Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til sider med god opplæring? Sett bort i fra Adobe sine egne sider? På forhånd takk!! :lol:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sider med gratis opplæring kjenner jeg ikke til, men et godt tips an være å søke på hjemmesiden til et universitet. F.eks. ntnu.no. uib.no eller uio.no. Veldig ofte er det slik at noen der har lagt ut litt tips/opplæring i bruk av forsjellige programmer som benyttes der.

Ellers kan du jo kjøpe en kursbok fra Adobe. De har laget noe som kalles "Clasroom in a book" hvor det følger med CD med øvningsoppgaver osv. Denne kan du kjøpe via f.eks. Amazone.com eller kanskje du får tak i den i en bokhandel o.l.

Skrevet

Nyskjerrige må-vite-alt Lea lurer fælt på noe...

Hva slags program er dette da?

Hva brukes det til?

Er det bra?

Vanskelig?

Ikke det at jeg trenger noe mer å begynne på akkurat nå, men jeg er litt oppslukt i sånne programmer og sånt for tiden.

Skrevet

InDesign er et Desktop publishing/sidelayout program som brukes til å lage profesjonelt grafisk utseende på dokumentasjon.

Du har kanskje hørt om PageMaker Lea? som er et verktøy for å fremstille avansert grafisk brosjyremateriell som regel hefter på 4 - 8 sider. InDesign kan gjøre det samme som PageMaker, men er bedre med tanke på lengre dokumenter og har blandt annet støtte for XML. InDesign ble laget for å utkonkurrere QuarkExpress som har vært et verktøy benyttet i grafisk bransje.

InDesign er bra, men har nok en ganske høy brukerterskel.

Skrevet

:D

Thanks!

Da er det kanskje ikke noe for meg da... Har hørt om PageMaker, men er liksom ikke sååå opptatt av sånne ting. Klarer meg fint med Publisher jeg.

Og høy brukerterskel?

Eh.. tror ikke at jeg skal prøve å klatre over den terskelen.

Men takk for forklaring ( den kan jo brukes en gang jeg skal briefe :briller: )

Skrevet

Takk til dere! Tipsene om universitet var ikke dum - den har jeg ikke tenkt på. Har faktisk ikke "Classroom in a Book" til Indesign, men de har jeg til Photoshop, Illustrator og Go Live. Indesignbok er imidlertid en Visual Quickstart Guide. Skal igang med den boken, men tenkte det sikkert var litt enklere forklaringer på dette programmet bare sånn i starten. Har vært litt borti Indesign nå, men liker egentlig å vite litt om programmet før jeg begynner å lese så mye - er mye lettere å forstå da... Kanskje litt bakvendt, men That`s Me!!!

Vel, takker for svar i allefall :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...