Gjest Gjesta Skrevet 28. august 2006 #81 Skrevet 28. august 2006 Hva er problemet? En ni tiåring er under sine foreldres ansvar. Om de ikke greier å holde ungen i øra slik at h*n holder seg unna kriminalitet og ulovligheter, ut med seg. Både barn og foreldre. Prevensjon heter det.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #82 Skrevet 28. august 2006 Barnet er foreldrenes ansvar. Dersom en 9-åring er kriminell er det noe forferdelig galt, og jeg har mine største tvil om at foreldrene ville klart å få ungen på rett kjøl, eller brydde seg nevneverdig. Hjem med dem også, uansett om de kommer fra Sverige, England, Somalia eller USA. ← Hva hvis foreldrene ikke er istand til å ta vare på barnet sitt på en forsvarlig måte? Driter man da i barnet og mener det er barnets feil at det har foreldre som ikke kan ta seg av det?
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #83 Skrevet 28. august 2006 Hva er problemet? En ni tiåring er under sine foreldres ansvar. Om de ikke greier å holde ungen i øra slik at h*n holder seg unna kriminalitet og ulovligheter, ut med seg. Både barn og foreldre. Prevensjon heter det. ← Ja, la barna lide for foreldrenes utilstrekkelighet.
Gjest Naria Skrevet 28. august 2006 #84 Skrevet 28. august 2006 Jeg blir helt matt av enkelte holdninger her inne. Evelina og superlammet, og evt andre som har samme meninger. Hvilken kriminell handling kvalifiserer til utsendelse? Knuse ei rute, naske en Bugg på koisken eller må det alvorligere forbrytelser til?
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #85 Skrevet 28. august 2006 Hehe nei, jeg er helt uerfaren. ← Det vet jeg. Hvorfor forsøker du heller ikke å moderere innleggene dine litt hvis du ikke har så mye kunnskap på området? Er ikke alltid synsing er like gangbart.
Superlammet Skrevet 28. august 2006 #86 Skrevet 28. august 2006 Hva hvis foreldrene ikke er istand til å ta vare på barnet sitt på en forsvarlig måte? Driter man da i barnet og mener det er barnets feil at det har foreldre som ikke kan ta seg av det? ← Barnet i seg selv ville aldri blitt stemplet som kriminell fordi vi har en kriminell lavalder her i landet. En 9-åring vil derfor ikke bli dømt som kriminell ei heller få noe på rullebladet sitt.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #87 Skrevet 28. august 2006 Link til et kart, hun vet nok ikke hvor Somalia er ← Soma er et bolig- og landbruksområde mellom Sandnes og Sola. Somalia er et avgrenset område som i dag består av boliger og utmark, men skal etter den nylig rullerte kommuneplanen bygges ytterligere ut til boligformål. Heimevernet har allerede en leir der, Somaleiren. Plass til mange der!
Superlammet Skrevet 28. august 2006 #88 Skrevet 28. august 2006 Det vet jeg. Hvorfor forsøker du heller ikke å moderere innleggene dine litt hvis du ikke har så mye kunnskap på området? Er ikke alltid synsing er like gangbart. ← Veldig sant. Synsing er en uting. Eller hva?
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #89 Skrevet 28. august 2006 Barnet i seg selv ville aldri blitt stemplet som kriminell fordi vi har en kriminell lavalder her i landet. En 9-åring vil derfor ikke bli dømt som kriminell ei heller få noe på rullebladet sitt. ← Å? Iflg. Evelina skal jo niåringen i fengsel.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #90 Skrevet 28. august 2006 Veldig sant. Synsing er en uting. Eller hva? ← Blir noe dumt når man ikke har peiling ja.
Ciara Skrevet 28. august 2006 #91 Skrevet 28. august 2006 Hva er problemet? En ni tiåring er under sine foreldres ansvar. Om de ikke greier å holde ungen i øra slik at h*n holder seg unna kriminalitet og ulovligheter, ut med seg. Både barn og foreldre. Prevensjon heter det. ← Problemet er at denne tiåringen får lide, og ikke får ordentlig hjelp heller. Saken er at innvandrere ofte har det vanskelig fordi de ikke blir behandlet bra her (rasisme, fordommer, får ikke jobb, blir stemplet som snyltere og kriminelle - bare se på tråden her). Mange problemer som innvandrere får må Norge se seg i hvert fall delvis ansvarlige for. Og da kan man ikke gi blaffen i ansvaret man har og sende problemet til et annet land der alt vil bli verre. Skal jeg være ærlig, så mener jeg at slike som vil sende ut innvandrere (til og med barn!) selv om de vet at konsekvensen er null hjelp og dårligere kår - ja, de er rett og slett egoistiske. Det virker som om det ikke spiller noen rolle hvordan det går med disse menneskene så lenge noen selvrettferdige nordmenn slipper å se dem. Men rett gjerne på meg, jeg ønsker virkelig at jeg tar feil.
Superlammet Skrevet 28. august 2006 #92 Skrevet 28. august 2006 Å? Iflg. Evelina skal jo niåringen i fengsel. ← Er nicket mitt Evelina?
Superlammet Skrevet 28. august 2006 #93 Skrevet 28. august 2006 Blir noe dumt når man ikke har peiling ja. ← Indeed!
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #94 Skrevet 28. august 2006 Er nicket mitt Evelina? ← Nei, men av en eller annen grunn (som jeg ikke forstår) er hun deltager i denne diskusjonen. Hun har skrevet at kriminelle uansett alder skal puttes i fengsel - derfor blir det nærliggende å diskutere også det (selv hvor vanvittig det er).
Superlammet Skrevet 28. august 2006 #95 Skrevet 28. august 2006 Nei, men av en eller annen grunn (som jeg ikke forstår) er hun deltager i denne diskusjonen. Hun har skrevet at kriminelle uansett alder skal puttes i fengsel - derfor blir det nærliggende å diskutere også det (selv hvor vanvittig det er). ← Hva andre debattanter måtte mene får stå for deres regning. Ikke min. Jeg spanderer ikke meninger på folk, eller for folk.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 28. august 2006 #96 Skrevet 28. august 2006 Dæven...Og jeg som trodde VGD var lavmål.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #98 Skrevet 28. august 2006 Hva andre debattanter måtte mene får stå for deres regning. Ikke min. Jeg spanderer ikke meninger på folk, eller for folk. ← Monologer er bra i diskusjoner
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #99 Skrevet 28. august 2006 Nigo-san! ← Helt enig, og jeg er skremt at det ikke er allmenn forståelse for det hun skriver.
Snasen Skrevet 28. august 2006 #100 Skrevet 28. august 2006 Interessant. Det er altså vennene dine som håner og skyter, hvis du mener det du skriver her. Jeg er enig med deg, hjem med dem! ← Ja...faktisk så er flere av dem bekjente av meg. Venner vil jeg ikke kalle dem da det er å dra den litt langt. Heldigvis for meg har de hverandre å skyte på og er opptatt med det, men litt kjedelig når jeg ser en bekjent som er forlovet med en venninne holde på sånn. Ja, da ønsker jeg vel "vennene" min hjem igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå