Gjest Tirli Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Jeg har kjøpt meg et par pensko, svarte pumps i glatt skinn, med stilletthæler. De er av merket Bruno Magli (eller noe sånt) og kostet 1700 kroner. Det er første gang jeg har kjøpt så dyre sko av denne typen, men jeg synes de har blitt utrolig fort stygge. Jeg har bare brukt dem to ganger, ene gangen bare innendørs, andre gangen også på asfalt og litt på grus. Da jeg kjøpte dem var de helt svarte under, men der foten har tatt nedi har den svarte lakken (eller hva det nå er) skallet av, og beigeaktig kork (?) har kommet frem. Denne korken ser heller ikke ut til å tåle så mye. I tillegg har skinnet på hælen allerede skallet av rett inn til plasten to steder (sannsynligvis fordi jeg har kommet borti noe, men skal de virkelig tåle så lite?) og det er blitt noen småriper i selve skinnet. Dessuten er hælkappene (Heter det det? Den som er nederst på hælen) blitt kraftig slitt allerede etter disse to gangenes bruk, jeg fikk ikke med ekstra av disse, noe jeg tidligere har fått med langt billigere sko. Noen som har noen synspunkter her? Har jeg rett på reparasjon/nye sko, eller er dette rett og slett bare noe jeg må forvente? Jeg er takknemlig for svar.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 "Korken" er sannsynligvis skinn, og lakken på skinnsåler vil alltid gå av etter kort tid. Du kan evt. få skoene flikket hvis de skal brukes ute, og definitivt hvis du tenker å gå med dem på vått underlag. Pensko generelt tåler ikke så mye, så at skinnet på hælen er gått bort fordi du har kommet borti noe, og det samme med riper i skinnet, er dessverre noe du må regne med hvis ikke du er ytterst forsiktig med skoene. Hælkappe er det skinnstykket som er rundt selve hælen din. "Plastknottene" på hælene kan skiftes ut hos skomaker. Jeg er enig med deg at disse skoene virker veldig skjøre, men pensko er ikke robuste joggesko som en kan trampe rundt på asfalten i. Jeg ville forbeholdt disse skoene til innebruk... Har selv noen par med riktig dyre pensko, og de får veldig fort merker og riper, så jeg prøver å tenke på det når jeg har dem på. Skal jeg et sted der jeg tror skoene kan få seg en trøkk, tar jeg heller på noen litt mer solide sko, eller noen billigere pensko....
Gjest LilSweetie Skrevet 29. august 2006 #3 Skrevet 29. august 2006 Det høres ut som om det gikk altfor fort! Det du beskriver skjer også med mine pensko, men aldri så fort! Ta dem med til butikken og spør, det har du hvert fall ikke noe å tape på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå