Gjest care Skrevet 10. januar 2003 #1 Del Skrevet 10. januar 2003 Det rette ville nok vært å sagt toalettrullens estetikk eller funksjonsestetikk, men nå går jeg for dorullen da jeg tror den ordbruken har mer slagkraft. Ok, saken er; har dere et bevisst forhold til hvilken vei dorullen settes inn på??? Jeg og sambo har en diskusjon på gang. Jeg tror folk har et ubevisst forhold til dette, mens samboer mener at de fleste har et bevisst forhold til dette - og deretter henger dorullen med tørk ut. :-? Dette er en liten morsom diskusjon som vi har, men har aldri innlemmet noen av vennene våre i den . Tenkte jeg skulle høre med dorullebrukerne her inn på kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 10. januar 2003 #2 Del Skrevet 10. januar 2003 Jeg henger den med tørket ut... og kjøper aldri noe annet enn Leni papir :-) mykt, hvitt og friskt. På hoteller ol. har alltid papiret hengt med tørket ut så jeg tror det er det riktige. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 10. januar 2003 #3 Del Skrevet 10. januar 2003 Dorullen skal selvfølgelig henge med enden utover, det er lettere å rive av tørk og få tak i enden da! Og det er ikke noe jeg har et ubevisst forhold til. Dersom noen henger opp rullen "feil vei" snur jeg den alltid, i alle fall dersom det er hjemme hos oss. Men man bør ha en holder som det er lett å sette inn ruller i, sånn at folk gidder å sette inn rullen og ikke bare setter den åpnet ved siden av toalettet. Vel...er jo noen som begår den synden uansett da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 10. januar 2003 #4 Del Skrevet 10. januar 2003 DETTE er IKKE noen liten og ubetydelig sak, og den har da også blitt debattert utførlig tidligere her på KG, og de fleste argumenterer ildfult for sitt eget standpunkt - det være seg om de har rett (fliken henger utover) eller feil (fliken inn mot veggen...usj...!!). Det finnes så vidt jeg husker en egen internettside, hvor man kan forklare hvorfor "fliken ut" selvsagt er det eneste rette og siviliserte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 10. januar 2003 #5 Del Skrevet 10. januar 2003 UTUTUT! Uuuuuuuut! Selvfølgelig skal den være ut! Å sette den slik at enden er på innsiden er jo det samme som å henge et bilde feil vei på veggen! SÅ DET SÅ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 10. januar 2003 #6 Del Skrevet 10. januar 2003 Den skal henge med enden ut ja... Ikke noe problem for oss da. Dingsen til å henge den på at nemlig gått i stykker. Derfor står dorullen oppå lokket til dingsen og vi har ikke noe å krangle om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 10. januar 2003 #7 Del Skrevet 10. januar 2003 Hos oss henger den også utover.. og om noen har hengt den feil så pleier jeg å snu den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2003 #8 Del Skrevet 10. januar 2003 Den bør henge med enden ut, men hos oss henger vi den med enden inn!!! Av den enkle grunn av at vi har katt (dorullfantom), så hvis man glemmer seg og henger den med enden ut blir det en godt likt leke! Dvs. at hele rullen blir rullet ut og deretter makulert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 10. januar 2003 #9 Del Skrevet 10. januar 2003 Henger den med tørket ut ja, ellers blir jo det bak-frem???? Jeg har definitivt et bevisst forhold til dette. Og hvis noen andre hjemme hos meg har hengt den feil vei? ....... niks! Det skjer ikke. For de bytter aldri, de bare stabler de nye dorullene oppå dorullholderen. .....konklusjon: det irriterer meg at de aldri henger opp ny, men hadde de gjort det hadde den sikkert hengt feil vei, og så hadde det irritert meg enda mer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 10. januar 2003 #10 Del Skrevet 10. januar 2003 UT!!! Jeg bytter også hvis jeg er borte hos noen som har den hengende innover.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 10. januar 2003 #11 Del Skrevet 10. januar 2003 Jeg vil ha tørket innefra, min mann utenfra. To dorullhengere? Nope, vi kjøpte en som står som en pinne rett ut av veggen - og dermed henger tørket fremover. Et tips til alle på skilsmissens rand Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 11. januar 2003 #12 Del Skrevet 11. januar 2003 Hehe. Interessant tema :-) JEG vil ha med tørket ut,- SAMBO henger den alltid med tørket inn. Men jeg henger den stadig tilbake til "normalen" igjen,- MIN normal, altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 11. januar 2003 #13 Del Skrevet 11. januar 2003 Jeg må ha rullen med tørkene ut. Sambo henger den bestandig med tørkene inn, så her i huset får i alle fall dorullene snudd på seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 11. januar 2003 #14 Del Skrevet 11. januar 2003 Jøss jeg hadde ikke trodd at det var så mange som hadde et bevisst forhold til dorullen. Men ok, da må jeg bøye med i støvet her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 11. januar 2003 #15 Del Skrevet 11. januar 2003 Tørket skal henge UUUUUUUUT, og dette blir gjort meget meget meget bevisst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2003 #16 Del Skrevet 11. januar 2003 No doubt! Det skal selvsagt henge ut. Hvis ikke blir det som sagt vanskeligere å få tak i tørket, evt. mønster kommer på vrangen og det er vel ingen dorullholder som har "kuttekanten" innover........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 12. januar 2003 #17 Del Skrevet 12. januar 2003 Sier som jeg sa forrige gang dette ble drøftet: Rullen skal henge ut så man slipper å krafse på veggen for å få tak i papiret. skjønt, her hos oss er det et "ikke-tema" da guttungen har en innbitt uvane med å ta rullen av hengeren hver gang han tar papir, og deretter setter den på gulvet... (har vurdert å anskaffe elektrisk halsbånd som gjir støt hver gang dette skjer..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 12. januar 2003 #18 Del Skrevet 12. januar 2003 Den skal henge med tøket ut.Her hos oss har vi den inn mot veggen, av den enkle grunn, at jeg har et dagbarn som elsker å leke med do papir. I helgene og når vi venter gjester henger vi den med tøket ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 12. januar 2003 #19 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg har dorullen i skapet rett foran sitteplassen da det er dårlig med veggplass i umiddelbar nærhet bortsett fra bak toalettet som blir svært baksete. Når toalettrullen henger på veggen foretrekker jeg definitivt at papiret henger med tørket ut. Snur den, jeg - viss den henger feil vei. Godt å se at det ikke bare er jeg som har slike fikse ideer... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 12. januar 2003 #20 Del Skrevet 12. januar 2003 Har kjørt denne diskusjonen i ti år med mannen min. Jeg vil ha den inn og han vil ha den ut. Problemet har vært borte i noen år nå da vi har nyfliset bad og holderen ikke var kommet opp før til jul nå................ Dopapiret må ha bra kvalitet ! Tror egentlig ikke det er så nøye hvilken vei det henger, det havner jo nedi doen uansett.............. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå