Gå til innhold

Ble truet av en utlending i helgen...

Fremhevede innlegg

Gjest Bellatrix
Skrevet
Kriminelle innvandrere, få dem ut. Faen heller, vi kan jo få til en deal her da. Sende a- og b-gjengen til midtøsten, leie dem ut som soldater hele hurven. Egne våpen har dem også. Må jo være midt i blinken...

Men fra spøk til revolver, kriminelle innvandrere uten norsk statsborgerskap burde bli sendt på huet og rævva tilbake der de kom fra, uansett hva slags samfunnskrise det måtte være der. Vi kan gi dem opphold osv, så lenge de oppfører seg. Men når de prøver å dra problemene sine inn i landet vårt mener jeg grensen er nådd. One strike and you're out! Har du ikke norsk statsborgerskap, og du får no på rullebladet ditt, ja da har du bevist at du ikke har noe her å gjøre. Punktum.

Hva skal vi gjøre med nordmenn som bryter loven? Straffe dem etter Norsk lov! Men kriminelle innvandrere og asylsøkere uten norsk statsborgerskap har veldig lite her å gjøre. Samma faen åssen hudfarge de har.

Nja. Er enig i at kriminelle utlendinger må ut, men ikke etter ett lovbrudd og ikke om de risikerer å bli drept i hjemlandet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eller hva med en pakistansk alenemor som ikke snakker norsk og har en sønn med ADHD. Vanskelig å skjønne hva som er galt, vanskelig å kommunisere med helsevesenet (de sparer på tolker nå, "Få femåringen til å tolke for deg, da vel"...).

Det finnes nok av vanskelige skjebner blant de som kommer til Norge.

Har livet ditt vært litt vanskelig, sier du? Noen år i flyktningleir? En oppvekst preget av krig og elendighet? Forfølgelse i hjemlandet? Mannen din er død, du kan ikke norsk, du savner familie og slekten langt vekk fra dette iskalde landet?

Pytt, her gjøres ingen forskjell. Straff skal alle få!

For øvrig: Jeg er helt enig i at voldsproblematikk må prioriteres. Alle voksne mennesker som begår kriminelle handlinger skal ta sin straff. Men denne diskusjonen synes jeg går over alle støvleskaft....

Spørsmålet ditt er selvsagt satt på spissen, men et godt poeng. En familie i en slik situasjon ville høyst sannsynligvis fått hjelp fra første stund.

Hva med den pakistanske alenemoren som ikke snakker norsk og har en sønn som er vanekriminell? Som har flere voldsdommer, vært innblandet i en rekke kriminelle handlinger osv osv. Ingen behandling ser ut til å hjelpe. Skal man bare la han holde på? Sette han inn? La han sone 2-3 mnd før han slipper ut igjen og fortsetter? Helt til han dreper noen kanskje? Eller begynner å skyte villt rundt seg på et område hvor det befinner seg veldig mange sivile, inkl. barn? Ps. personen har ikke norsk statsborgerskap. Hva skal vi gjøre med en slik person?

Skrevet
Hva skal vi gjøre med en slik person?

Han sender vi tilbake til Pakistan sammen med moren som er alenemor.

Der har han mulighet til å benytte sitt norske nettverk til å fortsette den kriminelle løpebanen. Alenemora driter vi i - spiller ingen rolle om hun blir steinet til døde.

Skrevet
Han sender vi tilbake til Pakistan sammen med moren som er alenemor.

Der har han mulighet til å benytte sitt norske nettverk til å fortsette den kriminelle løpebanen.  Alenemora driter vi i - spiller ingen rolle om hun blir steinet til døde.

Dersom han kan bli dømt for sine kriminelle handlinger, og har vært inn og ut av fengsel en rekke ganger vil jeg tro at han er over 18 og kan ta sin straff alene. Moren behøver ikke bli berørt av dette.

Skrevet

Hehe.. går å diskuterer SEX jeg.. For DET kan jeg :ler: Så der har du den, Aline! :tunge1:

Skrevet
Jeg tror du bekymrer deg unødig her, du.

Som mor til tre og beboer i en av bydelene i Oslo med desidert tettest innvandrerbefolkning, kan jeg med hånden på hjertet si at dette aldri har vært noe problem.

Hvordan går det i det hele tatt da? Og hvor lenge har ungene omgått disse utenlandske barna?

Skrevet

Nigo-san, har du virkelig troa på at Politi og norske myndigheter vil sette igang slike program som koster enormt mye mer enn hva den delen av samfunnet får av budsjettet? Jeg har ikke det.

Og ja, personen jeg beskrev kunne like gjerne vært norsk, men det er ikke det vi diskuterer nå. Nå diskuterer vi kriminelle uten norsk statsborgerskap. Og andregenerasjons innvandrere er etter høy sannsynlighet norske statsborgere, og dermed nordmenn pr.def.. Som sagt tidligere så ser ikke jeg på hudfarge, religion osv når jeg definerer en nordmann i denne debatten. Norsk statsborgerskap = nordmann uansett hudfarge.

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Nei, jeg mener uansett alder. Dersom en drittunge ikke kan oppføre seg er det foreldrenes ansvar. Så kanskje foreldre anstrenger seg litt mer for følge med ungene sine. Og sannsynligvis har barn med utenlandsk statsborgerskap også foreldre med det samme.

Men som en annen skrev her .

Hvis en 9 årig svenske knuser et vindu, skal han da sendes ut av landet , eller hvor setter du grensen ved utsendig og taes det noe hensyn til hvilket land de sendes tilbake til?

Skrevet

Jeg blir satt ut og skremt av hvor enkle løsninger folk har. Jada, det er bare å sende "hjem" alle lovbrytere, så er alt løst og alle har det bra! :ironi:

Skrevet

Pokkern Nigo, når du skriver svar i sitatet mitt får jeg ikke sitert deg! hehe, men jeg overlever. Er uansett en oversiktelig metode du benytter deg av. Uansett:

Hvordan utkastelse skal løse gjengkriminaliteten? Der har du helt rett. Skal man kaste ut de kriminelle uten norsk statsborgerskap vil nok ikke de aller fleste gjengene bli berørt. Men hvordan skal man løse det? Joda, som du sier så er politi og politikere i full gang med å planlegge både det ene og det andre som er så flott. Dette har de også gjort før, og vi ser jo resultatet. Men forhåpentligvis har de lært av tidligere forsøk og vil neppe gjøre samme feil igjen. Kanskje vil de få bukt på det dersom de blir mer aggressive i sin kamp mot gjengmiljøene, og samtidig gir de kriminelle enda strengere straffer enn tidligere.

Men kriminelle innvandrere og asylsøkere som ikke har norsk statsborgerskap burde bli sendt hjem dersom de begikk en kriminell handling.

Skrevet
Men kriminelle innvandrere og asylsøkere som ikke har norsk statsborgerskap burde bli sendt hjem dersom de begikk en kriminell handling.

"– Vi ser at mange holder seg unna kriminalitet mens søknadene om statsborgerskap blir behandlet. Men når de er blitt norske statsborgere opplever de seg som trygge, og da setter de i gang, sier han. " - Zarar Bokhari i rb.no.

Skrevet
"– Vi ser at mange holder seg unna kriminalitet mens søknadene om statsborgerskap blir behandlet. Men når de er blitt norske statsborgere opplever de seg som trygge, og da setter de i gang, sier han. " - Zarar Bokhari i rb.no.

Prøvetid i 3 år f.eks? Bryter man loven (fartsovertredelser og "allminnelig" kriminalitet er ikke inkl. Gjentatte brudd er inkl. eller noe i den duren) innen prøvetiden mister man statsborgerskapet og åker rett ut.

Skrevet

Prøvetid høres bra ut. Tre år er litt lite syns jeg. Hva med ti?

Skrevet

Hva med livstids prøvetid? Og selvfølgelig er "alminnelig" kriminalitet greit... :ironi:

Skrevet

norge for normenn..

gosj jeg blir matt av endel tanker her. :overrasket:

Skrevet
Nja. Er enig i at kriminelle utlendinger må ut, men ikke etter ett lovbrudd og ikke om de risikerer å bli drept i hjemlandet.

Ja deres liv er jo selvfølgelig 10 ganger mer verdt enn et norsk liv :ironi:

Spørr familien til legen som ble knivtukket og mora til kjetil hva hun synes.

Skrevet
Ja deres liv er jo selvfølgelig 10 ganger mer verdt enn et norsk liv :ironi:

Spørr familien til legen som ble knivtukket og mora til kjetil hva hun synes.

Hvem har sagt noe om 10 ganger mer verdt? Alle mennesker er like mye verdt i mine øyne, selv om noen gjør dumme valg i livet. (Jeg er ikke for dødsstraff, noe du ser ut til å være.)

Skrevet
Hvem har sagt noe om 10 ganger mer verdt? Alle mennesker er like mye verdt i mine øyne, selv om noen gjør dumme valg i livet. (Jeg er ikke for dødsstraff, noe du ser ut til å være.)

Vel i valget om å redde min norske(etnisk) nabo eller et medlem av feks a eller b gjengen så hadde jeg ikke vært i tvil nei hvem jeg hadde latt i stikken :roll:

Skrevet
Vel  i valget  om  å redde min norske(etnisk) nabo eller et medlem  av feks a eller b  gjengen så hadde jeg ikke vært i tvil nei hvem jeg hadde latt i stikken  :roll:

Din mørkhudede nabo eller det norske gjengmedlemmet, da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...