Gå til innhold

Svart kjole i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i bryllup i september og er litt i beit for kjole. Har en 50-talls liknende kjole som er svart med broderier i gull/bronse. Går det an å bruke den? Den ser for det meste svart ut, men jeg hadde tenkt å bruke sjal/veske/sko i annen farge.

Skal gifte meg neste år selv, og hadde ikke reagert om noen kom i den i mitt bryllup, men det er vanskelig å vite når det gjelder andre. Hva mener dere her inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Enig.

Svart er fint, så lenge det ikke ser ut som en "sørgekjole"- og det gjør det utifra din beskrivelse ikke :)

:enig:

tilbehør er tingen, utrolig hvor fresh svart kan være da! siden det er litt gull/bronse i kjolen kan du jo feks. gå ut ifra det..

Skrevet

Mamma hadde svart skjørt og overdel i vårt bryllup, og hun var minst like fin som alle andre :)

Synes ikke det gjør noen ting, jeg!

Skrevet

Jeg så bilde av Märtha (tror jeg) i en svart kjole i et bryllup hun var i forleden, så da kan du i hvert fall bruke det. :ler:

Men enig med de andre, det kan du så absolutt.

Skrevet

Jeg synes absolutt at du kan bruke den. Jeg synes at folk kan unngå å bruke hvite kjoler i bryllup, men å ikke bruke svart ser jeg ikke noe poeng med, man regner det da ikke bare som en sørgefarge lenger. Og når den heller ikke er helt svart går det ihvertfall bra.

Skrevet

Går heilt fint med svart kjole, eg hadde svart kjole i bryllup i fjor, hadde då eit limefarga sjal rundt skuldrane.

Skrevet

Jeg syns det er helt greit - men om du er i tvil er det kun en person som kan gi deg fasiten: bruden i det bryllupet du er bedt. (Ok muligens to om brudgommen har noe han skal ha sagt...he he).

Skrevet

Jeg synes ikke det gjør noe å ha svart kjole i bryllup. Vet det er sånn fra gammelt av, men det er da så mange fine svarte kjoler som en må få lov å bruke i bryllup også...

Jeg hadde ihvertfall ikke reagert hvis det var mitt bryllup. Men vi er alle forskjellige, så sikkert noen som reagerer...

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg synes godt du kan bruke kjolen. Men ved tvil, spør bruden. Brudgommen driter i det, helt garantert ;)

Gjest Fruktfat
Skrevet
. Har en 50-talls liknende kjole som er svart med broderier i gull/bronse. Går det an å bruke den? Den ser for det meste svart ut, men jeg hadde tenkt å bruke sjal/veske/sko i annen farge.

jeg brukt en nesten lik i det forrige bryllupet jeg var i, og vi var faktisk to i samme kjole ;)

så lenge den ikke er helsvart så.

Gjest Very Victoria
Skrevet

Sort går fint bare den ikke ser ut som en sekk. Unngå hvitt og blodrødt så er du på trygg grunn. Og for all del, ikke "sprit" opp kjolen med gullame-sjal eller annen jævelskap, gå heller for gullsko og gullveske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...