene ved sykt barn er vel noe som er nedfelt i arbeidsmiljøloven? Har du to barn har du rett til 10 dager, det samme har mannen din. Enslige forsørgere har 20 dager. Noen av disse kan overføres til samværsforelder. Arbeidsgiver kan ikke gi dårligere vilkår enn arbeidsmiljøloven. (Jeg er ikke 100 % sikker her, sånn at det er sagt ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 30. august 2006 #6 Del Skrevet 30. august 2006 Du har trolig rett i det, Fibi. Drev å tenkte litt på IA bedrift og sånt, men det gjelder jo bare for seg selv, ikke for barna/barnepassers sykdom. TS snakker om "alle 8 dagene", men 8 dager må vel være feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå