Prinsesse på erten Skrevet 29. august 2006 #21 Skrevet 29. august 2006 Trådstarter: Tror du skal tenke på andre ting når dere vurderer aternative boområder. Som mange sier her; det finnes ikke områder i Oslo som er noe særlig mer utrygge enn andre. Men det krever jo alltids visse tilpasninger å flytte barn til en større by. Det er mer trafikk, det er ofte et tøffere miljø med mer press (dette finns overalt!) og det er trolig flere gærninger (de kan også dukke opp overalt...). Tenk heller på: - Trafikk - Foruresning - Støy - Avstand til barnehage/skole - Andre tilbud - Grøntområder - Er det et område med mange barn eller mange pensjonister? Ta dere en tur til byen. Kjør bil rundt og sjekk hvor dere føler dere "hjemme". Vi fant St. Hanshaugen på den måten...
Holly Hobbie Skrevet 29. august 2006 #22 Skrevet 29. august 2006 Hva med omraadene vest for Oslo? Synes Asker og Baerum har mange koselige omraader.
Christiane Skrevet 29. august 2006 #23 Skrevet 29. august 2006 (endret) De færreste steder er vel direkte utrygge, men jeg er temmelig overbevist om at visse steder er bedre oppvekstmiljøer enn andre. Jeg vil da anbefale følgende: Bydel Frogner. Bydel Ullern. Bydel Vestre Aker. Bydel Nordre Aker. Bydel Nordstrand. Bydel St.Hanshaugen (til en ganske stor grad ihvertfall). Endret 29. august 2006 av Christiane
Prinsesse på erten Skrevet 29. august 2006 #24 Skrevet 29. august 2006 De færreste steder er vel direkte utrygge, men jeg er temmelig overbevist om at visse steder er bedre oppvekstmiljøer enn andre. Jeg vil da anbefale følgende: Bydel Frogner. Bydel Ullern. Bydel Vestre Aker. Bydel Nordre Aker. Bydel Nordstrand. Bydel St.Hanshaugen (til en viss grad ihvertfall). ← Kjære deg... St. Hanshaugen: til en viss grad???? Har du noen gang vært øst for majorstukrysset???
Christiane Skrevet 29. august 2006 #25 Skrevet 29. august 2006 (endret) Kjære deg... St. Hanshaugen: til en viss grad???? Har du noen gang vært øst for majorstukrysset??? ← Mange ganger, faktisk. St.Hanshaugen er for det meste et pent sted. Det eneste jeg sier er at noen steder der er det litt skummelt. Det er dog neddover mot Alexander Kiellands plass, og de nedre delene av universitetsgaten. Ellers er det et sted jeg liker. Endret 29. august 2006 av Christiane
Prinsesse på erten Skrevet 29. august 2006 #26 Skrevet 29. august 2006 Mange ganger, faktisk. St.Hanshaugen er for det meste et pent sted. Det eneste jeg sier er at noen steder der er det litt skummelt. Det er dog neddover mot Alexander Kiellands plass, og de nedre delene av universitetsgaten. Ellers er det et sted jeg liker. ← Alexander Kiellandsplass ligger i det området som kalles Ila, mens Universitetsgaten ikke har noenting med St. Hanshaugen å gjøre. Det ligger innenfor ring 1. For å få bort all forvirring: St. Hanshaugen er det området som ligger rundt St. Hanshaugparken.
Christiane Skrevet 29. august 2006 #27 Skrevet 29. august 2006 (endret) Alexander Kiellandsplass ligger i det området som kalles Ila, mens Universitetsgaten ikke har noenting med St. Hanshaugen å gjøre. Det ligger innenfor ring 1. For å få bort all forvirring: St. Hanshaugen er det området som ligger rundt St. Hanshaugparken. ← Ok, for jeg refererte til Bydel St.Hanshaugen, som også omfatter Alexander Kiellands plass og Universitetsgaten. Det var det jeg refererte til som mindre hyggelige steder å oppdra barn. Stedene rundt parken St.Hanshaugen er herlige. Flere elegante og store hus, og en del pene gamle bygårder. Et av mine favorittkaffesteder er der faktisk. Nemlig Java. Endret 29. august 2006 av Christiane
Prinsesse på erten Skrevet 29. august 2006 #28 Skrevet 29. august 2006 Ok, for jeg refererte til Bydel St.Hanshaugen, som også omfatter Alexander Kiellands plass og Universitetsgaten. Det var det jeg refererte til som mindre hyggelige steder å oppdra barn. Stedene rundt parken St.Hanshaugen er herlige. Flere elegante og store hus, og en del pene gamle bygårder. Et av mine favorittkaffesteder er der faktisk. Nemlig Java. ← Hvis du snakker om bydelen St. Hanshaugen ligger Alexander Kiellandsplass og Universitetsgaten helt på grensen. Men nå er det faktisk kun ett husnummer i Universitetsgaten som faller inn under denne bydelen. Uansett er ikke disse stedene så veldig "skumle" heller... Universitetsgaten er vel helt representativ for down-town (og derfor trolig ikke aktuelt for en småbarnsfamilie...).
Christiane Skrevet 29. august 2006 #29 Skrevet 29. august 2006 (endret) Hvis du snakker om bydelen St. Hanshaugen ligger Alexander Kiellandsplass og Universitetsgaten helt på grensen. Men nå er det faktisk kun ett husnummer i Universitetsgaten som faller inn under denne bydelen. Uansett er ikke disse stedene så veldig "skumle" heller... Universitetsgaten er vel helt representativ for down-town (og derfor trolig ikke aktuelt for en småbarnsfamilie...). ← Jeg synes ihvertfall det var litt skummelt. Ved Alexander Kiellands Plass var det en del narkomane, og det er jo ikke akkurat så hyggelig. Nede i Universitetsgaten var det litt skittent, i tillegg til at man kunne se både det ene og det andre hengende der nede. Men det er jo i grunnen ikke så rart, når det både er et litt tvilsom Kebabsted der, og Blitzhuset. Men for all del, nu tenker jeg mest på universitetsgaten mellom Katedralskolen og Apoteket (St.Olavs plass?) Endret 29. august 2006 av Christiane
Prinsesse på erten Skrevet 29. august 2006 #30 Skrevet 29. august 2006 Jeg synes ihvertfall det var litt skummelt. Ved Alexander Kiellands Plass var det en del narkomane, og det er jo ikke akkurat så hyggelig. Nede i Universitetsgaten var det litt skittent, i tillegg til at man kunne se både det ene og det andre hengende der nede. Men det er jo i grunnen ikke så rart, når det både er et litt tvilsom Kebabsted der, og Blitzhuset. Men for all del, nu tenker jeg mest på universitetsgaten mellom Katedralskolen og Apoteket (St.Olavs plass?) ← Universitetsgaten begynner ved St. Olavsplass, krysser Pilestredet og fortsetter ned mot Universitetet. Det er den ene gården som ligger ved St. Olavsplass og som ligger utenfor ring 1 som tilhører Bydel St. Hanshaugen. Ingen Universitetsgate i nærheten av Katedralskolen sist jeg sjekket....
Gjest Pet Skrevet 29. august 2006 #31 Skrevet 29. august 2006 Universitetsgaten begynner ved St. Olavsplass, krysser Pilestredet og fortsetter ned mot Universitetet. Det er den ene gården som ligger ved St. Olavsplass og som ligger utenfor ring 1 som tilhører Bydel St. Hanshaugen. Ingen Universitetsgate i nærheten av Katedralskolen sist jeg sjekket.... ← Bor det folk i Universitetsgata?
Prinsesse på erten Skrevet 29. august 2006 #32 Skrevet 29. august 2006 Bor det folk i Universitetsgata? ← Nei, i så fall ikke mange.... Så dette er vel bare en av de typiske KG avsporingene. På tide å legge seg...
lillesky Skrevet 29. august 2006 #33 Skrevet 29. august 2006 Vanskelig å sette enkelte steder i bås som utrygge. Mange vil nok sikkert sette Tøyen i den båsen, men derunder kommer også Lille-Tøyen som selv om det er sentralt er et rolig område som er svært barnevennlig. ← Jeg har bodd på Tøyen selv, og det tror jeg er et av de tryggeste stedene i Oslo. Masse gamle damer. Det er dog neddover mot Alexander Kiellands plass, og de nedre delene av universitetsgaten. ← Blir nok mye bedre ved Alex. Kiellandspl. nå som det kommer så mange nye boliger der. Da blir det sikkert mange barnefamilier også der.
Gjest splæsj Skrevet 29. august 2006 #34 Skrevet 29. august 2006 Jeg mener at det er trygt å bo hvor som helst i Oslo. Med sunn fornuft og forsiktighet kommner man langt. Har bodd her 7 år, og har aldri opplevd noe kriminelt.
Donnie Darko Skrevet 30. august 2006 #35 Skrevet 30. august 2006 (endret) En kompis av meg har kjøpt tomt på nesodden. Virker som et meget fint sted. Endret 30. august 2006 av Donnie Darko
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #36 Skrevet 30. august 2006 En kompis av meg har kjøpt tomt på nesodden. Virker som et meget fint sted. ← Nesodden er da ikke i Oslo!
Christiane Skrevet 30. august 2006 #37 Skrevet 30. august 2006 Universitetsgaten begynner ved St. Olavsplass, krysser Pilestredet og fortsetter ned mot Universitetet. Det er den ene gården som ligger ved St. Olavsplass og som ligger utenfor ring 1 som tilhører Bydel St. Hanshaugen. Ingen Universitetsgate i nærheten av Katedralskolen sist jeg sjekket.... ← Vel jo. Jeg vil absolutt si at Universitetsgaten ligger nærme Katedralskolen, dersom ikke skiltene der er feilaktige.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå