Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen tips om bøker om drømmetyding. Jeg drømmer svært mye rart om nettene så det hadde vært morsomt å lese noe om hva de kan bety.

:sjenert:

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drømmesymboler er svært individuelle, og ingen kan si for sikkert hva et drømmesymbol betyr akkurat for deg. Tar du deg en tur på biblioteket, bør du kunne finne flere typer, fra Freuds bok om drømmer til bøker som har drømmesymboler. Sjekk selv hvilken som appelerer til deg.

Skrevet

Jeg er innmari skeptisk til de som hevder at det finnes universelle drømmesymboler, som f.eks. at hus symboliserer en selv. Underbevisstheten din er unik, og knytter inntrykk sammen på en helt individuell måte. Det er rett og slett ikke mulig at alle "vet" hva et hus skal symbolisere...

Derfor mener jeg at hvis du vil tolke drømmene dine, bør du begynne med å se på dem som dikt. Finn ut hva de betyr for deg. Noen ganger har kanskje ikke drømmene noen bestemt betydning i utgangspunktet, men ved å lese dem på en spesiell måte, kan du tillegge dem mening som i beste fall kan hjelpe deg å finne nye perspektiver. Akkurat som dikt. Kanskje hadde ikke forfatteren en klar mening med det han skrev, eller kanskje var hans mening og din tolkning vidt forskjellige.

Jeg synes forresten ikke du skal være redd for å trekke litt vidløftige konklusjoner når du tyder drømmene dine. :)

Skrevet

Blir ofte litt lei av alle drømmene mine for jeg blir mer sliten av det istedenfor opplagt. Det skjer så masse og så føles det så intenst og virkelig at jeg blir helt utslått. Av og til er de så virkelige at noen ganger lurer jeg på om det har skjedd.

Gjest Gjest_Lion Queen_*
Skrevet

Prøv denne "DRØMMENE DINE" av Tony Crisp

1200 symboler fra søvnens verden.

Vet ikke helt hvor du kan få tak i den,

jeg kjøpte den gjennom bokklubben Energica

Skrevet

denne bokklubben har mange fine bøker!

• 2 uker senere...
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Det er nok ikke lenger så stor oppslutning rundt Freuds drømmetydning. Det blir nok veldig individuelt hva som betyr hva, og tror den beste tolken er en selv, som vet hav som foregår ellers i eget liv.

Gjest Solsikke
Skrevet

Jeg kan anbefale deg boken "Drømmene dine : hva er en drøm og hva kan den fortelle" av Lillebeth Nordqvist.

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for svar.

Jeg har drømt et par ganger at jeg har blitt skutt. Det er en litt skremmende opplevelse fordi jeg bråvåkner og så har liksom litt vondt på det område på kroppen jeg ble skutt.

Jeg er en person som tenker endel og funderer på det meste så jeg må jo da ta med meg endel ting som har hendt og ting jeg har tenkt på inn i drømme og videre utforsket det. Tankene mine kommer liksom til liv da. :sjenert:

• 2 år senere...
Gjest Gjest_Stine_*
Skrevet
Takk for svar.

Jeg har drømt et par ganger at jeg har blitt skutt. Det er en litt skremmende opplevelse fordi jeg bråvåkner og så har liksom litt vondt på det område på kroppen jeg ble skutt.

Jeg er en person som tenker endel og funderer på det meste så jeg må jo da ta med meg endel ting som har hendt og ting jeg har tenkt på inn i drømme og videre utforsket det. Tankene mine kommer liksom til liv da. :sjenert:

Husk det at kan du ikke tyde drømmen, er du sanndrømt, men det trenger ikke alikevel bety at du blir skutt.

Bruk http://www.droemmetydning.com/

Det er en veldig god og sikker side som har passet til mange, du bør koble til ting som har hendt i livet ditt i nåværende situasjon og tenke på alle detaljer i drømmen, for å så kunne tyde drømmen riktig, ved hjelp av alle faktorene. Det kan alikevel ta lang tid før du forstår din kode. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...