Gjest et lite frø Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 har lyst til å lage meg egen hjemmeside. med familien fester osv... hvordan gjør man dette, har en relativt ny pc. men jeg som ikke har peiling på slik, må jeg ha hjelp el?klarer jeg det selv? noen som kan sette opp noen linker?eller noen internett sider som viser til dette?
Scorpina Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 Her er noen tips til å lage hjemmeside. Flere linker til hvordan du lager hjemmeside:) Det er veldig enkelt å sette igang. Er du litt "kreativ" og har litt fingerferdigheter kan du prøve deg på html-programmering. Veldig artig når man får det til. Èn ting som jeg ofte ser "nybegynnere" sliter med er når de finner ut av den berømmelige "gif'en" som man kan legge til sin hjemmeside. Blomster, bullets, "e-mail meg" gif'er...du skjønner? FOR mange slike roser f.eks som hopper og spretter på siden. Sort bakgrunn og lilla tekst er HELLER ikke særlig populært. Gå for duse, behagelige farger (bakgrunn) - noe som er "godt" for øyet å se på. Og lett å lese. Skriv helst på bokmål (sliiiitsomt å lese hjemmeside med dialekt fra Voss..) Prøve å feile det er vel det beste rådet jeg kan gi deg så langt. Les og se på andre sine private hjemmesider, og hent opp tips og råd på hvordan en side KAN se ut...(og hvordan en side IKKE bør se ut) Lykke til :-D Ps: send oss link da når du har ferdig side da vel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå