Gå til innhold

Ble truet av en utlending i helgen...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lillestrøm slagsmålet føyer seg bare inn i rekken av hendelser. På Lørenskog rett rett ved Lillestrøm var det action for bare noen dager siden. Det føyer seg bare inn i rekken, skjønner du.

Beklager, men hersketeknikkene du bruker (dvs den nedlatende holdningen) gjør meg ikke overbevist om at du har rett. Helt motsatt, faktisk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gamle Alex
Skrevet

Dette blir litt som å si at alle arabere er potensielle terrorister

Skrevet
Dette blir litt som å si at alle arabere er potensielle terrorister

Hvorfor det? Argumnetet er at alle er uskyldige til de gjør noe galt, og de som gjør noe galt og som ikke er norske statsborgere skal ut av landet. Hvorfor vil dere på død og liv beholde de kriminelle som vi i utgangspunktet ikke har noe ansvar for? Jeg fatter det bare ikke.

Skrevet

Ja er det ikke typisk at nå kommer de involverte sytende frem i media og klager over at de ikke er blitt tatt alvorlig hos politiet :frustrert:

merk mine ord men nå er det politiet som kommer til å få gjennomgå fordi de ikke tok truslene alvorlig nok.

Skrevet
Ja er det ikke  typisk at nå kommer de involverte sytende frem i media og klager over at de ikke er blitt tatt alvorlig  hos politiet :frustrert:

merk mine ord men nå er det politiet som kommer til å få gjennomgå fordi de ikke tok truslene  alvorlig nok.

Ja la oss håpe det

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Hvorfor det? Argumnetet er at alle er uskyldige til de gjør noe galt, og de som gjør noe galt og som ikke er norske statsborgere skal ut av landet. Hvorfor vil dere på død og liv beholde de kriminelle som vi i utgangspunktet ikke har noe ansvar for? Jeg fatter det bare ikke.

Fordi det blir for generelt og si send dem hjem+ Send hvor? Til et krigsherjet land.

Det er vel ikke noen bombe at vi ikke klarer å hanskes med kriminnele gjenger i Norge.

Vi klarer jo ikke engang og ha psykiske pasienter, overfylte fenglser, soningskøer, pedofile slipper unna med minimums straffer. Skyting og slagsmål i oslo by er da ikke noe større eller mindre problem en alle de vio ahr fra før.

Når skal vi sende de ut, når de dreper, slår ned noen, misbruker et barn, tvangsgifter dattern sin?

Skrevet (endret)
Fordi det blir for generelt og si send dem hjem+ Send hvor? Til et krigsherjet land.

Det er vel ikke noen bombe at vi ikke klarer å hanskes med kriminnele gjenger i Norge.

Vi klarer jo ikke engang og ha psykiske pasienter, overfylte fenglser, soningskøer, pedofile slipper unna med minimums straffer. Skyting og slagsmål i oslo by er da  ikke noe større eller mindre problem en alle de vio ahr fra før.

Når skal vi sende de ut, når de dreper, slår ned noen, misbruker et barn, tvangsgifter dattern sin?

Hvor naiv går det an å bli. Å hevde at det ikke blir NOE bedre om ikke vi hadde fått ut de kriminelle fremmedkulturelle elemenetene i Norge blir jo helt :hakeslepp: . ( og jeg henviser KUN til de KRIMINELLE av utlendingene) Har du levd i et vakum de siste åra eller?

Da kunne vi heller ha brukt noe av pengen e til å avhjelpe psykiatrien, soningskøer og andre mer prisverdige tiltak.

Og for å ta det første sist. Ja send dem tilbake dit de kom ifra. Driver de med krigslignende ting her i Norge kan de jammen meg fortsette med det i mer hjemlige omgivelser.

Endret av Pheps
Skrevet

Det er dette jeg støtter. Det er mange utlendinger i noege uten pass. De jobber ikke og får ikke penger fra sosialkontoret. Hvor tar de pengene fra?

Hvorfor har vi ansvaret for de. I utgangspunktet så juger de om hvor de kommer fra, eller nekter å si det. Og hvorfor? Fordi de vet de ikke får bli fordi de ikke har krav på det. Det nyeste ( i sverige) er å dope ungene og kalle de grønnskaker som ikke kan sendes ut av langet fordi det er medisinskt uforsvarlig. Hallo??? De doper ungene sine!!

Vi klarer jo ikke engang og ha psykiske pasienter, overfylte fenglser, soningskøer, pedofile slipper unna med minimums straffer. Skyting og slagsmål i oslo by er da  ikke noe større eller mindre problem en alle de vio ahr fra før.

Vi har nok trøberl her som vi ikke kan hanskes med så hvorfor ta imot felre?

Og tilbake til et krigsherjet land? Ja, hvis alternativet er at de starter "krig" her så kan de heller komme seg hjem og krige der. Det er ingen forskjell på om de skyter naboen på Tveita eller i Kabul. De skyter.

Til det siste. Hvis noen dreper, misshandler barn eller tvangsgifter bort barna sine så tilpasser de seg ikke samfunnet i Norge. Da kan de reise tilbake dit de kom fra hvor det er godkjent å brenne barnebrudene og kaste syre på dem, evnt. steine de til døde.

Skrevet

Hvis de visste at de ble hjemsendt dersom de begikk lovbrudd, kanskje de tenkte seg litt om før de begikk lovbrudd. Og om de ikke tenkte seg om, vel, synd for dem.

Skrevet

Jeg kan heller ikke skjønne at f.eks. en tysker som blir tatt for smugling ikke han sone i Tyskland. Hvorfor fylle opp norske fengsler?

En tyrker tenker seg kanskje bedre om hvis han vet han må sone på fjellet i en glovarm celle med 30 andre tyrkere hvis han blir tatt. Luksusen de opplever i norge kan jo ikke sammenlignet. Få fengselsfuglene hjem dit de hører hjemme og la oss ruke de pengene der de så sårt trengs og mangler.

Skrevet

i alle de tilfellene så klart.

Gjest Gamle Alex
Skrevet (endret)
Hvor naiv går det an å bli. Å hevde at det ikke blir NOE  bedre om ikke vi  hadde fått ut de kriminelle fremmedkulturelle elemenetene i Norge blir  jo helt  :hakeslepp:  . ( og jeg henviser KUN til de KRIMINELLE av utlendingene) Har du levd i et vakum de siste åra eller?

Jeg har iike asgt at det ikke blir noe bedre, men sier at det er ikke rart vi ( politiet) klarer å hanskes med det, når vi ikke tat tak i de andre tingene først.

Nei har ikke levd i et vakum, men er kanskje ikke like naiv som deg som mener at alt løser seg ved å sende alle ut.

Vi klarer jo ikke engang å bli kvitt Krekar

Endret av Pheps
Gjest Gamle Alex
Skrevet
Hvis de visste at de ble hjemsendt dersom de begikk lovbrudd, kanskje de tenkte seg litt om før de begikk lovbrudd. Og om de ikke tenkte seg om, vel, synd for dem.

men Norske Statsboreger vet jo at muligheten for å havne i fengsel er der hvis de gjør noe kriminelt , det stopper jo ikke de

Skrevet

Hva om folk kommer fra et rettsløst samfunn hvor vold og kriminalitet er dagligdags? Vil ikke slike traumatiserte mennesker ha lettere for å ty til vold enn andre? Skal slike mennesker, som har opplevd lite godt her i livet, aldri få en sjans? Eller få hjelp? Skal tidligere barnesoldater fra Liberia f.eks., bare shippes tilbake fordi de ikke kan oppføre seg?

Skrevet
Hva om folk kommer fra et rettsløst samfunn hvor vold og kriminalitet er dagligdags? Vil ikke slike traumatiserte mennesker ha lettere for å ty til vold enn andre? Skal slike mennesker, som har opplevd lite godt her i livet, aldri få en sjans? Eller få hjelp? Skal tidligere barnesoldater fra Liberia f.eks., bare shippes tilbake fordi de ikke kan oppføre seg?

Hvorfor skal Norge ta seg av dem?

Skrevet (endret)

Jeg har iike asgt at det ikke blir noe bedre, men sier at det er ikke rart vi ( politiet) klarer å hanskes med det, når vi ikke tat tak i de andre tingene først.

Nei har ikke levd i et vakum, men er kanskje ikke like naiv som deg som mener at alt løser seg ved å sende alle ut.

Vi klarer jo ikke engang å bli kvitt Krekar

Hvis vi skal bruke 10 milioner (jada jada, jeg skrev bare et tall) i potten mot kriminelle, så er det alltid for lite penger. Det vil alltid være de kriminelle som vinner i det lange løp. Hvorfor ikke kvitte oss med f.eks. 10% av de kriminelle?

Da kan pengene de koster oss brukes til resten og vi vil ha større sjanse for å vinne "krigen".

men Norske Statsboreger vet jo at muligheten for å havne i fengsel er der hvis de gjør noe kriminelt , det stopper jo ikke de

Nei det vet vi. Og vi har ikke plass til alle som skal sone heller. Hvorfor? Fordi det bla sitter en haug med utlendinger i felgslene som fint kunne sonet hjemme (og under kummerligere forhold). Men da kan vi bruke pengene vi sparer til å bekjempe de "norske" kriminelle.

Endret av Pheps
Skrevet

-og dessuten får alle en sjans først: Det er bare de kriminelle vi vil hive ut.

Skrevet

Hvorfor er det vårt problem?

Skal min datter risikere å bli drept av en av de bare fordi det er synd på dem?

Kan vi ikke hjelpe dem i deres eget hjemland?

Skrevet

Med fare for å virke kynisk. Men ja!

Verden er urettferdig og vi kan ikke redde alle sammen.Og noen er faktiskt ikke i stand til å bli reddes uansett hvor mye ressurser som settes inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...