Gå til innhold

Jeg er gift!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Puh, da er det overstått! Eller, det er jo nå drøyt 2 uker siden, men har vært på bryllupsreise i mellomtiden... Det ble en helt herlig dag med en super fest!

Dagen startet tidlig med meg, min forlover og en annen bestevenninne på Grand Hotell i Oslo hvor vi tilbragte natten før. Frokost på rommet, og sminking/styling med en kjempeflink frisør/make-up artist. Hun er nyutdannet og jobber freelance, så det ble en veldig fin pris. Også veldig praktisk å gjøre det på hotellrommet og slippe å stresse avgårde til salong. :)

Pappa kom og hentet oss, vi hentet blomster, og kjørte oppover mot Holmenkollen Kapell hvor vielsen skulle være. Fikk også tid til å stoppe en liten stund og roe nervene i herlig solskinn. Forlover og venninne kom seg inn i kirken, og jeg og pappa gjorde oss klare i våpenrommet. Klokken 13 begynte klokkene å slå, musikken begynte, og de åpnet dørene... Jeg klarte å holde meg i ca 3 sekunder før tårene sprutet da jeg fikk se mannen min fremme ved alteret :grine:

Vielsen var fantastisk fin, og benkeradene var fulle av familie og venner som vi er så glade i! Det føltes som om det var over på et øyeblikk! Etterpå tok vi diverse bilder med familie og venner på kirketrappen, før vi og forlovere dro avsted til et kjempefint lite tjern for å ta bilder (kompis er fotograf). Onkelen til mannen min hadde stillt med en skikkelig stilig veteran-ferrari som vi kjørte i. Var en del som snudde på hodene da den kom brølende bortover gatene ja :)

Etterpå ned til lokalene vi hadde, hvor alle gjestene var samlet ute i gårdsrommet for aperitiff. Middagen ble servert på slaget, og maten smakte helt utsøkt! Ekstremt fornøyd med cateringselskapet! Og alle talene var så fine! Ikke mange øyne som var tørre, hihi. Må si jeg gruet meg litt til å holde tale selv (jeg og forloveren min måtte ut og ha pep-talk et par ganger ;) ), men det gikk veldig bra. Nervene roet seg veldig så fort jeg var i gang med å snakke.

Etter middagen ble det litt mingling mens salen ble ryddet til fest. Så kuttet vi kaken, og danset vals. Det var kjempemoro at omtrent alle gjestene (ca 100 stk) kastet seg inn på dansegulvet så snart vi hadde danset vår dans :)

Vi hadde et skikkelig bra band, og det ble veldig høy stemning med alt fra venner til besteforeldre i ivrig dans :ler:

Nattmat var spekemat, kjempegodt :sikle:

Klokken 2 måtte vi ut av lokalet, men ikke før noen av venninnene mine hadde mast seg til at jeg måtte kaste brudebuketten. Det var hysterisk morsomt å se dem kravle rundt på gulvet i febrilsk jakt etter den o, hellige buketten :legrine:

Hele den yngre garde havnet så på nachspiel (ca 50 stk) hos en kompis. Oops, kanskje en anelse fler enn han hadde sett for seg, men det var ikke mange som hadde lyst til å legge seg på det tidspunktet. Ikke vi heller! Men vi var allikevel blant de første som dro kl. 4 om natten :)

Vi hadde fått tårnsuiten på Grand Hotell til spottpris (kompis som jobber der), så vi tilbrakte 2 herlige netter i luksus etter bryllupet! Det var helt ubeskrivelig å våkne dagen etter med alle minnene, samt champagne og svær frokost som ventet på oss til Oslos beste utsikt!

jeg begynte faktisk dagen med en liten tåreskvett.

Mandagen reiste vi til Italia, hvor vi hadde 12 fantastiske dager (men jeg tror innlegget mitt er langt nok allerede så jeg skal spare dere ;) )

Det er helt utrolig at dagen forløp så glatt! Det eneste jeg kan komme på som ikke var nærmest perfekt var at én venninne ble litt for drita litt for tidlig, og at lyset i underetasjen der cateringfolka holdt på gikk i ca 10 min.

Bilder tilgjengelig her under "wedding" og "wedding2"

Så nå står jeg til tjeneste for alle dere andre kommende bruder her på KG, så bare fyr løs med spørsmål! Jeg har selv fått uvurderlig hjelp her! Lykke til alle sammen! :hjerter_rundt:

Endret av razmatazz
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! ja dette hørtes ut som en perfekt og vellykket dag:)

Har du navnet eller hjemmeside til hun du brukte som make-up artist? Og gjerne navn/hjemmeside til bandet også?

Skrevet (endret)
Gratulerer! ja dette hørtes ut som en perfekt og vellykket dag:)

Har du navnet eller hjemmeside til hun du brukte som make-up artist? Og gjerne navn/hjemmeside til bandet også?

