Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #61 Skrevet 28. august 2006 Hele poenget ligger jo der: De som ikke er norske statsborgere skal på huet og ræva ut med en gang de beviser at de ikke kan oppføre seg. ALLE NORSKE STATSBORGERE; uavhengig av alder, størrelse, farge, trosretning, fetisj eller annet, skal hives i fengsel prompte ← Poenget var at det ikke stod noe om ikke-norske mennesker i det du siterte fra meg. Poenget er at det kan være greit å svare i henhold til sitatet - og til slutt er poenget at det hadde vært interessant å vite hvordan fengselsopphold for en kriminell 9-åring burde artet seg - kan du forklare det siste?
Gjest Fruktfat Skrevet 28. august 2006 #62 Skrevet 28. august 2006 Setter pris på om du tar med hele setningen neste gang. Poenget var at dette er personer uten tilknytning til Norge på noe som helst vis, altså verken tidligere beboere med norsk statsborgerskap, eller folk som oppholder seg her uten. ← jeg mente de uten norsk statsborgerskap som oppholder seg i norge.
Gjest Gjesta Skrevet 28. august 2006 #63 Skrevet 28. august 2006 Uavhengig av alder? Nå tar du vel litt hardt i her? ← Nei, jeg mener uansett alder. Dersom en drittunge ikke kan oppføre seg er det foreldrenes ansvar. Så kanskje foreldre anstrenger seg litt mer for følge med ungene sine. Og sannsynligvis har barn med utenlandsk statsborgerskap også foreldre med det samme.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #64 Skrevet 28. august 2006 Pirke pirke. ← Latterlig og umodent "argument". Tenk litt på hva enkelte av dere slenger ut av uvitenhet her, så trenger ikke folk med noe mer innsikt å poengtere feilene deres.
Gjest Gjesta Skrevet 28. august 2006 #65 Skrevet 28. august 2006 Poenget var at det ikke stod noe om ikke-norske mennesker i det du siterte fra meg. Poenget er at det kan være greit å svare i henhold til sitatet - og til slutt er poenget at det hadde vært interessant å vite hvordan fengselsopphold for en kriminell 9-åring burde artet seg - kan du forklare det siste? ← Niåringer med norsk statsborgerskap som gjør noe kriminelt blir tatt til vares av barnevernet. Niåringer som IKKE har norsk statsborgerskap bør sendes ut av landet.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #66 Skrevet 28. august 2006 Nei, jeg mener uansett alder. Dersom en drittunge ikke kan oppføre seg er det foreldrenes ansvar. Så kanskje foreldre anstrenger seg litt mer for følge med ungene sine. Og sannsynligvis har barn med utenlandsk statsborgerskap også foreldre med det samme. ← *GRØSS* Er det lov i dette landet at folk med sånne meninger går løse?
Superlammet Skrevet 28. august 2006 #67 Skrevet 28. august 2006 Er det lovbrudd å ikke være norsk også, nå?? ← Ja visst faen! Forhåpentligvis skjønte du hva jeg mente. Hvis ikke finner du teskjeer i andre skuffen.
Ciara Skrevet 28. august 2006 #68 Skrevet 28. august 2006 Nei, jeg mener uansett alder. Dersom en drittunge ikke kan oppføre seg er det foreldrenes ansvar. Så kanskje foreldre anstrenger seg litt mer for følge med ungene sine. Og sannsynligvis har barn med utenlandsk statsborgerskap også foreldre med det samme. ← Så du mener at en tiåring kan hives i fengsel? Jaja, du og jeg kommer aldri til å bli enige, dette blir jo bare verre og verre
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #69 Skrevet 28. august 2006 Niåringer med norsk statsborgerskap som gjør noe kriminelt blir tatt til vares av barnevernet. Niåringer som IKKE har norsk statsborgerskap bør sendes ut av landet. ← Detta har du greie på!!
Gjest Gjesta Skrevet 28. august 2006 #70 Skrevet 28. august 2006 Så du mener at en tiåring kan hives i fengsel? Jaja, du og jeg kommer aldri til å bli enige, dette blir jo bare verre og verre ← Nei jeg mener at en tiåring som ikke er norsk statsborger skal ut av landet, og at en tiåring som ER norsk statsborger skal tas hånd om av barnevernet, slik vi allerede har praksis på her i landet
Superlammet Skrevet 28. august 2006 #71 Skrevet 28. august 2006 Latterlig og umodent "argument". Tenk litt på hva enkelte av dere slenger ut av uvitenhet her, så trenger ikke folk med noe mer innsikt å poengtere feilene deres. ← Selvsagt, skal passe på skjørhetsfaktoren her og sette på meg silkehanskene igjen. Beklager så meget.
Gjest Naria Skrevet 28. august 2006 #73 Skrevet 28. august 2006 (endret) Niåringer med norsk statsborgerskap som gjør noe kriminelt blir tatt til vares av barnevernet. Niåringer som IKKE har norsk statsborgerskap bør sendes ut av landet. ← Jaha, så du ville ikke hatt noen problemer med å sende et barn på 9 år hjem til Somalia alene? Eller bør foreldrene sendes også, selv om de ikke har gjort noe galt? Endret 28. august 2006 av Naria
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #74 Skrevet 28. august 2006 Nei jeg mener at en tiåring som ikke er norsk statsborger skal ut av landet, og at en tiåring som ER norsk statsborger skal tas hånd om av barnevernet, slik vi allerede har praksis på her i landet ← Ja, send tiåringen på hue og ræva ut. Her taler åpenbart en menenske som uten tvil har peiling på barns utvikling og modenhet. Dette er reinspikka galskap.
Ciara Skrevet 28. august 2006 #75 Skrevet 28. august 2006 Nei jeg mener at en tiåring som ikke er norsk statsborger skal ut av landet, og at en tiåring som ER norsk statsborger skal tas hånd om av barnevernet, slik vi allerede har praksis på her i landet ← Du skrev at de skulle kastes i fengsel i et innlegg lenger opp. Den tiåringen uten norsk statsborgerskap, skal han få med seg foreldrene sine når han kastes ut? Hvordan tror du det går med en kriminell tiåring (som sannsynligvis har en del personlige problemer) dersom han kastes ut av landet han har vokst opp i og inn i et land han ikke kjenner? Tror du han blir mindre kriminell da?
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #76 Skrevet 28. august 2006 Jaha, så du ville ikke hatt noen problemer med å sende et barn på 9 år hjem til Somalia alene? Eller bør foreldrene sendes også, selv om det ikke har gjort noe galt? ← Link til et kart, hun vet nok ikke hvor Somalia er
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #77 Skrevet 28. august 2006 ja ← Nei Evelina - du har ikke det, veldig synd du ikke ser det selv.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #78 Skrevet 28. august 2006 Selvsagt, skal passe på skjørhetsfaktoren her og sette på meg silkehanskene igjen. Beklager så meget. ← Hvis det er det du kaller debatteknikk, så gjerne det, men du har kanskje ikke så stor erfaring innen det området
Superlammet Skrevet 28. august 2006 #79 Skrevet 28. august 2006 Jaha, så du ville ikke hatt noen problemer med å sende et barn på 9 år hjem til Somalia alene? Eller bør foreldrene sendes også, selv om de ikke har gjort noe galt? ← Barnet er foreldrenes ansvar. Dersom en 9-åring er kriminell er det noe forferdelig galt, og jeg har mine største tvil om at foreldrene ville klart å få ungen på rett kjøl, eller brydde seg nevneverdig. Hjem med dem også, uansett om de kommer fra Sverige, England, Somalia eller USA.
Superlammet Skrevet 28. august 2006 #80 Skrevet 28. august 2006 Hvis det er det du kaller debatteknikk, så gjerne det, men du har kanskje ikke så stor erfaring innen det området ← Hehe nei, jeg er helt uerfaren. Der tok du meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå