Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker Mac og nettleseren Firefox. På enkelte steder (norske, danske og svenske) så følger ikke våre lokale bokstaver med: å, æ, og ø. Noen som veit hvorfor, eller enda mer interessant, hvordan jeg kan gjøre noe med det?

Skrevet

Ups, fant det sjøl under View og Character Encoding :sjarmor:

Skrevet

Kjapp du er å fikse problemer da!

Mac bruker generelt UTF-8 som tegnstandard mens f.eks Windows bruker et eldre tegnsett, ISO-8859 eller noe i den dur. Funker som oftest finfint, eneste er hvis du f.eks skal dele noe på en cvs-server men Windows-brukere, da må du forandre tegnsettet på macen for å unngå æ, ø og å-feil. Kanskje noe a la dette du endret? Jeg bruker forøvrig Firefox selv, og virket fint med UTF-8 her.

Kanskje Windows støtter UTF-8 i Vista? ;)

Skrevet

Ellers så er Safari også en fin nettleser for Mac. Anbefales! :)

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet
Kanskje Windows støtter UTF-8 i Vista? ;)

Det skal du ikke se bort i fra også, og kommer sikkert til å late som de fant det opp ved å kopiere noe greier som ligner og kalle det for MS UTF-8.

Skrevet

Etter råd fra sønnen min begynte jeg med Safari, men siden jeg driver med litt billedbehandling blei det vanskelig, jeg fikk det liksom ikke helt til, på en strømlinjeforma måte. Så jeg gikk over til Firefox som jeg er veldig fornøyd med. Sjøl om det var litt omstendig det her med unicode etc. ;)

Skrevet

Det følger jo bare med..

Men safari har en tendens til å bare lukke seg uten grunn noen ganger..

Men ellers er det mye bedre en IE syntes jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...