Gå til innhold

Terezas skribbel

Tereza

Anbefalte innlegg

Hva jeg har lært de siste 2 ukene:

• - Man legger ikke igjen undertøyet sitt i gangen når man bor i kollektiv, ikke engang hvis det var veldig hast med å få det av, og grunnen til at det var veldig hast, var en veldig - veldig - veldig snasen mann

- Ikke bruk stilett på lesesalen, ok?! Tenk gjennom dette hver morgen.

- Ikke flørt mer på jobb. Ikke tull mer på jobb. Det finnes mennesker som ikke forstår en spøk. Og som er sjefen din. Og som trodde du mente alt du sa. Gosh.

- Pass på å sitte ved siden av noen du ikke kjenner i neste bryllup, ihvertfall hvis alternativet er din gamle norsklærer. Som sender deg tekstmeldinger i etterkant.

Ikke fordi jeg ikke allerede visste dette, men ting tar fryktelig lang tid å gjennomføre i praksis, selv om man selvsagt egentlig allerede vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei til begge to!

Artig og artig... Synd, men jeg klarer ikke å bli sjarmert/smigret/velg det som passer best, av en mann med samboer og små barn hjemme - og ikke minst en seksti år gammel pinne med sær humor.

Jeg hører jeg er en flørt, men jeg nekter. Tror jeg skal begynne å tape leppene med gaffa i en slags (sikkert kledelig) nedover-grimase, og hver gang noen fleiper om noe, skal jeg bare se tomt og dumt på dem, mens jeg lager noen rare lyder fra langt-ned-i-halsen.

Jepp, det er nok en god strategi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Aishwarya

Altså, jeg påstår jo alltid at jeg aldri flørter, for jeg gjør det virkelig (nesten) aldri med hensikt. I den betydning at det ligger noe mann/kvinne-vibber under det, altså.

Jeg kaller det "å tulle/kødde/fleipe". Andre kaller det tydeligvis flørt, og jeg merker over hodet ikke at jeg gjør det. Det er jo bare gøy, må skjønne!

Har du også slike problemer ("problemer")? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Aishwarya

:glis:

Vel, jeg føler ikke akkurat at dette er et stort problem for meg slik til daglig - :ler: - men jeg blir ofte overrasket over hvilke signaler som blir mistolket. Det er jo bare moro å være litt direkte og fleipe om ting som bestemor kaller "langt utpå kanten". Hva ellers skal man gjøre en kjedelig og grå arbeidsdag i en altfor lang lunsj, liksom.

Jeje. Nå regner det faen døtte meg igjen, og jeg tror nesten jeg må få mannen - en eller annen mann (for eksempel han med undertøyet i gangen) - til å bære meg hjem.

Hvorfor i all videste verden er det et så merkverdig spørsmål? Er det verdt å få seks par øyenbryn hevet opp til månen av den grunn?

Fnys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leter febrilsk etter gulvet mitt.

Andre kaller det ofte for å rydde.

Det verste medå slenge klærne fra seg der man står i øyeblikket, er at det innebærer en hel del mer klesvask enn om man tok seg bryet og bruke armen cirka en halv meter, så de landet i skapet i stedet.

Ikke kan jeg klage over lite skapplass heller, for jeg har hele to vegger dekorert med skap. Men det står møbler foran dem, og dem har jeg vært for lat til å flytte.

Det er nå jeg burde sagt ''men nå skal jeg skjerpe meg'', men det vet selvsagt alle at er beksvart løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øyeblikkets høydepunkt: en bortført sjokoladebit lå igjen i skapet! Hurra!

Øyeblikkets nedtur: den søplebikkja til svoger'n tygde i stykker den fineste bh-en min. Altså, ikke nå. Men jeg skulle ha den på meg nå. Håper hun ender i hundehelvete før eller siden, og da helst før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk?! ;)

Tirsdag klokken ti: Tereza ligger i mannen-med-undertøyet (denne gang uten) sine armer og hører om eksen hans, og diskuterer hvor flott hun var, og hvor dum han egentlig var (selv om han ikke angrer, hadde han gjort det hadde jeg selvsagt vært dum som ikke hadde løpt som f). Ærlig sak, egentlig, for det var hun sikkert. Pen er hun ihvertfall. Jeg hadde sikkert likt henne. Men fy faen, jeg er jaggu tolerant. Det skal jeg ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

hihihi, artig dagbok du har der :) minner meg litt om disse "bag of fun" bøkene, som er så morsomme å lese! og ja, det er et kompliment ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
hihihi, artig dagbok du har der :) minner meg litt om disse "bag of fun" bøkene, som er så morsomme å lese! og ja, det er et kompliment ;)

:) Hva slags bøker er ''Bag of fun''?

Gud, apropos flørt og meg. For et par dager siden tullet jeg med nok en kollega - jeg har visst en tilbakestående læreevne - jeg var nemlig sikker på at han var gift, for det mente jeg jeg hadde hørt. Ergo var det kun tull fra begge parter. Trodde jeg!! Kjære kvinnemenneske... Det endte opp med at jeg jo måtte stå for det jeg hadde sagt - der og da. Giiid, noe så uprofesjonelt.... Men morsomt.

Endret av Tereza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en slags "serie" av forskjellige bøker som er utgitt av forskjellige forfattere.. f.eks, marian keyes er med i triologien, og hun skriver etter min mening ganske likt med deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

artig dagbok å lese i :ler:

ja du er jaggu tolerant! hvilket stadie er dere på?

Ja, ikke sant? Godt vi er enige. Jo, nå er vi på stadie Tereza-har-kommet-seg-videre, og han betyr ingenting viktig. Vi har hatt det mye morsomt, og vi har kranglet ganske mye, alt gjennom noen år, og nå er jeg veldig ferdig med ham. Vel, på et følelsesmessig plan, må vite... ;) Man kan jo alltid brukes til noe.

Han fersket meg forøvrig i heftig tungevals med annen sjarmerende herremann i byen her en dag, men såpass får han tåle.

Denne siste er forøvrig av typen gorilla, men som sagt ganske sjarmerende likevel. På sin måte. Det er noe med de som kunne bært deg hjem fra byen som en fjær, og uten at du er redd for at han skal falle sammen og at du må sette igang livreddende førstehjelp.

Livreddende førstehjelp ødelegger alltid litt av sjarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har en kollega jeg gjerne skulle pult, men jeg vet ikke helt om det er et sjakktrekk. Men han er fryktelig fin.

Sukk, hva en kvinne skal måtte gå igjennom av valg og kvaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...