Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg lest Venninnen og Str.37 og jeg er helt fascinert. Synes disse bøkene er fantastiske, og skal nå begynne på den siste boka, Prinsen.

Men når jeg leste Str.37 lurte jeg på hvorfor det ble valgt den tittelen? Jeg kan ikke huske at str.37 var noe big deal i boka. Noen andre som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, denne ble jo lagt helt feil. Beklager. Noen som kan flytte den over til riktig forum?

Skrevet

:klø:

Det lurer jeg også på!

Både Venninnen og Prinsen er jo titler man skjønner hvorfor, men Str. 37 er jeg usikker på altså.

Likte forresten den første best.

Og nå har Rudberg begynt på en ny trilogi: den første heter Jenny S. :hoppe:

Skrevet

Ja, jeg så at hun har kommet ut med en ny bok. Men den var så mye dyrere enn pocketbøkene :ler: Er det mulig å låne så nye bøker på biblioteket?

Skrevet
Ja, jeg så at hun har kommet ut med en ny bok. Men den var så mye dyrere enn pocketbøkene  :ler:  Er det mulig å låne så nye bøker på biblioteket?

Går sikkert helt fint. Men vær obs på at du kan havne på venteliste en stund.:)

Skrevet

Hva slags bøker er dette?

Ikke type chick-lit?

Skrevet
Hva slags bøker er dette?

Ikke type chick-lit?

jo, det er det. Og det er superbra :)

Skrevet

Lettleste og underholdende bøker for kvinner.

Skrevet

Antagelig ikke noe for meg da.

Tror jeg aldri har lest en mer irriterende bok enn en av bøkene om hun Shopoholiker-dama. Makan til tanketomt vas. Lurer den dag idag hvordan de bøkene har blitt så populære.

Gjest StoreSky
Skrevet

str. 38 går på det som i USA er size eight -altså det såkalte idealet for kvinner...

Skrevet
Antagelig ikke noe for meg da.

Tror jeg aldri  har lest en mer irriterende bok enn en av bøkene om hun Shopoholiker-dama. Makan til tanketomt vas. Lurer den dag idag hvordan de bøkene har blitt så populære.

shoppoholikerboka.... Det er ikke synonymt med chick-lit ;)

Det finnes jo annet enn det da!

Skrevet

jeg kjøpte "Venninnen" som lett strandlektyre i sommer (sammen med shopoholiker-bøkene). Helt grei underholdning for meg, veldig underholdende mens jeg leste, men kan ikke si at noen av disse bøkene ga meg noe som sitter igjen i ettertid. Men det er vel heller ikke poenget med disse bøkene?

Jeg kjøper sikkert de andre bøkene hennes neste sommer!

Skrevet

God underholdning, jeg raste gjennom alle tre på noen uker :)

Men jeg synes ikke de var bra skrevet, eller; språket var ikke bra syns jeg.

Og så syns jeg bøkene sluttet så brått, spesielt "Venninnen" . Ble jo ikke noe oppgjør med David i hele tatt... det bare døde ut... flere som er enig i det?

Skrevet

Jeg likte Venninnen best av alle tre.

Etter å ha lest den siste begynte jeg å bli litt lei av at alle var så vellykkede.

• 1 år senere...
Gjest bella:P
Skrevet

Har bare lest den siste boka:PDen var bra synes jeg:)

Skrevet

Jeg liker ikke bøkene hennes i det hele tatt. Synes ikke hun skriver godt rett og slett.

Gjest antigartner
Skrevet
Jeg liker ikke bøkene hennes i det hele tatt. Synes ikke hun skriver godt rett og slett.

Helt enig!

Jeg liker veldig godt lettlest chick-lit, som Maryan Keyes sine bøker, Bridget Jones og shopaholiker-bøkene. Men da jeg leste Denise Rudberg-bøkene ble jeg bare superirritert (har lest Str 37 og Venninnen). De er utrolig dårlig skrevet. Kjempedillete og tværer ut om de kjedeligste detaljer. I en av bøkene var det beskrevet i det vide og det brede om at hovedpersonen kjøpte seg en sofa med lyst stofftrekk, som heldigvis var avtakbart og kunne vaskes!! Bøkene er mildt sagt preget av at forlaget til forfatteren vil tjene så mye som mulig så raskt som mulig.

Chick-lit er jo på en måte blitt en slags stueren form for triviallitteratur. Derfor er det blitt utgitt litt for mye av det. Språklig og fortellerteknisk sett er faktisk en del av kiosk-dame-romanene mye bedre!

Gjest Raptuza
Skrevet

No veit eg som lesehest kva eg skal styra unna i alle fall....

Skrevet

Jeg har lest alle tre bøkene og synes de er ok. Typiske bøker som er greie å ta med seg på flyet, på stranda og andre steder hvor det er litt mye lyd. Man får med seg det meste av handlingen selv om man hopper over en linje og de har jo ikke akkurat noen dype "plot". ;p Jeg tror grunnen til at den ene boka heter str. 37 er fordi hovedpersonen bruker den skostørrelsen. Det kan hende jeg tar feil, men synes de fokuserer en del på sko i den boka. ;p

Skrevet

Venninnen ble vel en slags sensasjon fordi den viste inside information om det glamorøse party-livet blant Stockholms overklasse. Det med klær og møbler og sånn syntes jeg var ganske herlig å lese om, selv om det ikke var stor litteratur akkurat. Koste meg samtidig som jeg ble oppgitt over hvor opptatt de var av den slags.

De andre bøkene er jo bare diverse versjoner av den første. Trilogien som begynner med Jenny S er endatil mye svakere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...