Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #141 Skrevet 28. august 2006 Hjelper ikke at de er norske statsborgere. Hvis de blir kriminelle så skulle de vært sendt ut. ← Så alle kriminelle bør sendes ut? Hvor da om jeg ør spørre?Til besteforeldrenes hjemland? Jeg har utenlandske aner, burde jeg bli sendt til et land jeg aldri har vært om jeg gjør noe kriminelt?
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #142 Skrevet 28. august 2006 i helgen var jeg og en venninne ute og drakk øl og danset på det lokale utestedet. Der møtte jeg naboen, og vi kom litt i prat. Ikke noe mer enn å hilse. Men så begynte han å bli litt innpåsliten. Og etter nok høflige avvisninger, så fortsatte han å følge etter oss, og snakketil oss. Til slutt sa vi det som det var: "nå har vi bedt deg om å gå vekk flere ganger, så kan du stikke???!!!!!" da begynte han å kalle min venninne hvit hore, og tispe og diverse. Jeg reiste meg opp foran han, og ba han om å dra til helvete. Vi hadde jo prøvd å avvise han høflig.. da tok han flasken opp i trynet mitt og sa at han skulle knuse flaska i kjeften min. En gutt som hadde hørt ig sett dette, kom bort og dra vekk idioten! Ringte kjæresten og når han kom å møtte meg. Skjedde en episode til litt senere, a han oppførte seg truende igjen. Nå har jeg fått nok.. Har aldri hatt problemer med utlendinger. De er jo som oss.. Men når man ser all den kriminaiteten som har skjedd de siste dagene, så er det bare utlendinger. Er det ikke på tide at disse blir stoppet??!!?!? Sende dem tilbake, så kan de være der nede å bråke og drepe og sloss, istedenfor å skremme oss her oppe, som kun har tatt dem imot gitt dem mat, husly osv! Faen, jeg blir provosert som F!! har et par utenlandske venner, og disse er heeelskjønne.. Men det er det eneste jeg stoler på! http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=127943 ← naboen min tror jeg også er skummel. han har store mørke øyne,svart hår og mørkere enn oss i huden. Han har aldri vert i "sitt" hjemland. Han er 32 år og født i Norge.Han har hatt fast obb i Norge i mange år,men nå ble bedriften han jobbet i kjøpt opp. nå lever han på dagpenger...fy flate, så får han noen kroner i sosialhjelp i tillegg. Han hadde bygd hus, siden bedriften han obbet i var en solid bedrift med sikker jobb i mange år. nå reker han gatelangs hele dagen. planlegger sikkert noe dævelskap med kreket Mulla og Bin Laden kan komme seg i jobb......Dagpenger i over tre mnd har han hatt nå....skulle vert en grense på en mnd, så skulle de bli kastet ut av landet.
Gjest Gjesta Skrevet 28. august 2006 #143 Skrevet 28. august 2006 Du kan ikke utvise norske statsborgere- selv om du vil. Dette står beskrevet ganske utførlig i alle forfatningsrettsbøker. Nemlig. Men alle IKKE-norske statsborgere kan vi hive på ræva ut. Fort som faen. Det blir bra som faen. Kom gjerne hit og vær snill og grei. Men kom ikke her med digre våpen og skyt rundt omrking. Da hører du hjemme i det landet du kom fra.
Gjest StoreSky Skrevet 28. august 2006 #144 Skrevet 28. august 2006 Nå blander dere fælt. A og B gjengen er norske statsborgere, barn av 1. og 2. generasjonsinnvandrere. Skal de hives ut eller ikke? Hvorfor skal "etnisk norske" kriminelle skånes isåfall? (hei! la oss sende ALLE som sitter i fengsel ut av landet, graver man dypt nok så finner man sikkert ut at de har aner fra feks sverige, finnland, danmark, tyskland, etc) Ja jeg kaller dette naivit. For argumentene holder ikke mål, de er rett og slett preget av fordommer og rasisme, uten grunnlag i alminnelig tankegang om kriminalitet. FORDI: det refereres stadig til " a og b gjengen", utlendinger (helst de som er mørke). Noe som burde være helt irrelevant i denne sammenhengen. Kriminelle er kriminelle, ikke sant??
Gjest StoreSky Skrevet 28. august 2006 #145 Skrevet 28. august 2006 Nemlig. Men alle IKKE-norske statsborgere kan vi hive på ræva ut. Fort som faen. Det blir bra som faen. Kom gjerne hit og vær snill og grei. Men kom ikke her med digre våpen og skyt rundt omrking. Da hører du hjemme i det landet du kom fra. ← Gjelder det barn av innvandrere også? De som har norsk statborgerskap, men har foreldre med en annen opprinnelse? Hvor går grensen for når man er "norsk nok"? 2. generasjon? 3. generasjon? 4.generasjon? høyere?? (da blir det ikke mange igjen i dette landet..) Gjelder det også etterkommere fra sverige? danmark? pakistan? (rekkefølgen på antall innvandrere fra disse landene) Hva med tyskland? spania? USA? england?
Titti72 Skrevet 29. august 2006 #146 Skrevet 29. august 2006 Jeg har skrevet at vi burdre sende hjem tyskere også. Og selvfølgelig svenskene og alle andre nasjonaliteter. Jeg er dritt lei av at de får et klapp på skulderen og en dask på hånden. A-og B-gjengen startet på 80 tallet under et annet navn. Young guns tror jeg det var. Høres det ut som en hyggelig syklubb? De skulle vært stoppet allerede da. Og det er utrolig mange "utlendinger" i norge som har nære relasjoner til sin families hjemland. De reiser hjem hvert år så det kan ikke være snakk om ukjente familiemedlemmer her. Og jeg må presisere at hvis en blir tatt i fartskontroll, for butikknasking eller andre "ufarlige" ting så trenger vi ike være så strenge. Det er de farlige gjengene som albanerligaen, kosovomafiaen, A- og B-gjengen jeg vil til livs. De har aldri jobbet i hele sitt liv. De har aldri bidratt med annet en å sende folk tidlig i graven og på lange sykehusopphold. Det er nok kriminalitet og dritt i Norge som det er om ikke vi skal importere flere problemer. Hvorfor syns dere at de som styrer dopmarkedet i Oslo og halve Norge fortjener å kjøre rundt i Oslo i "feite Audier" med 2 kg. gull hengende rundt halsen og true alle som ser deres vei? Hvorfor skal de som driver med Traficing få lov til å fortsette fordi det er så vanskelig å finne bevis for hva de har gjort? Ingen i Albanerligaen tyster på hverandre, vitner m/ familie blir truet til taushet, bare fordi en faans jævel skal slippe å jobbe og holdes ute av fengsel. Er det disse menneskene dere forsvarer? Det er nemlig de jeg vil ha ut av landet, evnt. få dødsstraff for!
Titti72 Skrevet 29. august 2006 #147 Skrevet 29. august 2006 Gjelder det barn av innvandrere også? De som har norsk statborgerskap, men Gjelder det også etterkommere fra sverige? danmark? pakistan? (rekkefølgen på antall innvandrere fra disse landene) Hva med tyskland? spania? USA? england? ← Hvorfor gjør du deg dum? Selvfølgelig gjelder det alle! Og bare så det er sagt så har jeg ikke Norsk statsborgerskap.
Gjest Gamle Alex Skrevet 29. august 2006 #148 Skrevet 29. august 2006 naboen min tror jeg også er skummel. han har store mørke øyne,svart hår og mørkere enn oss i huden. Han har aldri vert i "sitt" hjemland. Han er 32 år og født i Norge.Han har hatt fast obb i Norge i mange år,men nå ble bedriften han jobbet i kjøpt opp. nå lever han på dagpenger...fy flate, så får han noen kroner i sosialhjelp i tillegg. Han hadde bygd hus, siden bedriften han obbet i var en solid bedrift med sikker jobb i mange år. nå reker han gatelangs hele dagen. planlegger sikkert noe dævelskap med kreket Mulla og Bin Laden kan komme seg i jobb......Dagpenger i over tre mnd har han hatt nå....skulle vert en grense på en mnd, så skulle de bli kastet ut av landet. ← men jeg skal vedde på at han skriver bedre norsk enn deg.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 29. august 2006 #149 Skrevet 29. august 2006 Hvorfor gjør du deg dum? Selvfølgelig gjelder det alle! Og bare så det er sagt så har jeg ikke Norsk statsborgerskap. ← Litt vanskelig å kaste ut folk fra EU/EØS, men ellers sikkert gjennomtenkt.
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #150 Skrevet 29. august 2006 men jeg skal vedde på at han skriver bedre norsk enn deg. ← Og jeg skal vedde på det er kun deg her inne som ikke er i stand til å se at innlegget over er ironi
Titti72 Skrevet 29. august 2006 #151 Skrevet 29. august 2006 Litt vanskelig å kaste ut folk fra EU/EØS, men ellers sikkert gjennomtenkt. ← Jeg vet jo at det pr. dags dato ikke er mulig, men det burde vært mulig.
Gjest Gjesta Skrevet 29. august 2006 #152 Skrevet 29. august 2006 (endret) Nå blander dere fælt. A og B gjengen er norske statsborgere, barn av 1. og 2. generasjonsinnvandrere. Ikke alle, nei. Langt i fra alle. Endret 29. august 2006 av Evelina
Gjest Gamle Alex Skrevet 29. august 2006 #153 Skrevet 29. august 2006 Og jeg skal vedde på det er kun deg her inne som ikke er i stand til å se at innlegget over er ironi ←
Ciara Skrevet 29. august 2006 #154 Skrevet 29. august 2006 Jeg har skrevet at vi burdre sende hjem tyskere også. Og selvfølgelig svenskene og alle andre nasjonaliteter. Jeg er dritt lei av at de får et klapp på skulderen og en dask på hånden. A-og B-gjengen startet på 80 tallet under et annet navn. Young guns tror jeg det var. Høres det ut som en hyggelig syklubb? De skulle vært stoppet allerede da. Og det er utrolig mange "utlendinger" i norge som har nære relasjoner til sin families hjemland. De reiser hjem hvert år så det kan ikke være snakk om ukjente familiemedlemmer her. Og jeg må presisere at hvis en blir tatt i fartskontroll, for butikknasking eller andre "ufarlige" ting så trenger vi ike være så strenge. Det er de farlige gjengene som albanerligaen, kosovomafiaen, A- og B-gjengen jeg vil til livs. De har aldri jobbet i hele sitt liv. De har aldri bidratt med annet en å sende folk tidlig i graven og på lange sykehusopphold. Det er nok kriminalitet og dritt i Norge som det er om ikke vi skal importere flere problemer. Hvorfor syns dere at de som styrer dopmarkedet i Oslo og halve Norge fortjener å kjøre rundt i Oslo i "feite Audier" med 2 kg. gull hengende rundt halsen og true alle som ser deres vei? Hvorfor skal de som driver med Traficing få lov til å fortsette fordi det er så vanskelig å finne bevis for hva de har gjort? Ingen i Albanerligaen tyster på hverandre, vitner m/ familie blir truet til taushet, bare fordi en faans jævel skal slippe å jobbe og holdes ute av fengsel. Er det disse menneskene dere forsvarer? Det er nemlig de jeg vil ha ut av landet, evnt. få dødsstraff for! ← Jeg skjønner ikke hvor du får det fra at noen mener at langere fortjener kule biler og smykker. Eller at noen mener at folk som driver med trafficking skal få lov til det. Det er det da overhodet ingen her som har sagt? Kriminalitet skal selvfølgelig straffes etter norske lover (og nei, dødsstraff er ikke lov i Norge, takk og pris). Dessverre blir ikke alle kriminelle straffet av forskjellige årsaker, noen har man ikke nok bevis mot (og det er vel tross alt betryggende at man trenger bevis for å straffe folk?) og i tillegg har politiet ikke nok ressurser. Men disse problemene kan sees adskilt fra innvandringsproblematikken. Det finnes faktisk norske langere (som ikke engang har utenlandske aner) og nordmenn som driver med trafficking. Så nei, slike mennesker forsvarer jeg ikke. For å si det i klartekst: A- og B-gjengen burde selvfølgelig straffes, på lik linje med alle andre i dette landet. Men slik jeg ser det er det jo straffemetodene vi diskuterer her. Å sende ut folk av landet er faktisk helt bak mål, og du mener jo til og med at norske statsborgere kan sendes ut. Hva er da et norsk statsborgerskap verdt, om det kan tas fra deg og du ikke har rettighetene en norsk statsborger skal ha? De fleste unge med utenlandsk bakgrunn er faktisk oppvokst her og er norske statsborgere. Det er på tide å innse at den norske stat har et like stort ansvar for deres velferd som alle andre norske borgere.
:-) anna Skrevet 29. august 2006 #155 Skrevet 29. august 2006 Kjære vene. Denne tråden her synes jeg er temmelig svart/hvitt på mange plan!!! det kan hende denne tråden avspeiler meningene til folk flest. I tilfelle er folk flest rimelig unyanserte!!! Jeg skal være den første til å fordømme kriminalitet, men jeg synes det er en forsøpling av diskusjonen om kriminalitet å begynne å dra hudfarge inn i det. Den type generalisering hører ikke hjemme i en seriøs diskusjon!! I min verden må hvert enkelt menneske på lik linje ta ansvar for sine handlinger. Det er livsfarlig å generalisere om så avvikende personlige valg som alvorlige lovbrudd faktisk er. For hver ung gutt av pakistansk (f.eks) avstamming som utfører kriminelle handlinger og er tilknyttet gjengmiljø i Norge, finnes det tusenvis av andre norsk-pakistanere som er lovlydige mennesker. Disse blir urettmessig rammet av en slik generalisering. Bare for å vise hvor idiotisk det er så kan jeg jo påpeke at menn står for 97 % av lovbruddene her i landet. Det er menn som voldtar, snyter på skatten, stjeler, slår i fylla og dreper. Menn står for 97 prosent av kriminaliteten enten det gjelder grov vold, fartsovertredelser eller hvitsnipp-kriminalitet. Vil det si at man burde sette inn tiltak mot menn. At de burde fjernes fra ledende stillinger eller andre situasjoner der de får makt som de potensielt kan misbruke?!! Betyr det at alle menn er kriminelle? Nei, det gjør jo ikke det. Og grunnen er jo at det uansett er en så liten andel av menn generelt som er kriminelle, at det ville være helt på trynet om man skulle generalisere på den måten. Det betyr jo også at evt sanksjoner ville ramme lovlydige borgere og dermed straffe de mennene som oppførte seg som de skal. Det hadde kanskje vært en veldig mye enklere verden å forholde seg til om den var mer svart/hvitt. Men det er den nå engang ikke. Og da er det i beste fall naivt å forholde seg til den som om den er det.
Titti72 Skrevet 29. august 2006 #156 Skrevet 29. august 2006 De som har deltatt i slagsmålet på Lillestrøm er et godt eksempel. De klarer ikke å tilpasse seg det norske samfunnet og kan pelle seg hjem til slekta si. Det er jo dit de flaste reiser hver sommerferie alikevel. Det ligger nå en 45 årig familiefar som er hjernedød på sykehuset, men gudskjelov så har den ene av familiene klart å redde æren til sin familie. Klippet ut fra VG: Et flertall av personene som var involvert hadde med seg slagvåpen som jernstenger, bordbein og balltre. Totalt ble 24 personer innbrakt. - Alle i min nærmeste familie sitter i arresten. Jeg er redd de kommer til å gjøre noe med moren eller søsteren min. Hvis det skjer, så vet jeg ikke hva jeg kommer til å gjøre. Det handler om min og familiens ære, sier han. 23 personer ble arrestert, og flere av disse skal ha vært så unge som 15 år. Romerikes Blad skriver i dag at det også var barn i sjuårsalderen til stede sammen med foreldrene. Primitive folk!
Ciara Skrevet 29. august 2006 #157 Skrevet 29. august 2006 De som har deltatt i slagsmålet på Lillestrøm er et godt eksempel. De klarer ikke å tilpasse seg det norske samfunnet og kan pelle seg hjem til slekta si. Det er jo dit de flaste reiser hver sommerferie alikevel. Det ligger nå en 45 årig familiefar som er hjernedød på sykehuset, men gudskjelov så har den ene av familiene klart å redde æren til sin familie. ← Så et slagsmål på Lillestrøm skal danne utgangspunkt for hvordan innvandrere (og gjerne folk som ikke er innvandrere, men som faktisk har norsk statsborgerskap, jeg bare gjentar det) generelt skal bli behandlet?
Ciara Skrevet 29. august 2006 #158 Skrevet 29. august 2006 Jeg synes kriminelle nordmenn skal kastet ut av landet og sendt til Syden, jeg. Det er jo der de er hver sommer likevel
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #159 Skrevet 29. august 2006 Jeg synes kriminelle nordmenn skal kastet ut av landet og sendt til Syden, jeg. Det er jo der de er hver sommer likevel ← ja hvorfor ikke ? Bedre det at de er der nede så lenge de bare er til byrde her. Om spanske myndigheter vil ta imot røkkelet er nå en annen sak.
Gjest Gjesta Skrevet 29. august 2006 #160 Skrevet 29. august 2006 ..... Vil det si at man burde sette inn tiltak mot menn. At de burde fjernes fra ledende stillinger eller andre situasjoner der de får makt som de potensielt kan misbruke?!! .... Interessant tanke Så et slagsmål på Lillestrøm skal danne utgangspunkt for hvordan innvandrere (og gjerne folk som ikke er innvandrere, men som faktisk har norsk statsborgerskap, jeg bare gjentar det) generelt skal bli behandlet? ← Lillestrøm slagsmålet føyer seg bare inn i rekken av hendelser. På Lørenskog rett rett ved Lillestrøm var det action for bare noen dager siden. Det føyer seg bare inn i rekken, skjønner du.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå