Gjest loren Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 Jeg bare lurer jeg...Kom til å tenke på hva som skjer om du er 35 (eller hva nå grensa er) og fortsatt leier, og ikke har tenkt å kjøpe? Blir de bare gjort om til en vanlig sparekonto, eller?
Arwen Skrevet 27. august 2006 #2 Skrevet 27. august 2006 Da blir de stående til du trenger de. Du har fortsatt samme betingelser.
Gjest loren Skrevet 27. august 2006 #3 Skrevet 27. august 2006 Hvorfor heter det Boligsparing for Ungdom da da? *nysgjerrig ikveld *
Arwen Skrevet 27. august 2006 #4 Skrevet 27. august 2006 Det vet jeg ikke men pga skattefradrag må du bruke det til de fastsatte tingene, ville vært rart om alle betingelser ble borte når man ble 35. Kanskje det heter det fordi det er spesielt rettet mot ungdom?
Malama Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 Du får ikke lov til å fortsette å sette inn penger etter å ha passert aldersgrensa, og dersom du noen gang benytter pengene til noe annet enn å kjøpe bolig/nedbetale gjeld på bolig kjøpt etter at kontoen ble åpnet, så må du betale tilbake skattefordelene du har fått.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #6 Skrevet 27. august 2006 Fordi du kan ikke spare mer etter fylte 35, og fremdeles få samme fordelene. Men det du har spart opp før, blir stående.
Gjest loren Skrevet 27. august 2006 #7 Skrevet 27. august 2006 Ah =) Okei... Ble bare nysgjerrig her på kvelden og sambo hadde heller ikke noe svar på det, så da måtte vi spørre oraklene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå