Gå til innhold

hjelp? pusen min elsker å hoppe på biler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er jeg litt frustrert. jeg har en pus som er veldig glad i mennesker. dette er jo vel og bra, men problemet er at når jeg kommer hjem, eller det kommer besøk. da skal han hilse på, og dette medfører at han hopper opp på biler. spesielt gutten min, er ikke veldig glad i dette. ikke jeg heller så lenge jeg akkurat ha kjøpt ny bil. det jeg lurer på, er om noen der ute har noen tips eller gode råd for å få pus til å slutte med dette???? det er jo liksom et problem. vi har begge sorte biler, og der synes jo riper veldig godt :tristbla: håper noen kan hjlpe meg med dette :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, riper i bilen er ikke akkurat noe å trakte etter...

Kan du sette bilen et sted med et vindu over? Noen jeg kjenner gjorde det - hver gang katta hoppet på bilen helte de et glass vann i hodet på den. Det er nok ikke så festlig for katten, men det fungerer. Forsvinner som et lyn hver gang!

Har du en katt som nekter å flytte seg fra bilen må du nesten kjøpe deg et trekk å ha over bilen, som beskytter mot katteklør...

Skrevet
Uff, riper i bilen er ikke akkurat noe å trakte etter...

Kan du sette bilen et sted med et vindu over? Noen jeg kjenner gjorde det - hver gang katta hoppet på bilen helte de et glass vann i hodet på den. Det er nok ikke så festlig for katten, men det fungerer. Forsvinner som et lyn hver gang!

Har du en katt som nekter å flytte seg fra bilen må du nesten kjøpe deg et trekk å ha over bilen, som beskytter mot katteklør...

har tenkt på det å bruke vann. det har fungert ved andre anledninger ;) men, det som da er problemet med å gjøre det når han sitter på bilen,er jo at han vil jo mest sannsynelig vil komme til å slå ut klørne. da blir detjo like stor fare for riper....... :roll:

Skrevet

Ja, tenkte på det. Men kan du ikke legge noe på bilen, et teppe eller noe, og så stå klar med vannet? Da kan han jo bare klore så mye han vil når han flykter avgårde.

*smart*

Skrevet

sitt i bilen til katta hopper opp og tut skikelig med hornet... funket på min :)

Skrevet
sitt i bilen til katta hopper opp og tut skikelig med hornet... funket på min :)

:hoho::hoho::hoho:

Minner meg om når katta til foreldra mmine, satt på fotskammelen på lenestolen.. klarte ikke å la vær å dra i spaken! HAHA

Skrevet
:hoho:  :hoho:  :hoho:

Minner meg om når katta til foreldra mmine, satt på fotskammelen på lenestolen.. klarte ikke å la vær å dra i spaken! HAHA

if it works osv :sjarmor:

skadelig er det jo ikke men hvis det setter en støkk i katta så er jo hensikten oppnådd ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...