Gå til innhold

Vask av saue-/lammeskinn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et deilig skinn til barnet vårt og nå trengs det å rengjøres igjen. Tidligere har jeg levert på rens, men jeg kan ikke rense for 300,- hver gang, så jeg tenkte å vaske det. Renseriet har selvsagt dratt av vaskeanvisning på baksiden, så nå forsøker jeg å huske... er det ullvask og milo og gre det etterpå? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det var jeg som var trådstarter i den tråden du linket til. Jeg vasket Ludde i maskinen (ullvask med milo) og hang til tørk. Ludde ble stiv, ekkel og avgikk med døden et par dager senere. ;)

Nå har jeg fått ny Ludde som ligger på sofaen hvor han ikke blir like skitten i påvente av at jeg får tørketrommel en vakker dag og kan prøve og vaske han på nytt! :ler:

Skrevet

Vi vasket skinnet på 40 grader, med milo og det ble kjempegodt.

Ikke som Ludde i det heletatt.

Skrevet
Vi har et deilig skinn til barnet vårt og nå trengs det å rengjøres igjen. Tidligere har jeg levert på rens, men jeg kan ikke rense for 300,- hver gang, så jeg tenkte å vaske det. Renseriet har selvsagt dratt av vaskeanvisning på baksiden, så nå forsøker jeg å huske... er det ullvask og milo og gre det etterpå? Noen som vet?

Ja, jeg gjorde akkurat slik som du beskriver dag jeg vasket vårt skinn.

Fungerte fint det! :)

Skrevet

Takk for tips! Hva grer man med? Børste?

Skrevet
Takk for tips! Hva grer man med? Børste?

Ja, jeg brukte børste. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...