Hei du, ja bandet har hjemmeside: www.somethingsally.com (kan du høre litt av deres egen musikk).

De spiller både eget og cover-låter. Vi hadde mest cover slagere, og det tok virkelig av! Så vidt jeg har hørt ligger de nå på 4.plass på norsktoppen :)

Du kan få kontaktdetaljene til make-up artisten hvis du sender meg en pm (hun har ikke hjemmeside så vidt jeg vet). Har lagt ut et bilde av meg og gommen under galleri-->bryllup-->brudepar. Der kan du se hvertfall håret ganske bra.

Endret av razmatazz
Skrevet

Er ikke registrert her jeg, så får ikke sendt deg en sånn pm. Noen andre måter å få det på?

Skrevet
Er ikke registrert her jeg, så får ikke sendt deg en sånn pm. Noen andre måter å få det på?

Vet ikke om jeg burde legge ut navnet hennes. Er det lov i det hele tatt?

Skrevet
Vet ikke om jeg burde legge ut navnet hennes. Er det lov i det hele tatt?

Nei, tror ikke det. Du kan skrive link, men ikke navn og nummer. Men hvis gjest bruker 2min på å registrere seg så kan du sende til henne. :)

Skrevet

Gratulerer så mye! Høres ut som et kjempevellykket bryllup! Hvilke lokaler leide dere forresten?

Skrevet

Gratulerer så mye :smilyblomst:

Nesten så jeg fikk lyst til å gifte meg en gang til ;)

Skrevet (endret)

Tusen takk for alle gode ord :smilyblomst:

Gratulerer så mye! Høres ut som et kjempevellykket bryllup! Hvilke lokaler leide dere forresten?

Vi hadde det i arkitektenes hus, veldig fornøyd med det!

Har nå lagt ut noen bilder på bebo, kan ses her

(trykk på photos, og så er bildene under "wedding" og "wedding2")

Endret av razmatazz
Skrevet
Må jeg logge inn for å se bildene dine?

Trodde ikke man måtte det. Har endret linken litt, så prøv nå. Si fra hvis det fremdeles ikke virker.

Skrevet
Trodde ikke man måtte det. Har endret linken litt, så prøv nå. Si fra hvis det fremdeles ikke virker.

Jeg får fremdeles ikke sett bildene, får beskjed om å logge inn.

Men jeg har sett bilde av deg på galleriet, så du trenger ikke å stresse. Du var utrolig nydelig :klem:

Skrevet

Gratulerer! Hørtes ut som en fantastisk dag! :bryllup:

Hva slags lokaler hadde dere? Vi er på utkikk etter et lokale i Oslo hvor man kan ordne alt selv, dvs mat og drikke.

Skrevet
Gratulerer! Hørtes ut som en fantastisk dag!  :bryllup:

Hva slags lokaler hadde dere? Vi er på utkikk etter et lokale i Oslo hvor man kan ordne alt selv, dvs mat og drikke.

Oops, det er meg igjen. Så akkurat at du hadde svart på det spørsmålet lenger oppe. Sjekket kartet, og det var jo veldig sentralt og fint! Kan jeg spørre hva du betalte for det?

Skrevet
Oops, det er meg igjen. Så akkurat at du hadde svart på det spørsmålet lenger oppe. Sjekket kartet, og det var jo veldig sentralt og fint! Kan jeg spørre hva du betalte for det?

Vi betalte 6500 kr for lokalet. Men vi måtte leie servise og sånn i tillegg, så det må jo tas med i beregningen. Mat og drikke sto vi fritt til å ordne selv, og det passet oss veldig bra. Må si at beliggenheten var helt utmerket! Mange kunne faktisk gå hjem, og han som hadde nachspielet bodde bare 2 kvartaler unna :-D

Også praktisk at det er taxiholdeplass bare 2 min fra lokalet!

Skrevet

Gratulerer med vel overstått.. det høres ut som en fantastisk dag.. glede seg.. :hoppe:

Middagen ble servert på slaget, og maten smakte helt utsøkt! Ekstremt fornøyd med cateringselskapet!

Hvilket cateringselskap brukte du og hva du ca. betalte pr. person?

Skrevet
Gratulerer med vel overstått.. det høres ut som en fantastisk dag.. glede seg.. :hoppe:

Hvilket cateringselskap brukte du og hva du ca. betalte pr. person?

Jeg brukte Annerledes Brød og Circus (holder til på Stabekk). Helt fantastisk mat! (Spesielt imponert over at de klarte å servere 2 runder med kjempemørt og perfekt stekt kjøtt til samtlige gjester!)

På hjemmesiden dems kan du se priser for diverse 3-retters menyer (www.annerledes.no).

Lykke til videre med planlegging!!

:-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...