Gå til innhold

til dere som røyker

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg lurer på om dere her inne som røyker, ønsker dere å slutte? prøver dere å slutte eller har dere tenkt å slutte å røyke i nærmeste framtid? jeg har røyket et par måneder men jeg har overhodet ikke tenkt på å slutte, ihvertfall ikke før til neste år (slik situasjonen min er nå så trenger jeg røyken som en trøst).

jeg bare spør for de fleste jeg kjenner som røyker sier de har tenkt å slutte "snart". er det en vanlig tanke blandt røykere eller noe man bare sier?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde79
Skrevet

Jeg røyker ikke nå, men jeg har røkt. Klarte å slutte for fem år siden, og jeg var slik som du beskriver: "Jeg skal slutte en dag." Men jeg satte altså til slutt en dato, som jeg bestemte meg for å bli røykfri på.. og det klarte jeg... Min teori er at man må VILLE slutte... vil man ikke, skal man ikke prøve en gang. Da gjør man det bare verre for seg selv i neste forsøk. Så jeg forsvarer gjerne folk som sier at de skal slutte "en gang".

Skrevet

Vil man slutte, så slutter man. Det er kanskje en bitteliten brøkdel av røykere som ønsker å slutte (idag), men ikke klarer det.

Men det er nok et problem at så mange sier de vil slutte, selv om de ikke vil det. Det gir inntrykk av at det er vanskeligere å slutte enn det faktisk er.

Jeg sluttet på dagen. Ingen problem det.

Skrevet

Har ikke noe behov for å slutte. Har festrøyket i over ti år, er ikke avhengig, koser meg stort sett bare med røyk mens jeg drikker. Som å ta en sjokolade til kaffen.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...