Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2003 #1 Del Skrevet 10. januar 2003 Er det strengt forbudt for en 'lærer' og innlede et forhold til sin 'elev' uansett om det er snakk om voksne mennesker? Kan de stå i fare for å bli sagt opp i jobben sin? Det er vel ikke noe verre enn 'sjef' og 'ansatt'??? Jeg har et opplegg med en som er 'kursholder' og han er livredd for å bli oppsagt hvis han under kurset ikke oppfører seg profesjonelt! Er det mulig da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 10. januar 2003 #2 Del Skrevet 10. januar 2003 Jeg har studert i voksen alder. Og hadde jeg blitt forelsket i en foreleser når begge var ledige og begge voksne, kan jeg faktisk ikke se noe problem med det. Kanskje ikke utbasunert det så lenge jeg gikk i klassen, og man vet aldri hva andre synes, men for egen del, helt greit. Når man snakker elever i videregående skole, eller - gud forby - ungdomsskole - så er det i hvert fall etisk uforsvarlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 10. januar 2003 #3 Del Skrevet 10. januar 2003 Dere trenger vel ikke å kline under kurset da ? Er det ikke litt spennende å holde det hemmelig til kurset er ferdig ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Skrevet 11. januar 2003 #4 Del Skrevet 11. januar 2003 Stedet du studerer og han jobber har sikkert en policy. Be ham sjekke arbeidsavtalen sin og eventuellt regelement eller rettningslinjer. Så lenge dere er voksne er det ihvertfall ikke ulovligt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2003 #5 Del Skrevet 11. januar 2003 Takk til dere som har svart. Jeg er enig i at på ungdomsskole og videregående, da er slike relasjoner forkastelige. I mitt tilfelle så er vi voksne personer, som ikke har noe forhold, bare litt felles glede. Dette har pågått føre kurset startet, men det er ingen offisiell sak... 8) :oops: Blir vel til at jeg skal tilbringe hele helgen med denne mannen uten å få så mye som en klem tenker jeg. Vrir hjernen min etter gode ideer.... Senest idag fikk jeg beskjed om at det ikke er aktuelt med noe 'tull' under kurset, da han er på jobb. Så uansett om han har 'fri' fra jobb på natta, så er det ikke aktuelt å komme inn til meg.... :cry: Aner ikke noe om hva arbeidsavtalen hans sier, men uansett, jeg får nok ikke endret holdningen hans uansett. :-? Jeg får nok bare akseptere tenker jeg, og finne andre gode muligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Skrevet 11. januar 2003 #6 Del Skrevet 11. januar 2003 Hvis han er seriøs intressert i deg på deg takler han det nok. Selv om han får problemer i jobben. You win some and you lose som er jeg redd. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå