:-) anna Skrevet 29. august 2006 #181 Del Skrevet 29. august 2006 Veldig enig med Ciara og Gamle Alex her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 29. august 2006 #182 Del Skrevet 29. august 2006 Dere får bare stemme Frp da, vet dere, så får dere se hvor bra det går med landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 29. august 2006 #183 Del Skrevet 29. august 2006 Med fare for å virke kynisk. Men ja! Verden er urettferdig og vi kan ikke redde alle sammen.Og noen er faktiskt ikke i stand til å bli reddes uansett hvor mye ressurser som settes inn. ← Nei, du har rett i at verden er urettferdig og ikke alle kan reddes. Men jeg synes vi er moralsk forpliktet til å prøve å hjelpe så mange som vi kan. Og da særlig de som faktisk har fått opphold her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 29. august 2006 #184 Del Skrevet 29. august 2006 Dere får bare stemme Frp da, vet dere, så får dere se hvor bra det går med landet. ← Hersketeknikk. Er jeg nødt til å stemme FRP fordi jeg ikke vil ha drapsmenn gående rundt i sammfunnet? Hva skal du stemme da? På kardemommeloven? Jeg stemmer ikke FRP for jeg er uenig i masse de står for. Jeg har faktisk ikke stemmerett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gamle Alex Skrevet 29. august 2006 #185 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Dere får bare stemme Frp da, vet dere, så får dere se hvor bra det går med landet. ← Endret 29. august 2006 av Pheps Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #186 Del Skrevet 29. august 2006 Nei, du har rett i at verden er urettferdig og ikke alle kan reddes. Men jeg synes vi er moralsk forpliktet til å prøve å hjelpe så mange som vi kan. Og da særlig de som faktisk har fått opphold her. ← Det er tull at de barnesoldatene du referer til har opphold i norge. De fleste av dem sitter jo på asylmottak og det betyr da at deres søknad om asyl ikke er behandlet. Så det er mao ingenting i veien for å sende dem ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 29. august 2006 #187 Del Skrevet 29. august 2006 Nei, du har rett i at verden er urettferdig og ikke alle kan reddes. Men jeg synes vi er moralsk forpliktet til å prøve å hjelpe så mange som vi kan. Og da særlig de som faktisk har fått opphold her. ← Hva med de som juger seg inn i landet? De får jo bli i mange år før de sendes hjem. Krekar som du nevnte, blir vi ikke kvitt. Hans ord kan sette norge i fare, men han får alikevel bli her. Det er for farlig å sende han hjem siers det. I mellomtiden så reiser han hjem og trener opp soldatene sine på fjellet sitt. Hva er det for noe tull? Molboland... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 29. august 2006 #188 Del Skrevet 29. august 2006 Hvorfor skal Norge ta seg av dem? ← Det er et komplekst spørsmål. Det har historiske grunner, det har etiske grunner, det har humanitære grunner, og ikke minst har det politiske grunner. Det enkelste er vel å svare: fordi vi er et av landene i verden som har mulighetene til å være med å gjøre verden bedre. Og den muligheten gir oss også et medmennesklig ansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #189 Del Skrevet 29. august 2006 Hersketeknikk. Er jeg nødt til å stemme FRP fordi jeg ikke vil ha drapsmenn gående rundt i sammfunnet? Hva skal du stemme da? På kardemommeloven? Jeg stemmer ikke FRP for jeg er uenig i masse de står for. Jeg har faktisk ikke stemmerett. ← Enig med deg ! Jeg vil ha røkkelet ut jeg også uten at jeg nødvendigvis stemmer FRP av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 29. august 2006 #190 Del Skrevet 29. august 2006 Hersketeknikk. Er jeg nødt til å stemme FRP fordi jeg ikke vil ha drapsmenn gående rundt i sammfunnet? Hva skal du stemme da? På kardemommeloven? Jeg stemmer ikke FRP for jeg er uenig i masse de står for. Jeg har faktisk ikke stemmerett. ← For hersketeknikker er det ingen tidligere i denne tråden som har benyttet seg av... Du har ikke stemmerett? Jaja, om du hadde stemmerett skulle du jo selvsagt få stemme på hva du vil, men dersom dette er en viktig sak for deg er det jo FrP som ligger nærmest i denne saken. Men hva du mener om dem generelt vet jo nødvendigvis ikke jeg noe om. Det er tull at de barnesoldatene du referer til har opphold i norge. De fleste av dem sitter jo på asylmottak og det betyr da at deres søknad om asyl ikke er behandlet. Så det er mao ingenting i veien for å sende dem ut. ← Jeg skal gladelig innrømme at jeg ikke kjenner til om barnesoldater har opphold i Norge. Jeg brukte dem som eksempel på alvorlig traumatiserte mennesker som faktisk har opphold her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. august 2006 #191 Del Skrevet 29. august 2006 Takk anna Endelig noen som kom med et innspill som går på at vi nordmenn faktisk har et ansvar, ikke bare for vår egen hvite nabo, men også andre. Å sende syke mennesker med ymse problemer til krigsherjede områder er ikke en løsning som et sivilisert land kan være seg bekjent av i 2006. Vi må ta fatt i problemene som en gang finnes her. Bedre oppfølging av flyktninger/ innvandrere er en god begynnelse. Ps. Ikke mye yndighet over måten du uttrykker deg på Evelina, kanskje du burde revurdere din egen selvskrytende signatur/profil litt? Omtanke for andre er tydeligvis ikke en av dine sterkeste sider. Å sende barn tilbake til ukjente land fordi "foreldrene ikke klarer å holde orden på dem?" Unnskyld meg, men du burde skamme deg. Og bare sånn at det er sagt, jeg har ikke spesielt lyst å være omgitt av kriminelle enten de er utlendinger eller etniske nordmenn, men da bør vi ta fatt i de sosiale problemene som faktisk eksisterer i dette landet, og ikke bite på de billige valgtriksene til Frp om at løsninga på alt er å få ut de "farlige" utlendingene. Få blikket opp fra navelen da! MEDMENNESKELIG ANSVAR! Hvorfor er dere så opptatt av å skille mellom oss og dem? Er vi bedre kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #192 Del Skrevet 29. august 2006 Hvorfor er dere så opptatt av å skille mellom oss og dem? Er vi bedre kanskje? ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå