Furstina Skrevet 10. januar 2003 #1 Skrevet 10. januar 2003 Vi försöker bli gravida, min man och jag. Jag tog ut min spiral i höstas och då uppmanade barnmorskan/jordmor mig att jag borde föra blödningskalender så jag vet när jag har mens och när perioden börjar. Mycket viktigt, det borde varje kvinna göra oavsett anledning. Alltid bra. Jag har haft en regelbunden cykel på ca 28 dagar och brukar hålla koll på vilken fredag-lördag tant röd knackar på, att fylla i dagar har jag aldrig varit duktig på. Nu ska jag fylla i hur många dagar det blöder och hur mycket enligt en tregradig skala. Utifrån detta kan vi ju räkna ut när det är EL (ca) och när det är mest gynnsamt för babylaging. Men så tråkigt... så strikt och trist, så planerat. Å ena sidan uppmanas vi att inte tänka på det för mycket, att slappna av och njuta. A andra sidan ska jag föra kalender, kanske till och med skaffa EL tester. Är inte det lite motstridigt? "Tänk inte på det, känner er inte pressade men notera varje dag?" Varför kan vi inte bara fortsätta med det som det var, ha sex med samma frekvens (jo, det har vi ju fortfarande) och strunta i vilka dagar det är?
fruenge Skrevet 10. januar 2003 #2 Skrevet 10. januar 2003 Forstår deg så godt Furstina, vi har det sånn vi også. Vil så gjerne være avslappet og la sexen bare være lek som før, dvs spontan. Mend fordi vi ikke vil vente så lenge pga høy alder prøver vi iherdig de dagene jeg hsar EL. Jeg er helt enig i at de som har bedre tid bør bare la det skje uten for mye fuss, men vi må nok planlegge litt nøyere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå