Ciara Skrevet 28. august 2006 #21 Del Skrevet 28. august 2006 Det som provoserer meg med "kast-dem-ut-holdningen" er hvor usannsynlig lettvinn den er. Ja, selvfølgelig finnes det innvandrere som ikke oppfører seg, akkurat som det finnes nordmenn som ikke oppfører seg. Hva med å prøve å løse problemet i stedet for å dytte det ut av landet, få det ut av syne? Har dere en like enkel holdning til folk dere kjenner som dere ikke liker oppførselen til? Blir det slutt med kjæresten hvis han gjør én dum ting? Dette er et vanskelig problem som må bli tatt på alvor av mennesker med løsningsorientert tilnærming, det er ikke bare for politiet å ordne opp, eller bare å kaste mennesker ut av landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #22 Del Skrevet 28. august 2006 Herlig å diskutere← Diskutere? Det er da ikke det du gjør, du slenger ut noen fordommer som ikke hører hjemme blant folk som er i stand til å diskutere. Du opplevde at en utlending var ubehagelig mot deg, derfor vil du at alle utelendinger skal kastes ut av landet. Antageligvis skjønner du ikke en gang hvor latterlig dumt det er å skrive noe sånt. Tror kanskje du egner deg bedre til å diskutere lipgloss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #23 Del Skrevet 28. august 2006 Det som provoserer meg med "kast-dem-ut-holdningen" er hvor usannsynlig lettvinn den er. Ja, selvfølgelig finnes det innvandrere som ikke oppfører seg, akkurat som det finnes nordmenn som ikke oppfører seg. Hva med å prøve å løse problemet i stedet for å dytte det ut av landet, få det ut av syne? Har dere en like enkel holdning til folk dere kjenner som dere ikke liker oppførselen til? Blir det slutt med kjæresten hvis han gjør én dum ting? Dette er et vanskelig problem som må bli tatt på alvor av mennesker med løsningsorientert tilnærming, det er ikke bare for politiet å ordne opp, eller bare å kaste mennesker ut av landet. ← Jeg er enig med deg, men i denne tråden tror jeg du kaster perler for svin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Søt Skrevet 28. august 2006 #24 Del Skrevet 28. august 2006 Klart at man vil løse problemet! Men det er jo ingen som gjør noe! (eller nå BURDE politiet virkelig satt inn nok ressurser på å få stoppet dette) En måte som er lettvinn, er hvordan de "lever" her. De får alt de trenger for å starte et nytt liv her hjemme, da det har vært mye krig osv der de kommer fra. Men istedenfor å GJØRE noe FOR landet, så går de IMOT landet. De vil ikke lære seg norsk, norske måter å leve på, pg det gjør det vanskelig for dem å leve et norskt liv. men er ikke det noe som burde være obligatorisk?? At dem lærer seg norsk, og kommer seg ut i arbeid. For noen så er dette et problem, men hvis man kan løpe rundt i gata og skyte uskyldige mennesker, stikke dem ned på trikken, knivstikke bussjafører fordi man KJEDER seg??!?!, så kan man ganske mye allerede. Dem gidder bare ikke.. Mye mer lettjente (og mye større summer) å tjene på kriminalitet. narkotika f.eks.. Fy f! Nei, håper dette har løst seg til jeg får unger! tenk hvis det er dattera eller sønnen min, som står i skuddlinjen neste gang, fordi mohammaed og ali skal ha hevnoppgjør!? beklager rotete innlegg.. Litt irritert her.. Vet sikkert ikke så veldig godt hva jeg snakker om. men episoden i helgen SKREMT meg! Jeg har blitt redd for å gå i min egen bygd om kvelden! Det er ikke sånn det skal være! Mormor går ikke ut engang. hun bor i byen (oslo) skremmende syntes nå jeg... Sikkert mange som reagerer. Beklager isåfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #25 Del Skrevet 28. august 2006 For sånn det ser ut nå kunne jeg aldri tenke meg å oppdra en unge her i byen. Ungen min vil jo forvandle seg til en utlending hvor den snakker gebrokkent norsk. Hurra. Dette har jeg stor forståelse. Det er nå allment kjent at etniske normenn som har vært i nærheten av utlendinger over lengre tid, forandrer seg. De som har spist mye kinamat får etter en stund skjeve øyne, og de som har spist mye på MacDonalds får (om de vil eller ikke) en cowboyhatt på hodet og boots på beina. Det siste kan være litt problematisk for de som ønsker å gå i høyhælte sko, for det er så vanskelig å få bootsa oppi. For ikke å snakke om de som har sett noen dyreprogram fra afrika på tv, de får raskt krusete hår og store lepper. Pass på folkens!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. august 2006 #26 Del Skrevet 28. august 2006 Hva hvis jeg får barn en dag? Skal jeg måtte flytte til en annen by slik at ungene mine lærer seg det ordentlige norske språket og norske manerer? For sånn det ser ut nå kunne jeg aldri tenke meg å oppdra en unge her i byen. Ungen min vil jo forvandle seg til en utlending hvor den snakker gebrokkent norsk. Hurra. ← Det er ikke sannsynlig at ungen din ville snakke gebrokkent. Og om så var, ville jeg heller hatt en tolerant og fordomsfri unge med utelandsk aksent enn en rasistisk unge med feilfri norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #27 Del Skrevet 28. august 2006 Vet sikkert ikke så veldig godt hva jeg snakker om. Du skal ikke se bort fra at du er inne på noe her - og da burde du kanskje forholde deg til det og holde kjeft og fingrene i ro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BagLady Skrevet 28. august 2006 #28 Del Skrevet 28. august 2006 "Ingen gjør noe" "Noen må gjøre noe" "De vil ikke lære norsk" "Dem gidder ikke" Ja, dette inspirerer jo til en nyansert og ikke-generaliserende debatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #29 Del Skrevet 28. august 2006 "Ingen gjør noe" "Noen må gjøre noe" "De vil ikke lære norsk" "Dem gidder ikke" Ja, dette inspirerer jo til en nyansert og ikke-generaliserende debatt. ← Ja, her vises det stor innsikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. august 2006 #30 Del Skrevet 28. august 2006 Uten å gå veldig mye mer innpå det, så synes jeg søt har et poeng.. Hun (regner jeg med?) bare formulerer seg litt (vel) dårlig men er ikke til å legge bak en stol, at det har blitt et støtrre problem med noen som kommer inn.. Så kanske skal vi bare være enige om at vi håper landet forblir trygt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. august 2006 #31 Del Skrevet 28. august 2006 Er det ikke på tide at disse blir stoppet??!!?!? Sende dem tilbake, så kan de være der nede å bråke og drepe og sloss, istedenfor å skremme oss her oppe, som kun har tatt dem imot gitt dem mat, husly osv! ← Klart at man vil løse problemet! Men det er jo ingen som gjør noe! (eller nå BURDE politiet virkelig satt inn nok ressurser på å få stoppet dette) ← Skjønner godt at du ble skremt i helgen, men det er jo fordi fyren var ekkel, ikke fordi han var innvandrer! Synes innleggene dine er motstridende, og jeg er redd jeg konkluderer med at du akkurat nå ikke er så løsningsorientert som du tror. Det er viktig å ikke la frykt få en til å trekke forhastede konklusjoner, å bure seg inne og bli redd innvandrere løser overhodet ingenting. Det gjelder å innse at man ikke behøver å føre Frp-politikk fordi du hadde en ubehagelig episode i helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 28. august 2006 #32 Del Skrevet 28. august 2006 Du opplevde at en utlending var ubehagelig mot deg, derfor vil du at alle utelendinger skal kastes ut av landet. ← unntagen de hun selv kjenner da, for DE er jo heeeelskjønne, det er alle de ekle utlendingene HUN ikke kjenner som skal kastes ut kan skjønne. Jeg tror du bekymrer deg unødig her, du. Som mor til tre og beboer i en av bydelene i Oslo med desidert tettest innvandrerbefolkning, kan jeg med hånden på hjertet si at dette aldri har vært noe problem. ← tror vel ikke akkurat det er noe problem at barna ikke lærer seg norsk nei, selv om jeg vel har lest endel om problemer pga at det ikke er mer blandet på endel skoler, være seg de som ikke har utlendinger og de som nesten bare har utlendinger/2.-3.-generasjonsinnvandrere. og selvsagt bør det forsøkes å gjøre noe med gjenproblematikken, men nå har det seg slik at vi blant annet ikke kaster ut folk som risikerer å bli drept om de kommer tilbake til hjemlandet sitt eller på annen måte risikerer livet ved å sendes hjem, ergo er det ikke bare å sende alle hjem. vi er faktisk ett land som ikke praktiserer dødsstraff. i tillegg så er det jo faktisk ganske mange mørkhudede her i landet som er nordmenn uansett hvor gebrokkent de snakker da, født her, oppvokst her og kun med norsk statsborgerskap. hvor sender vi dem da? hjemlandet deres er norge, skal vi sende dem hjem til hjemlandet til foreldre eller til og med besteforeldre? hvor hører det hjemme? hadde det vært en enkel løsning på kriminaliteten så hadde nok noen av de som sitter i styret tenkt på den. og selv om det for oss utenforstående ser ut som om det ikke blir gjort noe, så vet vi vel egentlig fint lite om hva slags løsninger og ideer som slenges på bordet og forsøkes eller forkastes. det kunne vært værre her, kanskje det ikke er det fordi noen faktisk gjør noe? og jobber med å finne måter å gjøre mer på? istedenfor å bare kaste alle med annen hudfarge ut av landet liksom.. som jo er en veldig seriøs tanke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Søt Skrevet 28. august 2006 #33 Del Skrevet 28. august 2006 wow! Hadde jeg visst det skulle bli så ampert, hadde jeg holdt meg unna dette temaet.. men uansett.. noen her snakker om at jeg ikek kan reagere slik pga en helg.. Jaha.. Du kan jo tra at det var første episode.. HAHA! Jeg bor tross alt i en blokk og jeg får høre MYE! For å ikke snakke om hvor mye jeg får se! (man bli ganske nysgjerrig av å bo i blokk) Var ikke meningen å tråkke noen på foten, men er ganske ung, så formulerer meg er vel kanskje ikke det jeg er best i? Kjipt at dere skal smække meg på den (AAuch) Yes, men spennende å se at folk er intyressert (i hvor dum og trangsynt jeg tydeligvis er) ¨¨ Hi hi.. Så før vi løser gjeng problemer, kanskje sende meg på skole først da? Så jeg kan lære meg å skrive ordentlig og formulere meg riktig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 28. august 2006 #34 Del Skrevet 28. august 2006 Det er ikke sannsynlig at ungen din ville snakke gebrokkent. ← jo, det er veldig sannsynlig. ta en tur opp til stovner med t-banen, så får du høre. jeg er helt enig i at norge er altfor snille med kriminelle utlendinger, send de ut av landet med en gang! det har vært oversikt over sånne ting i avisene flere ganger, godt over halvparten som begår alvorlige lovbrudd er IKKE nordmenn. en annen ting som noen skrev her; om man gjør det slutt med kjæresten fordi han gjør èn dum ting: kaller du skyting på åpen gate for en dum ting?? selvfølgelig ville jeg ikke vært sammen med en som gjorde det. det er litt alvorligere enn en dum ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 28. august 2006 #35 Del Skrevet 28. august 2006 ... men hvis man kan løpe rundt i gata og skyte uskyldige mennesker, stikke dem ned på trikken, knivstikke bussjafører fordi man KJEDER seg??!?!, så kan man ganske mye allerede. Dem gidder bare ikke.. ← du har virkelig satt deg inn i disse forskjellige sakene du nevner her har du ikke? holdningen og forståelsen for andres situasjon er ikke akkurat smart om du tror at f.eks trikkedrapet var pga at mannen KJEDET seg!! da har du verken kunnskap eller GIDD til å sette deg det aller minste inn i det du snakker om eller de du dømmer i hytt og pine. begynn med deg selv, gidd å lære deg en brøkdel om alt dette som skremmer deg og som du leser om, så kanskje du ikke synes det er fullt like skummelt lenger. viten er nøkkelen til så mangt, også for søte, hvite, redde piker som leser vg og dagbladet som om de skulle vært fasiten på virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. august 2006 #36 Del Skrevet 28. august 2006 wow! Hadde jeg visst det skulle bli så ampert, hadde jeg holdt meg unna dette temaet.. men uansett.. noen her snakker om at jeg ikek kan reagere slik pga en helg.. Jaha.. Du kan jo tra at det var første episode.. HAHA! Jeg bor tross alt i en blokk og jeg får høre MYE! For å ikke snakke om hvor mye jeg får se! (man bli ganske nysgjerrig av å bo i blokk) ← Jo takk, jeg tror nok vi er flere som ser og hører mye. Når man bor i bygård i Oslo indre øst får man med seg en god del. Jeg har ikke blitt for å kaste ut innvandrere av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 28. august 2006 #37 Del Skrevet 28. august 2006 Kriminelle innvandrere, få dem ut. Faen heller, vi kan jo få til en deal her da. Sende a- og b-gjengen til midtøsten, leie dem ut som soldater hele hurven. Egne våpen har dem også. Må jo være midt i blinken... Men fra spøk til revolver, kriminelle innvandrere uten norsk statsborgerskap burde bli sendt på huet og rævva tilbake der de kom fra, uansett hva slags samfunnskrise det måtte være der. Vi kan gi dem opphold osv, så lenge de oppfører seg. Men når de prøver å dra problemene sine inn i landet vårt mener jeg grensen er nådd. One strike and you're out! Har du ikke norsk statsborgerskap, og du får no på rullebladet ditt, ja da har du bevist at du ikke har noe her å gjøre. Punktum. Hva skal vi gjøre med nordmenn som bryter loven? Straffe dem etter Norsk lov! Men kriminelle innvandrere og asylsøkere uten norsk statsborgerskap har veldig lite her å gjøre. Samma faen åssen hudfarge de har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #38 Del Skrevet 28. august 2006 Søt - jeg tillater meg å komme med et velment råd. Ikke diskuter politikk hvis du ikke har peiling, ikke diskuter innvandrerpolitikk hvis du ikke har peiling - dropp rett og slett å uttale deg om noe du ikke har peiling på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naria Skrevet 28. august 2006 #39 Del Skrevet 28. august 2006 jo, det er veldig sannsynlig. ta en tur opp til stovner med t-banen, så får du høre. ← Jeg har en kompis som snakket slik da vi gikk på ungdomsskolen, i dag snakker han helt perfekt norsk. Og det gjorde han hele tiden, grunnen til at han snakket gebrokkent tidligere var fordi han syntes det var kult. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. august 2006 #40 Del Skrevet 28. august 2006 jo, det er veldig sannsynlig. ta en tur opp til stovner med t-banen, så får du høre. ← Nei, det er ikke sannsynlig. Når man snakker gebrokkent har man problemer med det norske språket. At man tar etter ord og uttrykk er noe annet. Herlighet, jeg tar jo etter trøndere og nordlendinger og alle jeg møter, det ville da være merkelig om ikke unger tar etter andre måter å snakke på. Det vitner jo faktisk om at barna omgås, og det er da positivt? Integrering, kalles det. Og det kan jo faktisk ha en del positive effekter på sikt, har jeg hørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå