Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For under 1 år siden kjøpte vi oss ny stekeovn og induksjonstopp. For noen måneder siden var jeg så uheldig at jeg mistet et krydderglass på induksjonstoppen og den knuste litt og fikk en sprekke. :sur:

Sprekken er der hvor vi justerer varmen på den ene platen. Vi kan fint bruke toppen, men det er utrolig irriterende med denne sprekken. Er også redd for at denne sprekken kommer til å bli større og større med tiden.

Vi trodde at en induksjonstopp skulle tåle mer enn dette. Noen som vet om vi kan klage på dette, selv om det egentlig var vår feil at den ble ødelagt?

Litt klønete fortalt dette, men.... :)

Skrevet

Jeg tror ikke det vil dekkes, men det er jo lov å prøve.

FIkk forklart av en veninne av meg som jobber på Elkjip at nettopp slike uhell med komfyrtopper, var en god grunn for å vurdere slike ekstraforsikringer de tilbyr når du kjøper hvitevarer. Da dekkes all skade på produktet, eller som produktet forårsaker, uten spørsmål - så lenge det ikke er tydelig at skaden er forvoldt med forsett.

Gjest Elfrida
Skrevet

Akurat det samme skjedde meg, men heldigvis var den ikke ny. Hvem kom på at det er lurt å ha krydderhylle over komfyren egentlig? Sprekken ble større etterhvert, og vi måtte bytte hele toppen. Det falt meg ikke inn å klage på det egentlig.

Skrevet

Vi ble spurt om vi ville kjøpe en ekstra forsikring da vi kjøpte ny platetopp nå nylig. Denne forsikringen var en ulykkesforsikring, og dekket alle skader på platetoppen, blant annet hvis man mistet noe på den og den sprakk. Jeg vil derfor ikke tro at man kan klage på dette dersom man ikke har en slik forsikring.

Skrevet

Nettopp! Det var det jeg fryktet... :grine: Kan ikke huske at vi ble tilbudt noen ekstraforsikring da vi kjøpte komfyren, men uansett så er det for seint nå...

Tror jeg må finne en ny plass å oppbevare krydderet mitt. :)

Men uansett så synes jeg at en induksjonstopp burde tåle mer enn dette.

Skrevet

Hvis du har innboforsikring, skal vel denne kunne dekke en slik skade? :klø:

Disse ekstraforsikringene skal jo egentlig være helt unødvenige...

Skrevet

Det dekkes ikke av garanti når det er en selvpåført skade.

Tilleggsforsikringene elektrobutikkene tilbyr vil dekke det, eller om du har en god innboforsikring. Kontakt forsikringsselskapet ditt og hør med de.

Syns ikke det er rart at platetoppen ikke tåler det, lagd av knusbart materiale og ikke som de gode gamle støpejernsplatene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...