Gå til innhold

Dorullens estetikk

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Dere som vil ha enden innover; hvorfor?

Lekne katter og dagbarn er gode argumenter, og jeg kan forstå de som bare henger opp dorullen uten å tenke over det, men jeg kunne likt å høre noen GODE argumenter for å ha enden inn mot veggen fra dere som MÅ ha rullen den veien :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dorullen skal henge med tørket ut! Noe annet er helt uakseptabelt. Mannen min har ikke noe bevisst forhold til dette, så her bestemmer jeg 8) !

Snur også dorullen dersom jeg er en plass der den er feil vei... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet så synes jeg hverken en inn-eller utoverhengende dorull har noe særlig med estetikk å gjøre. Egentlig ganske utrolig hva som blir diskutert her :ler: , men det er vel det forumet er til, diskusjoner og tanker om det meste mellom himmel og jord. Hvilken vei dorullen henger hos meg??? Vel, hva er mest praktisk? Dette varierer etter min mening (uten at jeg har brukt alt for mye energi på å tenke på dette) etter hvordan dorull holderen ser ut. Der jeg bodde før synes jeg det var best at den hang med tørket ut, der jeg bor nå er det best hvis tørket henger inn... Tror ikke jeg begir meg ut på noen mer utførlig forklaring på hvorfor, men det finnes altså en praktisk grunn. Det har noe med hvor lett det er å rive av papiret å gjøre (også klarte jeg ikke å la være å forklare litt allikevel da) :oops:

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Nå ble jeg skikkelig glad!!!!!!! Å finne denne tråden vil virkelig make my day imorgen når jeg viser den til mannen!!!!! Han henger nemlig rullen feil vei (inn!), så her snus rullen mange ganger om dagen. Denne disputten er så alvorlig at den faktisk ble tema i forkant av bryllupet vårt i fjor. Og nå skjer det faktisk at gjester kommenterer hvem som sist var på do, på grunnlag av hvordan rullen henger. Det gleder mitt hjerte ubeskrivelig at jeg herved - med deres hjelp - kan dokumentere at JEG HAR RETT!!!!!!!!

Denne tråden skal printes i x antall xemplarer og tapetseres i mannens ansikt samt på alle husets vegger!!!

TAKK! Ærede dorulleksperter!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler2::ler2: Jeg og sambo har også hatt noe diskusjoner om dette, men her er det vel jeg som må krype til korset. Har nemlig ikke hatt et bevisst forhold til dette med toalettrullen. Har vel syntes at alt dette pjatet rundt hvilken vei den skal henge er psyko.....men men :ler2:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det bare var her i huset dette var en diskusjon, jeg! Glad for og se at det er andre også som ser viktigheten i denne dette!

Jeg henger alltid dorullen slik at neste tørk henger ut i rommet. Det sier seg jo selv......et tørk som henger ut i rommet er litt muntert, litt glad over og vise seg frem! Litt sånn "Hei! Bruk meg!"

Mens et tørk som henger inn mot veggen gjemmer seg bort og vil helst ikke brukes!!!!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Omstreifer

Hm. et annet viktig spørsmål i denne sammenhengen er jo selvsagt hvilken side av do rullen skal henge på. Dette avhenger jo selvsagt litt av baderommets oppbygging, men hvis man kan velge. Jeg har lagt merke til at de fleste har rullen til høyre, men dette gjør det jo mye vanskeligere å få tak i tørket med høyre hånd... Også kan man holde igjen rullen med venstre albue når man skal rive av et tørk.. Altså rullen bør henge på venstre side av do. Og klaffen skal selvsagt være inn mot veggen, ellers er det en tendens til at man får med seg alt for mye papir når man trekker i den. (Ja, jeg har selvsagt et bevisst forhold til slike spørsmål, de utgjør jo faktisk en viktig del av hverdagen.. Og det hender seg at jeg snur rullen hvis jeg på besøk et sted der noen åpenbart har vært litt raske og hendt den feil :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingeborg winje

jeg syntes denne diskusjonen har sporet litt av. det viktigste er at do-rullen tørker ordentlig godt i ræva, spør du meg. jeg foretrekker noe noe mykt og godt(er ofte sår), mens typen min liker litt grovere/ sandpapir-aktig papir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...